نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با رفع موانع صادراتی پیش‌بینی می‌شود که صادرات زعفران مربوط به مهرماه سال گذشته تا آبان امسال به مرز ۳۰۰ تن برسد.

نرخ هرکیلو زعفران به ۷۵ میلیون تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، غلامرضا میری گفت: هم اکنون حداقل نرخ هرکیلو زعفران دسته نو ۴۸ تا ۵۰ میلیون تومان و حداکثر نرخ زعفران سوپر نگین ۷۲ تا ۷۵ میلیون تومان است.

به گفته او، با توجه به رشد ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت زعفران نسبت به قبل از برداشت محصول، نیازی به ورود دولت در بحث خرید توافقی زعفران نیست‌.

میری ادامه داد: همه ساله برای حمایت از کشاورزان اصرار ما براین بود که دولت و سازمان تعاون روستایی در بحث خرید توافقی ورود کند تا قیمت محصول کاهش نیابد که خوشبختانه امسال بدلیل شرایط مساعد بازار و از طرفی پیش بینی کاهش تولید نیازی به امر خرید نیست.

نایب رئیس شورای ملی زعفران از استمرار برداشت زعفران تا اواخر آذر خبر داد و گفت: تازمانیکه محصول زعفران به طور کامل جمع آوری نشود، نمی توان برآورد دقیقی از میزان تولید داشت.

او با بیان اینکه ۸۰ تا ۸۵ درصد زعفران تولیدی صادراتی است، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با رفع موانع پیش روی صادرکنندگان،طی ماه های آینده صادرات زعفران از ۳۰۰ تن فراتر رود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید