مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ضمن ابراز نگرانی شدید خود از وضعیت بیماران و خدمات پزشکی در غزه، برقراری فوری آتش‌بس را خواستار شد.

سازمان جهانی بهداشت آتش‌بس فوری در غزه را خواستار شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه القدس، تدروس آدهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت صبح امروز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت، گزارش‌ها از بمباران مستمر و خشونت‌ علیه غزه هولناک است و همین الآن باید آتش‌بس برقرار شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در ادامه نوشت: تیم ما از بیمارستان «ناصر» (در شهر خان‌یونس) در جنوب نوار غزه بازدید کرد، در این بیمارستان ۱۰۰۰ بیمار یعنی سه برابر ظرفیت آن وجود داشت و علاوه بر این تعداد زیادی از مردم نیز در جستجوی پناهگاهی در بیمارستان حضور داشتند، بیماران روی زمین تحت مداوا قرار می‌گرفتند و از درد فریاد می‌زدند.

گبریسوس در ادامه نوشت: این شرایط کاملا نامناسب بوده و برای ارائه خدمات پزشکی غیر قابل تصور است و نمی‌توانم کلمات مناسبی را پیدا کنم تا نگرانی‌مان از آنچه مشاهده کردیم، بیان کنم.

او پیشتر از سرگیری فوری ارسال کمک‌های اولیه به غزه و بازگرداندن آنها به حداقل سطح کمک‌ها در آتش‌بس اخیر را خواستار شده و تاکید کرده بود که آنچه در غزه مورد نیاز است، بسیار بیشتر است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید