فرمانده کل سپاه گفت: صهیونیستها منتظر آتش بس هستند چون در بحرانند، اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و التهاب و اضطراب در میان صهیونیستها کشنده‌تر از آن چیزی است که در غزه می‌بینید.

سرلشکر سلامی: آمریکا به صهیونیست‌ها اجازه آتش بس نمی‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در اجتماع اساتید بسیجی دانشگاههای تهران که پیش از ظهر امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، گفت: آمریکا، غربی‌ها و دشمنان فکر می‌کردند ایران دچار بی تعادلی بدون بازگشت خواهد شد، اما امسال ببینید این تعادل چگونه بازگشته و قدرت ترمیم پذیری نظام را ببینید.

وی افزود: آنها هرچقد میخواهند این نظام را تغییر شکل دهند به حالت اولیه باز می‌گردد و این جزء مسلمات این نظام است.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: امروز ایران، نقطه مرکزی تحولات سیاسی منطقه است و همه نگاه‌ها به ایران است که چگونه این بازی را اداره می‌کند، این عنصر اصلی قدرت ما است.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: راه قوی شدن ما از طریق علم می‌گذرد. حکمت و علم، عناصر اصلی پیشرفت ما است و هر کشوری تا مهد انتشار اندیشه و علم نشود به آن احترام عظمتی که لازمه آن است، نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: نقش اساتید ما برای قوی کردن ایران، نقش اول و پیشرانی و تعیین کنندگی است، چون جوانانی که برای امروز و آینده آماده می‌شوند در دانشگاه ساخته می‌شوند. ایران شایسته بزرگ بودن است و تاریخ ایران گواه این واقعیت است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به حوادث غزه و جنایات صهیونیستها گفت: تمام اندوخته‌های آمریکا و غرب و صهیونیستها همه تحت طوفان الاقصی بر باد رفت.

سلامی تاکید کرد: هرچه آمریکا برای خود سیطره سیاسی ایجاد کرده و از جنگ نرم و رسانه استفاده کرده بود که ارزشهای کاذب خود را به جهان حاکم کنند پس از طوفان الاقصی همه یکباره فرو ریخت.

وی ادامه داد: هویت و ماهیت اصلی  و واقعی آمریکا و غرب و صهیونیستها در حوادث بعد از طوفان الاقصی بصورت عریان به همه جهان نشان داده شد.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: صهیونیستها منتظر آتش بس هستند چون در بحرانند، اما آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهند و التهاب و اضطراب در میان صهیونیستها کشنده‌تر از آن چیزی است که در غزه می‌بینید و مردم غزه در آرامش روحی هستند و از چیزی نمی‌ترسند.

سردار سلامی در ادامه سخنانش بسیج را فرمول حل  مسائل به ظاهر لاینحل جامعه دانست و گفت: بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل جامعه ما به واسطه آن آسان می‌شود.

وی افزود: زندگی برای مردم ما با بسیج سهل می‌شود، بسیج چشمه الهام، سرچشمه آرامش و تجلی‌گاه فضائل درخشان ملت عزیز ایران و حتی امت اسلام است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به عنصر پیشگامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان‌داری بسیج گفت: همین روحیه به مستکبران اجازه غلبه نداد و سیاست‌ها و راهبردهای  آن‌ها را دفن کرد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج مترادف کلمه شکوه و پیروزی قطعی است. بسیجیان هنگام بلایا نخستین انسان‌هایی بوده و هستند که داوطلبانه و فداکارانه در لحظه‌های سختی  چون سیل، آتش‌سوزی، زلزله، برف‌های سنگین، کرونا، زدودن فقر، غبار محرومیت و اندوه افسردگی به داد مردم ما می رسند.

سلامی بسیج را تجسم انسانی از نزول نصرت‌های الهی بر کشور وحتی سرزمین‌های دیگر دانست و گفت: رد پای بسیجیان در شرق مدیترانه و شامات برای دفاع از نوامیس مسلمان را می‌توان دید. پیکر بسیاری از بسیجیان و مدافعان حرم از دور دست آمد اما این حرم فقط بقاء متبرکه آن بلاد نبود بلکه آبرو، حیثیت، عرض، کرامت و شرف مسلمانان بود. آن‌ها به آنجا رفته بودند تا مسلمانان سوریه به خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره نشوند و زیر چکمه تحقیر استکبار نروند. عمل آن‌ها نتیجه بخش بود و با قوت آن شهید آسمانی توانستند پدیده تکفیر را از صفحه سیاسی منطقه حذف کنند.

وی افزود: بسیج دامنه و قلمرویی جهانی برای خود دارد. ممکن است در نقاطی عمل کند اما شعاع و میدان جاذبه و تاثیر آن جهانی است.

سلامی با اشاره به اینکه این تفکر گسترش یافته و از مرزها عبور کرده، یادآور شد: این تفکر جوانان کشورهای اسلامی را با منطق، آرمان‌ها و رسالت‌های خود آشنا کرده است و آنان را همانند جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، سرزمین  و آرامش خود آماده کرده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید