لایحه بودجه سال آینده خبر از افزایش عجیب حقوق بازنشستگان می‌دهد.

حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ چقدر می شود؟ | حقوق ۱۷ میلیون تومانی برای این گروه از بازنشستگان
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش لایحه بودجه سال آینده حقوق بازنشستگان به ۱۷ میلیون تومان می‌رسد.

بر اساس تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال آینده درحالی سقف حقوق ۶۵ میلیون شده که ۳۰۰۰ امتیاز به صورت ثابت در حکم حقوق درج گردیده، اما در محاسبه هیچ یک از اقلام حقوق و فوق العاده‌ها تاثیری ندارد.

مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

در بند ۲ تبصره ۱۶ امده است، حداقل مبلغ حکم کارگزینی حقوق بگیران حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان مشمول و غیر مشمول قانون مدیریت خدمات (کشوری حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان هجده درصد (۱۸) افزایش مییابد تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تفاوت تطبیق موضوع بند «ی» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در حکم حقوق بدون تغییر باقی میماند. ۳۰۰۰ امتیاز موضوع ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور به صورت ثابت درج شده و در محاسبه هیچ یک از اقلام حقوق و فوق العاده‌های حقوق و سایر پرداختی‌ها تاثیر ندارد.

در بند ۳ تبصره ۱۶ امده است، در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت امتیاز کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلان معادل ریالی امتیاز و به ترتیب ۲۹۰۰ و ۱۷۸۰ و برای بازنشستگان به ترتیب ۲۸۵۰ و ۱۷۵۰ مذکور مشمولان ماده (۱۶) قانون فوق الذکر تعیین میگردد.

بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمان بهزیستی کشور وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلفاند در سقف اعتبارات مصوب مربوط به جانبازان و آزادگان معسر غیر حالت اشتغال فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمیباشند افراد تحت تکفل قانونی جانبازان متوفی فاقد شغل و درآمد و رزمندگان معسر فاقد شغل و درآمد و معلولان شدید و خیلی شدید و فاقد شغل و درآمد کمک معیشت، ماهانه که میزان آن در چهارچوب آیین نامه اجرائی مصوب هیئت وزیران تعیین میشود پرداخت نمایند.

در بند پ این تبصره تاکید شده است که سقف خالص پرداختی در تمام کشور برای کارکنان تمامی دستگاه‌ها و بازنشستگان و وظیفه بگیران ۶۵ میلیون تومان خواهد بود و پرداخت مازاد بر این سقف ممنوع است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفـت: افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت در سال آینده باید متناسب با میزان رشد نرخ تورمی باشد تا سفره مردم کوچک‌تر نشود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

در خصوص مصوبه مجلس پیرامون افزایش حقوق بازنشستگان گفـت: در سال‌های اخیر با توجه به رشد فزاینده تورم و به دنبال آن قیمت کالاهای اساسی، اجاره بها و … بازنشستگان همانند تمامی حقوق بگیران و کارمندان و کارگران که درآمدشان از تورم موجود با فاصله بسیار زیادی عقب مانده بود، با مشکلات معیشتی عدیده ای مواجه شدند. در همین راستا نمایندگان مجلس همواره به دنبال افزایش حقوق این افراد و ترمیم سبد درآمدی آنها بودند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اضافه کرد: در هفته گذشته، مجلس با مصوبه در برنامه هفتم توسعه، با افزایش حقوق بازنشستگان موافقت کرد که امیدواریم با تصویب آن در شورای نگهبان و اجرای دقیق، شاهد بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان باشیم.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: مطابق با مصوبه مجلس در بند الحاقی یک ماده ۲۹ برنامه هفتم توسعه، دولت مکلف شد تا پایان سال سوم برنامه، حقوق بازنشستگان را با ۹۰ درصد حقوق شاغلان همتراز، متناسب‌سازی کند که این امر در سال اول تا ۴۰درصد، در سال دوم ۳۰ درصد و سپس در سال سوم نیز ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان ترمیم و افزایش یابد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امروز داخلی کشور و شوراها در ادامه با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی مبنی بر پیش بینی افزایش ۱۸ درصدی حقوق کارکنان و رشد ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید ما بوده است تناسب افزایش حقوق‌ها با تورم سالیانه است. سال گذشته با هدف کنترل تورم و بهبود اقتصاد کشور، این میزان رشد با تورم همخوانی نداشت که در نهایت منجر به کوچک تر شدن سفره مردم شد.

وی اضافه کرد: لذا امیدواریم دولت در این امر تجدید نظر کرده یا مجلس در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال آتی به نحوی تدبیر کند که وضعیت اقتصادی معیشتی کارمندان و حقوق بگیران با چالش مواجه نشود.

کد خبرنگار: ۱۵
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید