محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان همچون خرما، پسته، انبه، موز، چیکو و… ظرفیت های مهمی هستند که در هر استانی یافت نمی شود؛ این ظرفیت بسیار بالقوه فرصتی برای ارزآوری و توسعه اقتصادی در استان می‌باشد.

افتتاح راه آهن «زاهدان _چابهار» تا یک سال آینده

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پروژه بزرگ راه آهن زاهدان به چابهار با بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، محمد کرمی در جمع اهالی روستای «پادیک» شهرستان سرباز اظهار داشت: پروژه ریلی زاهدان- چابهار با هدف ایجاد یک کریدور شمال به جنوب و اتصال بندر شهید بهشتی به شبکه ریلی کشور طراحی شده، که با بهره برداری و افتتاح آن به ترتیب آسیای میانه و افغانستان را نیز به آب‌های آزاد اقیانوسی متصل می کند.

کرمی افزود: برای طرح راه آهن چابهار-زاهدان با موافقت مقام معظم رهبری از تسهیلات صندوق توسعه ملی استفاده شده و بخش زاهدان-خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر اخیراً به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: تمام کارگاه های این پروژه فعال است و پیش بینی میشود ادامه این پروژه بزرگ ریلی با پیشرفت فیزیکی ۶۶ درصد سال آینده به بهره برداری برسد.

استاندار خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان استانی ثروتمند و برخوردار بوده و القای کلمه محرومیت به این منطقه کاملاً نادرست است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت نیروی جوان خلاق مومن و متفکر استان ادامه داد: لازمه توسعه هر منطقه نیروی انسانی است چرا که این جوانان هستند که می‌توانند ایده های جدید را در جهت پیشبرد اهداف استان ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: مرز یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که می‌تواند منطقه را به مرکز صادرات و واردات کشور تبدیل کند.

کرمی تصریح کرد: محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان همچون خرما، پسته، انبه، موز، چیکو و… ظرفیت های مهمی هستند که در هر استانی یافت نمی شود؛ این ظرفیت بسیار بالقوه فرصتی برای ارزآوری و توسعه اقتصادی در استان می‌باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امروز دشمن به دنبال دستیابی به منافع خود است و از هر راهی برای رسیدن به اهداف خود بهره گیری می‌کند بنابراین باید هوشیار باشید.

وی تاکید کرد: هیچ محدودیتی در کسب علم وجود ندارد چراکه خداوند همه چیز را بر اساس حکمت آفریده و شرایطی را فراهم کرده که انسان به آسمان ها دست پیدا کند و این امر عین عبادت است.

کرمی در ادامه به فجایع رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و خاطر نشان کرد: بدانید ملت فلسطین در نهایت پیروز میدان است چرا که توکل بر خدا عامل نصرت در تمام دوران است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید