ماشین جنگی اسرائیلی همچنان با قدرت به کشتار کودکان فلسطینی ادامه می‌دهد و به هیچ قیمیتی حاضر نیست از سرعت خود کم کند.

کودکشی در روز کودک؛ کادوی اسرائیلی‌ها به کودکان غزه

روز گذشته در حالی چهل‌وپنجمین روز جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه به پایان رسید که به نظر می‌رسد این رژیم به دنبال گسترش جنگ به کل این باریکه است. در این راستا صهیونیست‌ها مشابه جنایتی را که در خصوص بیمارستان شفا انجام دادند، دیروز دوشنبه در حملاتی به دیگر مراکز درمانی غزه جنایات خود را  تکرار کردند.

به گزارش ایرنا، منابع خبری با اشاره به بمباران بیمارستان اندونزی و شهادت دست‌کم ۱۲ نفر اعلام کردند که احتمال تکرار جنایت بیمارستان شفا در این بیمارستان وجود دارد. به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت غزه دیروز دوشنبه اعلام کرد که در جریان بمباران بیمارستان اندونزی توسط رژیم‌صهیونیستی ۱۲ نفر از مجروحان بستری و همراهانشان به شهادت رسیدند. برخی منابع پزشکی همچنین اعلام کردند که تعداد شهدای بمباران منازل مسکونی اردوگاه النصیرات و مدرسه البریج که از جمله مدارس سازمان ملل در غزه است، به ۳۰ نفر رسید. همچنین سخنگوی وزارت بهداشت غزه در گفت‌وگو با الجزیره اعلام کرد که رژیم‌صهیونیستی می‌خواهد بیمارستان اندونزی غزه را به طور کامل از خدمت خارج کند. کادر پزشکی بیمارستان بر این مسأله پافشاری دارند که برای درمان بیماران، بیمارستان را ترک نکنند.

وی تأکید کرد که اوضاع در بیمارستان اندونزی فاجعه‌بار است و دشمن در حال گسترش حملات خود است. مروان السلطان، مدیر پزشکی بیمارستان اندونزی هم گفت که پس از بمباران بیمارستان توسط صهیونیست‌ها وحشت در میان مجروحان و پزشکان ایجاد شده است. مدیر پزشکی بیمارستان اندونزی در گفت‌وگو با الجزیره از ازدحام بیش از حد در داخل بیمارستان پس از اینکه افراد آواره برای فرار از بمباران به آنجا پناه بردند، خبر داد. وی افزود: ۷۰۰ مجروح و بیش از دو هزار نفر آواره داخل بیمارستان هستند. ما به دلیل کمبود سوخت با بحران شدیدی مواجه هستیم و فقط یک ژنراتور کوچک برای مراقبت‌های ویژه داریم. این بیمارستان بسیار فراتر از ظرفیت خود در حال فعالیت است. رژیم اشغالگر بیمارستان را محاصره کرده و می‌ترسیم اتفاق بیمارستان شفا در اینجا تکرار شود. نیروهای صهیونیستی اخیراً پس از محاصره چند روزه بیمارستان شفا آن را بمباران و پزشکان، بیماران و آواره‌ها را مجبور به تخلیه آن کردند.

بیمارستان اندونزی در محاصره تانک‌ها

در تشریح بیشتر بحران در بیمارستان اندونزی، مدیر بهداشت فلسطین در غزه نیز اعلام کرد که نیروهای صهیونیست اتاق عمل بیمارستان اندونزی را بمباران کردند. انس الشریف، روزنامه‌نگار در کلیپی که داخل بیمارستان اندونزی ضبط کرده است، گفت که بمباران اشغالگران و تیراندازی مداوم به بیمارستان منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی و ویرانی‌های بزرگی شده است. وی افزود که پهپادهای اسرائیل به سمت هر کسی که می‌خواهد بیمارستان را ترک کند تیراندازی می‌کنند و وضعیت در آنجا بسیار خطرناک و دشوار است. به گفته شاهدان عینی، بمباران رژیم‌صهیونیستی به قطع برق بیمارستان و سپس از کار افتادن ژنراتورهای آن منجر شد. خبرنگار الجزیره نیز گفت که تانک‌های اشغالگران در اطراف بیمارستان اندونزی مستقر شده و به سمت بیمارستان شلیک می‌کنند. این در حالی است که اشغالگران دست به بمباران اطراف بیمارستان العوده در شمال نوار غزه نیز زده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه گفت که جنایت جدید صهیونیست‌ها در حق بیمارستان‌ها در حال رخ دادن است و تانک‌های رژیم‌صهیونیستی بیمارستان اندونزی را هدف قرار داده‌اند.

محمد الزقوت، مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه به الجزیره گفت: هزاران آواره و ۲۰۰ کادر پزشکی داخل بیمارستان اندونزی هستند و اشغالگران مستقیماً مجروحان و بیماران را در بیمارستان‌ها اعدام می‌کنند. هر موشکی که توسط اشغالگران شلیک شود، به دلیل ازدحام بیش از حد بیمارستان‌ها، شهدا را در پی خواهد داشت. ما از سازمان جهانی بهداشت خواستیم بیماران را تخلیه کند، اما اشغالگران پاسخی ندادند. مدیرکل بیمارستان‌های نوار غزه همچنین گفت که در مجتمع شفا ۲۶۰ مجروح وجود دارد که هر روز یکی از آنها جان خود را از دست می‌دهد. وزارت داخلی غزه نیز عنوان داشت که اشغالگران، آوارگان را هنگام خروج از بیمارستان اندونزی هدف قرار می‌دهند که طی آن تعدادی شهید و زخمی شده‌اند. دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه نیز تصریح کرد: از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهیم گذرگاه رفح را به شکل دائم باز کنند قبل از اینکه فاجعه انسانی واقعی رخ دهد  و جامعه جهانی و اشغالگران در خصوص وضعیت نابسامان انسانی در غزه مسئول هستند.

وزارت خارجه اندونزی هم در واکنش به این جنایات در این بیمارستان اعلام کرد که حمله رژیم‌صهیونیستی به بیمارستان اندونزی در غزه را بشدت محکوم می‌کند. جنبش حماس نیز در واکنش به خشونت‌ها علیه این بیمارستان اعلام کرد که بمباران و محاصره بیمارستان اندونزی توسط اشغالگران جنایتی است که نیازمند مداخله بین‌المللی برای حفاظت از آخرین نهاد بهداشتی فعال در شمال نوار غزه است. با این حال و به گفته برخی منابع، اکنون دستور مشابهی برای تخلیه ساکنان اردوگاه جبالیا هم صادر شده است. آن‌طور که برخی محافل رسانه‌ای و تحلیلی عنوان داشتند، هدف غایی رژیم‌صهیونیستی از تشدید حملات صرفاً کوچاندن اجباری فلسطینیان به جنوب باریکه غزه و ایجاد شرایطی برای کنترل کامل زمینی در قسمت‌های شمالی است.

با وجود این هنوز مشخص نیست در صورت وقوع این اتفاق چه سناریویی برای جنوب غزه وجود خواهد داشت و حجم متراکم و بی‌سابقه‌ای از مردم فلسطین در بخش‌های جنوبی با چه سرنوشتی روبه‌رو خواهند بود؟ در کنار آنچه مطرح شد، طیفی از ناظران هم معتقدند که صهیونیست‌ها در عین حال سعی می‌کنند کل باریکه غزه را چه در قسمت‌های شمالی و چه در قسمت‌های جنوبی به طور کامل ویران کنند تا جایی که هیچ‌گونه زیرساخت بهداشتی، درمانی، آموزشی، مسکونی و اداری وجود نداشته باشد.

نگاه صهیونیست‌ها به گسترش جنگ به جنوب

با وجود آنکه عملیات زمینی و تجاوز صهیونیست‌ها در شمال غزه یک کشتار بی‌سابقه را با حدود ۱۳ هزار شهید رقم زده است، اکنون اشغالگران به دنبال ادامه و گسترش جنگ به جنوب غزه هستند. این در حالی است که به گفته کارشناسان با هشدارهای پیشین صهیونیست‌ها برای تخلیه ساکنان شمال غزه و کوچاندن اجباری آنها به جنوب غزه، اکنون منطقه رفح و خان یونس بیشترین تراکم جمعیتی را دارد و هرگونه اقدام نظامی عملاً نسل‌کشی بی‌سابقه‌ای را رقم خواهد زد. با وجود این نکته، رژیم صهیونیستی از روز جمعه با پخش اعلامیه‌هایی به زبان عربی در میان ساکنان مناطق جنوبی غزه، از آنها خواسته محل سکونت خود را ترک کنند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز نیز  روز جمعه به نقل از ساکنان مناطق جنوبی غزه گزارش داده بود، اسرائیلی‌ها با پخش کردن اعلامیه‌هایی خواستار ترک این مناطق از سوی ساکنان هستند. رژیم صهیونیستی قبل از آغاز حمله زمینی به غزه از تاکتیک مشابهی برای تخلیه مناطق شمالی غزه استفاده کرده و از ساکنان این مناطق خواسته بود ظرف حداکثر ۴۸ ساعت محل سکونت خود را تخلیه و به سمت جنوب بروند. این اعلامیه‌ها بعد از اظهارات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه عملیات نظامی اسرائیل در نهایت «هم مناطق شمالی و هم مناطق جنوبی» را دربر خواهد گرفت، در خان‌یونس پخش شدند. در بخشی از این اعلامیه به زبان عربی که نسخه‌ای از آن به دست اسکای‌نیوز رسیده آمده است: «شما باید برای ایمنی خودتان فوراً محل سکونت خود را ترک کرده و به پناهگاه‌های شناخته‌شده بروید.» در این بیانیه اشاره‌ای به اینکه منظور از این پناهگاه‌ها چیست، نشده است. همزمان «مارک رگو»، مشاور «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با اسکای‌نیوز خطاب به غیرنظامیان در خان یونس گفت، «دیدید که چه بر سر شهر غزه آمد. خان یونس هم مرکز فعالیت حماس است.»

با این حال به نظر نمی‌رسد، امریکا موافق گسترش جنگ به جنوب غزه باشد. در همین ارتباط «جان فاینر» معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در برنامه «فیس دِ نیشن» تلویزیون سی‌بی‌اس فاش کرد، امریکا به رژیم صهیونیستی فشار می‌آورد تا حملات به جنوب غزه را به تعویق بیندازد. او گفت: «ما معتقدیم اسرائیل احتمالاً عملیات‌های جنگی خود را در جنوب غزه آغاز خواهد کرد و می‌دانیم که آنها حق چنین کاری دارند اما نگرانی عمیقی در این خصوص وجود دارد زیرا صدها هزار شهروند غزه به درخواست اسرائیل از شمال به جنوب غزه کوچ کرده‌اند.»

هشدار نهادهای حقوق بشری در صورت گسترش جنگ به جنوب غزه

با افزایش نگرانی‌ها درخصوص اقدام احتمالی صهیونیست‌ها برای گسترش جنگ به جنوب غزه نهادهای حقوق بشری نسبت به ‌تسری بحران بی‌سابقه هم در شمال و هم در جنوب این باریکه هشدار دادند. در همین راستا بسیاری از نهادهای حقوق بشری بروز فاجعه انسانی در غزه در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی را هم گوشزد کرده‌اند و تأکید دارند که عملاً هیچ جایی در نوار غزه برای ساکنان آن امن نیست. آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هم اعلام کرد که تعداد آوارگان در سراسر نوار غزه از هفت اکتبر گذشته به حدود ۱.۷ میلیون نفر رسیده است.
روز جمعه رسانه‌های بین‌المللی اقدام به انتشار تصاویری از ایستادن مردم در صفی بسیار طولانی در جنوب غزه برای دریافت نان کرده‌اند. خبرگزاری فرانسه روز جمعه گزارش داده بود شرایط انسانی در غزه با توجه به اقدام اسرائیل در محاصره کامل این منطقه روز به روز رو به وخیم‌تر شدن گذاشته است. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه مدعی شده بود که نظامیان اسرائیلی «در آستانه برچیدن سیستم نظامی موجود در شمال غزه» هستند.  با وجود این جنوب غزه هم در حال حاضر محل اسکان صدها هزار نفر از غیرنظامیانی است که با توجه به دستور یک ماه پیش رژیم اسرائیل برای تخلیه شمال به این منطقه نقل مکان کرده‌اند.

مخالفت نتانیاهو با طرح ارتش برای گسترش حملات به جنوب غزه

در حالی که زمزمه احتمال گسترش جنگ به جنوب غزه وجود دارد، برخی اخبار واصله هم حکایت از اختلافات درون کابینه‌ رژیم صهیونیستی برای کشاندن جنگ به جنوب غزه دارد. در این رابطه، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی با طرح‌ رئیس ستاد ارتش این رژیم در رابطه با تداوم حملات زمینی به جنوب نوار غزه مخالفت کرد. به گزارش ایسنا، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد هرتزی‌ هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم ارزیابی‌ای را درخصوص وضعیت نوار غزه انجام داده و طرح‌هایی را برای تداوم حملات و عملیات زمینی در جنوب غزه ارائه داده است. سایت عبری زبان «واللا» اعلام کرد که این طرح‌ها مربوط به توسعه عملیات زمینی در جنوب نوار غزه بوده است. سایت واللا با این حال اعلام کرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با توسعه عملیات زمینی در جنوب غزه در دوره کنونی مخالفت کرده است.

پیش‌تر شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که ارتش این رژیم تصمیم به گسترش حملات خود در شمال نوار غزه گرفته است و این امر در بسیاری از مناطق عملاً آغاز شده که ارتش از قبل، عملیاتی در آنجا نداشته است. در این گزارش همچنین آمده است، ارتش رژیم اشغالگر به دنبال افزایش «دستاوردهای» خود در شمال نوار غزه است. در همین رابطه، نیر دووری، خبرنگار نظامی شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: عملیات نظامی ارتش در بیمارستان شفا و سایر بیمارستان‌های نوار غزه، نیروهای زیاد و منابع متعددی را به قیمت توقف پیشروی به سمت جنوب به کار گرفته است. وی در ادامه افزود، براساس برآوردهای رژیم صهیونیستی، خرابی‌ها در شمال نوار غزه شامل حدود ۳۰۰ هزار خانه و آپارتمان است که حدود پنج سال زمان برای بازسازی احتیاج دارد.

وزیر صهیونیست خواستار اسکان مجدد فلسطینی‌ها در خارج از غزه شد

در کنار تشدید نگرانی‌های سازمان‌ها، مجامع و نهادهای حقوق‌بشری و بین‌المللی در صورت گسترش جنگ نظامی به جنوب غزه و نیز مخالفت بی‌بی با این موضوع، مقامات صهیونیست کماکان به‌دنبال کوچاندن فلسطینی‌ها از کل باریکه غزه هستند. درهمین خصوص وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی از جامعه جهانی خواست به‌جای ارسال پول برای بازسازی نوارغزه که در معرض بمباران مداوم نیروهای صهیونیست است، فلسطینی‌ها را به اسکان داوطلبانه در خارج از نوارغزه تشویق و ترغیب کنند.
آژانس خبری فلسطینی «سوا»، این اظهارات گیلا گملیل، وزیراطلاعات رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه را منتشر کرد. او پیشنهاد کرده ‌است که اسکان داوطلبانه فلسطینی‌ها «به دلایل بشردوستانه» از داخل غزه به خارج از نوار غزه تشویق شود. وزیر صهیونیست از آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) انتقاد و خاطرنشان کرد که جامعه بین‌المللی می‌تواند در تأمین مالی اسکان مجدد و کمک به ساکنان در ساختن زندگی جدید خود در کشورهای میزبان کمک کند!
وزیراطلاعات رژیم صهیونیستی ادامه داد: ما راه‌حل‌های مختلفی را امتحان کردیم: عقب‌نشینی (از شهرک‌ها در نوارغزه)، مدیریت درگیری و ساخت دیوارهای بلند به امید دور نگه‌داشتن «هیولاهای» حماس از اسرائیل اما همه آنها شکست خوردند. وی ادعا کرد که «این برای هر دو طرف مفید خواهد بود؛ برای غیرنظامیان غزه که خواهان زندگی بهتر هستند و برای اسرائیل پس از این تراژدی وحشتناک.» پیش از این جو بایدن، رئیس‌جمهور امریکا اعلام کرد که مردم فلسطین سزاوار کشور خود هستند و غزه و کرانه باختری باید توسط یک اقتدار تازه فلسطینی اداره شوند.

برکان، کابوس ارتش رژیم صهیونیستی؛ مقاومت لبنان پایگاه برانیت را درهم کوبید

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته در حالی از شدت گرفتن حملات مقاومت لبنان به مواضع ارتش این رژیم خبر دادند که حزب‌الله لبنان صبح دیروز با موشک برکان، پایگاه برانیت رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و عصر نیز حملات پهپادی خود علیه این رژیم را از سر گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه لبنانی النشره، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شریف آنها، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت هشت صبح روز دوشنبه بیستم نوامبر، پادگان «برانیت» مرکز فرماندهی لشکر ۹۱ دشمن صهیونیست را در مثلث الطیحات با موشک سنگین «برکان» هدف قرار دادند.» حزب‌الله لبنان عصر دیروز نیز از حملات پهپادی و توپخانه‌ای خود به نظامیان اسرائیلی در «کریات شمونه» خبر داد و اعلام کرد، در این عملیات ۳ پهپاد به این نظامیان حمله کردند. حزب‌الله لبنان همچنین محل استقرار نظامیان صهیونیست در همین منطقه را مورد حمله توپخانه‌ای خود قرار داد که در پی آن، چند نفر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان از نخستین روز طوفان‌الاقصی در کنار مقاومت غزه ایستاده و در اقدامی هماهنگ با مقاومت فلسطین اقدام به هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی، جاسوسی و شنود صهیونیست‌ها در شمال سرزمین‌های اشغالی کرده است که در اثر آن تاکنون ده‌ها پایگاه رژیم صهیونیستی در حد فاصل این منطقه با جنوب لبنان نابود شده و ده‌ها دستگاه تانک، نفربر و خودروی زرهی صهیونیست‌ها نیز هدف مقاومت لبنان قرار گرفته و شمار زیادی از نظامیان صهیونیست نیز کشته شده‌اند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید