کاربران از رفع فیلتر برنامه مسیریاب ویز خبر می دهند اما هنوز روشن نیست که این رفع فیلتر دائمی بوده است یا اختلال باعث شده است.

رفع فیلتر این برنامه پرطرفدار

به گزارش سلام نو به نقل از عصرایران، در سال‌های گذشته از یک سو فیلترینگ و از سوی دیگر تحریم کاربران ایرانی دسترسی به اپلیکیشن ویز را دشوار کرده است.

مسیریاب ویز (Waze) در برخی اپراتورها برای کاربران ایرانی قابل دسترس شد. ویز از پرطرفدارترین و قدرتمندترین نرم‌افزارهای مسیریابی است که در دنیا کاربران بسیاری دارد اما در سال‌های گذشته از یک سو فیلترینگ و از سوی دیگر تحریم دسترسی کاربران ایرانی به آن را دشوار کرده است.

در حال حاضر این اپلیکیشن با اینترنت شاتل قابل دسترسی است و برخی مشترکان اینترنت همراه اول هم می‌توانند بدون فیلترشکن از ویز استفاده کنند. این مسیریاب روی اینترنت ایرانسل باز می‌شود اما تخمین زمان رسیدن به مقصد و مسیریابی آن با خطای اتصال همراه است.

با این همه هنوز روشن نیست که آیا بروز یک خطای شبکه‌ای یا اختلال در فیلترینگ باعث ایجاد دسترسی محدود شده، یا اینکه رفع تحریم کاربران ایرانی و رفع فیلتر قطعی اتفاق افتاده است.

ویز نرم‌افزاری مبتنی بر سامانه موقعیت‌یاب جهانی است که از سیستم ناوبری Turn-by-Turn استفاده می‌کند. این نرم‌افزار در ایران نیز محبوبیت بسیاری دارد اما فیلترینگ و تحریم در سال‌های گذشته دسترسی به آن را دشوار کرده است.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید