وزیر خارجه آمریکا گفت که آنها از روز اول «به شدت» تلاش کرده‌اند تا اسرای آمریکایی و صهیونیست را که توسط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در غزه بازداشت شده‌اند، آزاد کنند.

بلینکن: برای آزادی زندانیان اسرائیلی به شدت تلاش می کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا به ای بی سی توضیح داد که نمی‌تواند جزئیاتی در مورد مذاکرات برای بازگرداندن بازداشت شدگان ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اما من خوشبین هستم که بتوانیم آنها را بازگردانیم.

بلینکن در تکرار ادعاهایشان مبنی استفاده حماس از بیمارستان الشفا باز هم مدعی شد، مطمئن است تونل‌ها و مرکز فرماندهی زیر مجموعه بیمارستان الشفا در غزه وجود دارد. او گفت: غزه باید در آینده تحت حاکمیت فلسطین باشد و امنیت نیز در آنجا تامین شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا ادامه داد: احتمالا باید یک دوره گذار در آنجا وجود داشته باشد تا امنیت غزه تامین شود و این چیزی است که ما آن را بررسی می‌کنیم. بسیار واضح گفته بودیم که اسرائیل نمی‌تواند غزه را دوباره اشغال کند.

بلینکن در این گفت‌وگو ادعا کرد: انتظار دارم اسرائیل بعد از پایان عملیاتش مدارک بیشتری در خصوص آنچه حماس در بیمارستان‌ها انجام می‌داد، ارائه کند.

آنتونی بلینکن همچنین در تماس تلفنی با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار پایان بخشیدن به آزار و اذیت فلسطینی‌ها به دست شهرک نشینان صهیونیست شد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن در این تماس بر لزوم اتخاذ ‌گام‌های فوری و قاطع برای کاهش تنش‌ها در کرانه باختری تاکید کرد، از جمله مقابله با سطح فزاینده‌ای از خشونت شهرک نشینان افراطی.

بلینکن همچنین درباره تلاش برای تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه، آزادسازی اسرا و جلوگیری از گسترش این جنگ به سایر نقاط منطقه گفت‌وگو کرد.

به گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه در سازمان ملل با آغاز جنگ جدید غزه، حملات شهرک نشینان به فلسطینیان کرانه باختری شدیداً افزایش یافته و از سه مورد در روز به هفت مورد در روز رسیده‌است.

اظهارات بلینکن در حالی مطرح شد که نیروهای رژیم صهیونیستی چندین حمله جدید به کرانه باختری داشته و به عملیات زمینی خود در چند بیمارستان بزرگ غزه ادامه می‌دهند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه درحال امروز (جمعه) وارد چهل‌ودومین روز خود شد که نیروهای اشغالگر به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهند. نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران انسانی به دلیل کمبود تجهیزات پزشکی و کمک‌های غذایی و همچنین اظهارات یوآو گالانت درباره آغاز مرحله جدید عملیات زمینی در نوار غزه، افزایش یافته‌است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید