مهراوه شریفی نیا بازیگر سینما و تلویزیون‌ویدیوی از پیانو نوازی زیبای او در فضا مجازی منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

پیانو نوازی حرفه‌ای مهراوه شریفی‌نیا + فیلم

به گزارش سلام نو، مهراوه شریفی نیا متولد ۲۹ فروردین ۱۳۶۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است.

وی فارغ التحصیل لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه هنر می باشد که از ۸ سالگی وارد بازیگری شد و حالا یک پرسپولیسی دو آتیشه و نوازنده حرفه ای پیانو است.

مهراوه شریفی نیا اولین فرزند محمدرضا شریفی نیا (اصالتا تهرانی) و آزیتا حاجیان (اصالتا ملایری) می باشد که هر دو بازیگر می باشند تنها یک خواهر کوچکتر بنام ملکیا دارد که او هم بازیگر است و پدر و مادرش در سال ۱۳۸۸ از هم طلاق گرفتند.

محمدرضا شریفی نیا که مدتی شاگرد دکتر علی شریعتی بود می گوید آن زمان شریعتی تصمیم داشت اسم دخترشو مهراوه بگذارد که اجازه نمی دادند ! او به شریفی نیا پیشنهاد می کند اگر روزی دختر دار شد اسمش را مهراوه (آمیخته به مهر) بگذارد، این چنین شد که نام مهراوه از دکتر شریعتی بیادگار ماند.

مهراوه دیپلمه ریاضی فیزیک دارد و در دانشگاه یک ترم کارگردانی سینما خوانده اما از ادامه این رشته انصراف داد و در رشته موسیقی مدرک لیسانس گرفته است.

به لطف پدر و مادرش از سال ۱۳۶۸ وقتی ۸ ساله بود با فیلم «دزد عروسک ها» در کنار مادرش شروع کرد و سال ۱۳۷۰ در ۱۰ سالگی در سریال «امام علی» نقش کودکی قطام را بازی کرد.

مهراوه سال ۱۳۸۷ با سریال «روز حسرت» دیده شد و سال ۸۹ در سریال شبکه «قلب یخی» به شهرت رسید و سال ۱۳۹۱ حضور موفقی در سریال «خداحافظ بچه» داشت اوج فعالیت وی حضور در سریال ۱۱۰ قسمتی «کیمیا» در سال ۱۳۹۴ بود.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید