این روزها با تنش‌ها ارزی و مشکلاتی مالی که ایران با نقاط مختلف دنیا دارد صنعت دارو نیز همچون بسیاری دیگر از صنایع کشور با مشکلات مالی و اعتباری بسیاری مواجه است. بانک سامان برای رفع این مشکلات سبدی از خدمات متنوع، به روز و کارآمد را برای تمام بخش‌های زنجیره صنعت داروی ایران فراهم کرده است.

بانک سامان؛ حامی مطمئن صنعت دارو

سلام نو سرویس اقتصادی: صنعت دارو- مثل بسیاری دیگر از بخش‌های اقتصاد ایران- این روزها درگیر چالش‌های اقتصادی متنوعی است، چالش‌هایی که فعالین این صنعت را آشفته کرده است.

به گواه فعالین صنعت دارو حدود نیمی از کارخانه‌های دارویی کشور و به طور خاص بیش از ٧٠درصد بخش غیرخصوصی دچار فرسودگی هستند. این فرسودگی اگر با چالش‌های مالی و اعتباری تجیمع شوند می‌توانند بزرگ‌ترین شرکت‌ها، عظیم‌ترین سرمایه و خبره‌ترین مدیران را نابود کنند.

با توجه به این نکته باز کردن حتی یک گره از صنعت دارو کاری بسیار ارزشمند و ضروری است، به خصوص اگر به اهمیت چندگانه این صنعت در حوزه سلامت، تولید و اشتغال‌زایی دقت کنیم. جایگاه صنعت دارو در سلامت مشخص است و بحران‌ها و مشکلات آن عیان است، اما برای درک اهمیت این صنعت در زنجیره اشتغال بد نیست بدانید که بر اساس گفته‌های مقام‌های ارشد وزارت صنعت تنها از ابتدای دولت سیزدهم ما شاهد اشتغال‌زایی ۱۴۰‌ هزار نفر در صنعت دارو هستیم.

شاید بتوان مشکل چالش‌های تامین مالی و خدمات ارزی و اعتباری را گلوگاه چالش‌های صنعت دارو در هر سه بخش تولید، پخش و واردات دانست. با توجه به پیچیدگی‌ها مالی فراوانی که ایران در این سال‌ها با آن درگیر است استفاده از خدمات یک بانک با تجربه در این زمینه می‌تواند چالش‌ها را به حداقل ممکن برساند.

بانک سامان؛ همراه مطمئن صنعت داروی ایران

با همین نگاه بانک سامان خدمات ویژه‌ای را به صنعت دارو ایران ارائه می‌کند. نگاهی به سبد خدمات بانک سامان به ما نشان می‌دهد که صنعت دارو صرفا یک بخش مهم از سبد خدمات این بانک نیست، بلکه بخشی استراتژیک و حیاتی است که بانک سامان تلاش دارد بهترین، متنوع‌ترین، پایدارترین و به روزترین خدمات ممکن را به آن ارائه دهد.

دلیل این رویکرد را می‌توان در اهمیت دو سویه صنعت دارو در ایران ارزیابی کرد. صنعت دارو صرفا یک صنعت سودزا یا اشتغال‌زا نیست، بلکه صنعتی است که به سلامت و کیفیت زندگی مردم گره خورده است. همین اهمیت دو سویه باعث شده تا بانک سامان نگاهی خاص و ویژه به صنعت دارو داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین دلایل اعتماد به خدمات بانک سامان تجربه آن در کار با عمده شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌های تولید، توزیع و واردات دارو است. همکاری که صرفاً متمرکز بر یک بخش زنجیره دارو نبوده و به همه بخش‌ها به یک اندازه توجه کرده است. این همکاری باعث شده تا بانک سامان، شناخت بهتری از زنجیره ارزش صنعت دارو در کشور کسب و محصولات متناسبی‌تری را به مشتریان خود ارائه دهد. این تناسب خدمات با نیازهای مشتریان مزیتی است که کیفیت خدمات را نیز افزایش می‌دهد.

در ادامه با هم نگاهی به سبد خدمات بانک سامان به صنعت داروی ایران خواهیم انداخت.

تولید دارو

تولید دارو در یک دهه اخیر اهمیت بسیار ویژه‌ای پیدا کرده و دولت نیز اهمیت بسیاری به این بخش داده است. گستره محصولات بانک سامان در حوزه تولید دارو، شامل مواد اولیه و محصولات نهایی می‌شود. تولیدکنندگان دارو عموماً از خدمات تأمین سرمایه در گردش و تأمین مالی بانک سامان برای واردات مواد اولیه، قطعات خطوط تولید و ... استفاده می‌کنند.

وقتی که پای طرح‌های ایجادی و توسعه‌ای برای واردات ماشین‌آلات خطوط تولید این صنعت در میان باشد بانک سامان تسهیلات یا تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، در قالب تسهیلات بلندمدت را بر مشتریان خود ممکن می‌کند.

توزیع دارو

توزیع‌کنندگان با بهره‌گیری از طرح پیوند بانک سامان از مزایایی همچون حذف چک‌های مدت‌دار از کسب‌وکارها و جانشین کردن تسهیلات بانکی و سهولت در تسویه مدت‌دار با طرف‌های تجاری بهره‌مند می‌شوند، در این بخش ایده بانک سامان تسهیل امور توزیع دارو و کم‌کردن هر چه بیشتر موانع مختلف است.

واردات دارو

واردات دارو یکی از مهم‌ترین واردات در کشور است، که در این سال‌ها به دلیل تحریم‌های مختلف با چالش‌های بسیاری مواجه شده است. بیشترین حجم واردات داروی ساخته‌شده، مواد اولیه و تجهیزات پزشکی ایران از مبدأ اروپا انجام می‌شود؛ جایی که بانک سامان مسیرهای بین‌الملل آن را به خوبی می‌شناسد.

با توجه به نوسانات نرخ و دسترسی به ارز و اثر آن بر کسب‌وکار واردکنندگان اولویت اول بانک سامان این است که کار وارد کنندگان با بیشترین سرعت ممکن انجام دهد تا هیچ ضرری متوجه وارد کننده نشود. اعتبار بانک سامان و ارتباطات قوی آن تسهیل کننده این هدف است.

خدمات قابل ارائه به صنعت دارو

تأمین مالی

  • پرداخت تسهیلات ریالی در قالب عقود اسلامی به‌منظور تأمین سرمایه‌گذاری برای خریدهای داخلی و خارجی
  • تأمین مالی پروژه‌های واحدهای تولیدی در قالب تسهیلات بلندمدت از محل منابع بانک یا بازار سرمایه از طریق انتشار اوراق
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه تأمین مالی و پرداخت‌های بین‌المللی از طریق اختصاص بانکدار به شرکت به‌نحوی‌که بانکدار تمامی امور شما را در حوزه‌های مختلف هماهنگ و پیگیری خواهد کرد

خدمات اعتباری

  • صدور انواع ضمانت‌نامه
  • گشایش انواع اعتبار اسنادی ریالی و ارزی
  • ارائه محصول پیوند به شرکت‌های پخش و حذف چک‌های مدت‌دار فیزیکی از چرخه کسب‌وکار

خدمات ارزی

  • ارائه خدمات پرداخت‌های بین‌المللی با بهره‌گیری از روابط کارگزاری گسترده بانکی در اروپا و سایر کشورها و صرافی سامان

خدمات پایه بانکی

  • افتتاح انواع حساب بانکی
  • ارائه خدمات به کارکنان (تسهیلات گروهی، اعتبار در حساب، بیمه درمان تکمیلی) و صدور انواع کارت‌های بانکی (کارت بدهی، کارت اعتباری، بن‌کارت، کارت هدیه)
  • ارائه خدمات الکترونیک از طریق اینترنت‌بانک ویژه شرکت‌ها

سایر خدمات

  • اختصاص تیم عملیات اجرایی و پشتیبانی با بهره‌گیری از نیروهای متخصص در دفاتر بانکداری شرکتی و انجام امور ریالی و ارزی به‌صورت متمرکز توسط تیم اجرایی
  • آموزش و تشریح فرایند عملیات اجرایی بانک به کارکنان واحد مالی و بازرگانی شرکت‌ها به‌منظور ارائه سرویس بهتر و با سرعت بالا
  • ارائه خدمات مشاوره‌ای در حوزه بازار سرمایه
  • صدور انواع بیمه‌نامه از طریق بیمه سامان
  • خدمات CIP و ترانسفر فرودگاهی و ارائه سرویس در بانکداری اختصاصی به صاحبان و مدیران شرکت‌ها
  • نصب دستگاه‌های ATM و cash less

بانک سامان؛ حامی مطمئن صنعت دارو

مسئله‌ای که درباره نگاه بانک سامان به صنعت دارو قابل توجه است این است که نگاه بانک سامان به مشتریان خود صنعت دارو صرفاً یک نگاه تجاری نیست. بانک سامان به دلیل اهمیت این صنعت و تاثیر آن بر زندگی مردم نگاه حمایتی نیز به صنعت دارو دارد و به همین جهت حداکثر تلاش ممکن را برای حمایت از این صنعت انجام می‌دهد و تلاش می‌کند تا با کیفیت‌ترین خدمات ممکن را به صنعت داروی کشور ارائه دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید