زمان و مبلغ سود سهام عدالت در سال ۱۴۰۲ مشخص شد.

خبر مهم برای جاماندگان سهام عدالت | شروع ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان آغاز شد + لینک

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

دارندگان سهام عدالت در سال های اخیر معمولا در اسفند ماه سود سهام عدالت را دریافت می کنند. سود سهام عدالت برای دارندگان سهام عدالت ۵۰۰ هزار تومانی با دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی متفاوت است. سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ طی دو مرحله واریز شد. در سال ۱۴۰۲ فرآیند پرداخت سود سهام عدالت تغییر کرده است. به گفته رئیس سازمان بورس، زمان پرداخت سود نقدی همه سهامداران از جمله سود سهام عدالت به چهار ماه کاهش یافته است.

با توجه به سخنان مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بسیاری از دارندگان سهام عدالت سود چند میلیونی دریافت خواهند کرد. او گفته است: برای افرادی که تا کنون سود سهام عدالت دریافت نکردند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد.

همچنین رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت می گوید: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

اما سود سهام عدالت در سال جاری چقدر بوده است؟ سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

واریز سود سهام عدالت در اواخر آذر ۱۴۰۲

با توجه به صحبت رییس سازمان بورس مبنی بر اینکه احتمالا پرداخت سود سهام عدالت در تاریخ‌های مشابه سال گذشته انجام می‌شود، اواخر آذرماه باید منتظر واریز مرحله اول و روزهای پایانی اسفند شاهد پرداخت مرحله دوم باشیم.

اخیرا مجید عشقی ـ رییس سازمان بورس – درباره نحوه و جزئیات پرداخت سود سهام عدالت گفته است درخصوص سود سهام عدالت با توجه به اینکه شرکت‌ها به صورت تدریجی این کار را انجام می‌دهند اختلاف چند ماهه را شاهد هستیم و هنوز نهایی نشده است، اما احتمالا در تاریخ‌های مشابه سال گذشته، سود سهام عدالت پرداخت خواهد شد./اندیشه معاصر

سود سهام عدالت کدام افراد بیش از یک میلیون خواهد بود؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه کشوری شرکت‌های تعاونی سهام عدالت گفت: فکر می‌کنم سود سهام عدالت امسال هم مانند سود سال گذشته خواهد بود.

سال ۱۴۰۱ سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ طی دو مرحله واریز شد. روند پرداخت مرحله اول از روز ۳۰ آذرماه ۱۴۰۱ آغاز و تا سوم دی ماه ادامه یافت. در مرحله نخست سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان داشتند به ترتیب ۵۱۰، ۵۵۵ و ۶۰۰ هزار تومان و افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۱۲۸ هزار تومان سود علی‌الحساب دریافت کردند.

فرآیند پرداخت مرحله دوم نیز روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ انجام گرفت. در اسفندماه نیز سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود ۴۵۲، ۴۹۲ و ۵۳۲ هزار تومان دارایی داشتند، به ترتیب ۶۱۳، ۶۶۷ و ۷۲۱ هزار تومان سود دریافت کردند. همچنین افرادی که پرتفوی یک میلیون تومانی در اختیار داشتند، مبلغ یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان سود به ایشان تعلق گرفت.

بیش از ۴۹ میلیون نفر در کشور مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند. هنوز مبلغ سود سهام عدالت در سال جاری که مربوط به سال ۱۴۰۱ خواهد بود مشخص نشده است.

به گزارش شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، فرزانه یاری با بیان اینکه انجام بررسی‌های لازم برای ایجاد امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث قانونی بلافاصله پس از تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی آزاد سازی سهام عدالت مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار ۴ مرداد ماه ۱۳۹۹ در دستور کار شرکت سپرده‌گذاری مرکزی قرار گرفته است، اظهار داشت: مطابق تبصره ۲ و ۴ ماده ۲ آیین نامه مذکور مقرر شده بود تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ضمن دریافت سرویس‌های اطلاعاتی لازم از قوه قضاییه و سازمان خصوصی‌سازی نسبت به انتقال سهام عدالت متوفیان اقدام کند، بر این اساس تکلیف قانونی شرکت سپرده‌گذاری از همان روزهای نخستین پیگیری‌ها و تعاملات لازم را از دو نهاد مورد اشاره آغاز و اقدام به برگزاری جلسات فشرده کارشناسی مشترک کرد.

اقدامات لازم برای انتقال

وی تصریح کرد: مطابق با خروجی حاصل از پیگیری‌ها و جلسات برگزار شده مشخص شد در خصوص سهامداران عدالت متوفی و وراث قانونی ایشان لزوماً اطلاعات دقیقی به صورت متمرکز و به نحوی که بتوان بدون نیاز به هرگونه مراجعه حضوری فرآیند انتقال را مطابق کلیه قوانین و مقررات موضوعه در باب ارث انجام داد وجود ندارد، بر همین اساس متعاقباً شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با انجام پیگیری‌های لازم و طرح موضوع از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر نزد شواری عالی بورس موفق به أخذ مصوبه ای گردید که بر اساس آن به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اجازه داده شد تا اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت متوفیان را از طریق استفاده از ظرفیت همکاری شرکت‌های کارگزاری انجام دهد.

جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

معاون حقوقی سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص جزئیات انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث گفت بر اساس فرآیند طراحی شده، احدی از ورثه که الزاماً پیش‌تر باید در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) ثبت نام کرده باشد می‌تواند با مراجعه به "قسمت امور سهام عدالت متوفیان" در درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه DDN به آدرس ddn.csdiran.ir با وارد کردن اطلاعات لازم شامل کدملی متوفی، تاریخ تولد متوفی و تاریخ فوت متوفی، در خصوص زمان مراجعه به شرکت‌های کارگزاری به جهت تشکیل پرونده اطلاع حاصل کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید