در حالی وزیر راه و شهرسازی آمار مستاجران را یک چهارم جمعیت کل کشور عنوان کرد که فرودین ماه امسال، یک عضو کمیسیون عمران مجلس، تعداد مستأجران را ۵۱ درصد جمعیت کشور اعلام کرد.

آمار نگران کننده از تعداد مستاجران/ ۵۱ درصد جمعیت ایران مستاجر هستند

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه یک چهارم جمعیت کشور مستأجر هستند، گفت: طبق آمار بانک مرکزی، نرخ تورم نقطه به نقطه در آبان ۱.۵ درصد کاهش داشت و رشد معاملات مسکن نیز حدود ۳ تا ۴ درصد افزایش یافت. اینها نوید خوبی در بخش مسکن است اما همچنان سهم اجاره در سبد خانوار بالاست که باید تلاش کنیم تا با تولید و عرضه مسکن این سهم را در سبد خانوار کم کنیم.

۵۱ درصد جمعیت کل کشور مستاجر هستند

در حالی وزیر راه و شهرسازی از آمار ۲۵ درصدی مستاجران در کشور خبر داده است که مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ درخصوص وضعیت مستاجران گفت: به طور متوسط در کشورمان ۵۱ درصد جمعیت مستاجر هستند.

وی با اشاره به جمعیت مستاجران در کشورمان اظهار داشت: براساس آخرین گزارش‌ ها و سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد مستاجران در کشور ۶.۵ میلیون خانوار است که البته قاعدتا به این شکل است که در شهرهای بزرگ این آمار بالاتر می‌ رود و گفته می‌ شود بیش از ۵۳ درصد از جمعیت تهران مستاجر هستند و در شهرهای کوچک‌ تر جمعیت مستاجران نرخ کمتری دارند اما به طور متوسط در کشورمان ۵۱ درصد جمعیت مستاجر هستند.

گفتنی است اختلاف آمار بین نهادها و سازمان های مختلف از معضلات همیشگی کشور است. هر سازمان و نهادی آمار متفاوتی را اعلام می کند که با دیگر سازمان ها متفاوت است و هیچکس هم پاسخ روشنی نمی دهد. مساله ای که می تواند در سطح برنامه ریزی های کلان، تاثیر منفی به همراه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید