حمید لولایی بازیگر سینما و تلویزیون عکسی از دوران سربازی او در فضای مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

عکس دیده نشده و قدیمی از دوران سربازی حمید لولایی

به گزارش سلام نو، حمید لولایی متولد ۳ دی ۱۳۳۴ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.


وی کار حرفه ای را با تئاتر از ۲۴ سالگی شروع کرد تا اینکه سال ۱۳۷۹ در ۴۵ سالگی با سریال «زیر آسمان شهر» در نقش خشایار مستوفی به اوج شهرت رسید.

حمید لولایی روز ۲۵ دسامبر ۱۹۹۵ میلادی در محله عشرت آباد تهران بزرگ شد اما اصالتا اهل بندر کیاشهر در رشت می باشد.


می گوید؛ یک خانواده پرجمعیت داشتیم، ۱۰ فرزند بودیم که پنج خواهر و پنج برادر بودیم و پدرم «حسن آقا» در کارخانه یخچال سازی ویترین دار کار می کرد.

لولایی در سال ۱۳۵۸ بطور حرفه ای کار تئاتر را با دوستانی مثل مرحوم رضا ژیان و سیاوش طهمورث شروع کردم تا اینکه به سربازی رفتم


پس از بازگشت یک دوره کلاس های هنرهای زیبا را به صورت شبانه گذراندم و در آموزش و پرورش مدتی برای بچه ها تئاتر تدرس می کردم.

کنار کار تئاتر در آزمون مدیران سینمایی شرکت کردم و از بین ۳۳ نفر رتبه اول را بدست آوردم و پس از آن به مدت ۹ سال مدیر «سینما آزادی» در تهران بودم.

لولایی سال ۱۳۶۰ با سریال «سربداران» به کارگردانی محمدعلی نجفی جلوی دوربین رفت و در سال ۱۳۷۳ با مجموعه «نوروز ۷۲» به کارگردانی مهران مدیری دیده شد.

حمید لولایی سال ۱۳۷۹ در ۴۵ سالگی با سریال «زیر آسمان شهر» به کارگردانی مهران غفوریان در نقش خشایار مستوفی و با تکیه کلام نه غلام حسابی مشهور شد.

لولایی در سال ۱۳۸۴ با فیلم کمدی «چند میگیری گریه کنی» به نویسندگی محسن تنابنده و کارگردانی شاهد احمدلو سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را گرفت.


حمید لولایی در سال ۱۳۶۹ وقتی ۳۵ ساله بود در یک مهمانی خانوادگی عاشق یک دختر خانومی آشنا و با او ازدواج کرد که ثمره آن دو دختر بنام سارا و مریم است.

حمید لولایی

حمید لولایی

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید