با توجه به توصیه‌های ما، بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا یک جفت کفش چرمی جدید و نرم داشته باشید. البته نرم شدن کفش های چرمی بدون استفاده از این ترفندها می‌تواند بسیار بیشتر طول بکشد. بنابراین اگر کمی صبر کنید و این روش‌ها را انجام دهید، صبرتان نتیجه خواهد داد و کفش‌تان لذت خواهید برد.

۵ ترفند باورنکردنی برای نرم کردن کفش های چرمی که نمی دانید

استوارت پاروین (Stewart Parvin) مدرس سلطنتی درباره‌ی این‌که ملکه الیزابت دوم چقدر روی کفش‌هایش حساس است با مجلات مختلفی صحبت کرده است. ملکه اعتقاد دارد «کفش‌ها باید فوراً راحت باشند» بنابراین او همیشه کسی را وارد می‌کند که قبل از او کفش‌هایش‌ را بپوشد تا نرم شود؛ زیرا ملکه هرگز نمی‌تواند بگوید: «من در این کفش ناراحت هستم و دیگر نمی‌توانم راه بروم» بنابراین کسی حق دارد که کفش‌های او را بپوشد تا نرم و راحت شوند.

با این‌حال بیشتر افراد مانند ملکه الیزابت دوم نیستند و کسی را ندارند که کفش‌های‌شان را بپوشد تا کفش‌های چرم راحت و نرم شوند. با این‌حال نباید در این مورد نگران باشید چون ما در این مطلب قصد داریم ترفندهای نرم کردن کفش‌های چرمی را در اختیار قرار خواهید داد که دیگر خبری از اذیت شدن و تاول زدن در کفش‌های چرمی نخواهد بود. به‌نظرتان این عالی نیست! پس با ما همراه باشید.

آیا کفش های چرمی نیاز به نرم شدن دارند؟

کفش های چرمی یک وسیله‌ی ضروری است که باید در کمد لباس هر فردی باشد. کفش‌ رسمی مردانه چرمی به‌دلیل ماهیت مستحکم‌شان باید سال‌ها دوام بیاورند و این مستلزم این است که از آن‌ها به خوبی نگه دارید. با این‌حال تجربه پوشیدن کفش‌های چرم در روزهای اول آن بسیار سخت و دردناک است.

چرم یک ماده طبیعی است که با فشار مداوم کمی منبسط می‌شود. بنابراین هنگامی‌که برای اولین بار کفش‌های چرمی خود را امتحان می‌کنید، ممکن است احساس کنید که پاشنه پا کمی به پشت کفش ساییده می‌شود و انگشتان پا نیز کمی فشرده می‌شوند؛ اما پس از مدتی که کفش‌های خود را می‌پوشید این احساس باید بهبود یابد.

هر کفشی در ابتدا می‌تواند کمی ناراحت‌کننده باشد و کفش‌های چرمی نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بنابراین نرم کردن کفش‌های چرمی بهترین راه‌حل است.

سریع ترین راه برای نرم کردن کفش های چرمی

همه ما دوست داریم با خرید کفش چرمی سریعاً آن را بپوشیم و به دیگران نشان دهیم. با این‌حال بهتر است کمی صبر کنید و زمانی برای نرم شد کفش چرمی اختصاص دهید؛ تا هم تجربه‌ای خوشایند از کفش چرم جدیدتان داشته باشید و هم از شر تاول‌ها خلاص شوید. در این‌جا چند ترفند ساده و کاربردی برای نرم کردن کفش‌های چرمی در اختیارتان قرار دادیم که با انجام آن‌ها فرآیند نرم‌ شدن کفش سریع‌تر می‌شود.

۱. استفاده از سشوار

یکی از راه‌های نرم کردن کفش های چرمی استفاده گرم کردن آن با استفاده از هوای گرم است. برای این‌کار سشوار را روشن کنید و قسمت‌هایی که بیشترین فشار را به پای شما می‌آوردند به مدت ۳۰ ثانیه گرم کنید. سپس صبر کنید تا کفش خنک شود و آن را بپوشید. فقط دقت کنید که سشوار را خیلی به کفش نزدیک نکنید و حداقل ۳۰ سانتی‌متر فاصله داشته باشد.

۵ ترفند باورنکردنی برای نرم کردن کفش های چرمی که نمی دانید

یکی دیگر از ترفندهای که با استفاده از سشوار می‌توانید برای نرم کردن کفش‌ های چرمی انجام دهید این است که جوراب ضخیم بپوشید و در حالی که پاهای خود را در داخل کفش حرکت می‌دهید، سشوار را روی قسمت‌هایی که پای‌تان را اذیت می‌کند به مدت ۳۰ ثانیه نگه دارید. این به کشش چرم متناسب با پای‌تان کمک می‌کند.

۲. گذاشتن روزنامه

یکی از روش‌های نرم کردن کفش چرمی که مادربزرگ‌ها هم آن را توصیه می‌کردند گذاشتن روزنامه داخل کفش است. برای این‌کار روزنامه را کمی مرطوب و سپس مچاله کنید. توجه داشته باشید که روزنامه نباید خیس باشد؛ زیرا می‌تواند به قسمت داخلی کفش چرمی آسیب وارد کند. پر کردن کفش‌های چرمی با روزنامه به‌ویژه اگر به دنبال کشش در پهنا و پنجه کفش هستید، واقعاً می‌تواند معجزه کند. برای کشش بیشتر باید روزنامه بیشتری اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. در صورت نیاز می‌توانید این کار را تکرار نیز کنید.  همچنین اگر می‌خواهید ساق بوت و نیم بوت مردانه چرمی خود را نیز نرم کنید می‌توانید روزنامه را تا انتها و در اطراف ساق قرار دهید تا آن نقطه نیز نرم شود.

۳. پوشیدن جوراب های ضخیم

یک راه ساده اما بسیار موثر برای نرم کردن کفش های چرمی، پوشیدن جوراب‌های واقعاً ضخیم با کفش است. پس از پوشیدن کفش با جوراب باید در خانه قدم بزنید؛ اگرچه این می‌تواند کمی سخت باشد اما واقعا موثر است! حداقل یک هفته قبل از اینکه کفش‌های خود را بیرون بپوشید با این روش در خانه آن‌ها را بپوشید. این به نرم شدن و کشش چرم براساس شکل پاهای شما کمک می‌کند.

۵ ترفند باورنکردنی برای نرم کردن کفش های چرمی که نمی دانید

۴. استفاده از برانکار کفش

یکی از روش‌های نرم کردن کفش‌های چرمی و حتی جیر استفاده از برانکارد کفش است. با این‌حال قبل از انجام این کار مطمئن شوید که این روش برای کفش‌تان مناسب است. همچنین انجام این کار به میزان سختی کفش چرمی نیز بستگی دارد اگر کفش‌تان زیاد پای‌تان را اذیت نمی‌کند از روغن یا اسپری چرم استفاده کنید اما اگر میزان فشار آن در پا زیاد است برای فرم‌دهی و کشش کفش به سراغ برانکار بروید.

برای این کار برانکار را دقیقاً داخل کفش قرار دهید و بگذارید ۲۴ ساعت آن‌جا بماند. این کار باعث کشش مواد و در نتیجه نرم شدن کفش خواهد شد. پس از برداشتن برانکار به مدت ۲۰ ثانیه از یک سشوار برای نرم کردن اطراف کفش نیز استفاده کنید.

۵ ترفند باورنکردنی برای نرم کردن کفش های چرمی که نمی دانید

۵.  استفاده از روغن

با استفاده از روغن کفش‌ها و بوت‌های چرمی را ماساژ دهید یا واکس بزنید. این کار علاوه بر این‌که باعث نرم شدن کفش های چرمی می‌شود باعث استحکام و انعطاف‌پذیری کفش در طولانی مدت خواهد شد. همچنین این کار از صدا دادن کفش نیز جلوگیری خواهد کرد. استفاده از این روش بسیار آسان است و باید یک‌بار در ماه حتماً آن را انجام دهید.

با این‌حال توجه داشته باشید که نباید روغنی که استفاده می‌کنید حاوی روغن کرچک یا کاج باشد، بهترین روغن برای کفش های چرمی عبارتند از:

- ترکیب وازلین و الکل

- روغن نارگیل

- روغن راسو

- نرم‌کننده مراقبت از چرم (محصول مبتنی بر لانولین)

برای این کار یک پارچه تمیز بردارید، آن را دور انگشتان خود بپیچید، سپس چند قطره روغن را روی کفش ریخته و آن قسمت‌هایی که بیشتر پای‌تان را اذیت می‌کنند بمالید.

نرم شدن کفش های چرمی چقدر طول می کشد؟

با توجه به توصیه‌های ما، بین ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد تا یک جفت کفش چرمی جدید و نرم داشته باشید.  البته نرم شدن کفش های چرمی بدون استفاده از این ترفندها می‌تواند بسیار بیشتر طول بکشد. بنابراین اگر کمی صبر کنید و این روش‌ها را انجام دهید، صبرتان نتیجه خواهد داد و کفش‌تان لذت خواهید برد.

منبع: بانی مد

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید