وکیل ملکی با داشتن دانش و مهارت خود می‌تواند در پرونده‌های مربوطه کمک شایانی کند. همراه باشید و بدانید وکیل ملکی چیست.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

سلام نو پلاس: وکیل ملکی از جمله وکلای پرکار در ایران محسوب می شود. همانطور که می دانید حق مالکیت از حقوق مهم قانونی محسوب می شود.

وکیل ملکی به خوبی می داند که قوانین ملکی یکی از گسترده ترین حوزه ها در قانون محسوب می شود.

در واقع می توانیم اینگونه بیان کنیم که هر چیزی که به ملک مرتبط باشد تحت این دسته از قوانین مورد بررسی قرار می گیرد.

وکیل ملکی چیست

به وکیلی که در حوزه ملکی از جدیدترین قوانین مطلع می باشد و همچنین دارای تجربه بالا در زمینه پرونده های ملکی می باشد وکیل ملکی گفته می شود.

این وکیل این توانایی را دارد که قرار دادهای ملکی به شما کمک نماید. همچنین یک وکیل ملکی می تواند در قرارداد های پیش خرید ساختمان – فروش ملک مشاع – تفکیک ملک مشاع – قراردادهای مالک و مستاجر و هر موضوع دیگر در حوزه ملکی به شما کمک نماید.

هر وکیلی بنا به تخصص و مهارت خود در زمینه‌های مختلف حقوقی دارای وظایف مربوط به همان موضوع است.

وکیل ملکی متخصص نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. وکیل ملکی باید اطلاعات کافی و لازم در رابطه با مسائل و موضوعات ملکی را داشته باشد.

تا بتواند از پس پرونده های مربوطه برآید. مع‌ذلک از اولین وظایف وکیل ملکی کسب تسلط و تبحر در موارد مربوطه می‌باشد.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

قرارداد خرید و فروش، الزام به تنظیم سند رسمی، تصرف عدوانی، انتقال به غیر، فروش مال دیگری، خلع ید از جمله مهمترین موارد قانونی است که در حیطه کاری وکیل ملکی قرار دارد. از این رو می توان گفت که عملا وکیل ملکی یک وکیل همه کاره محسوب می شود و تخصص های گسترده ای باید داشته باشد.

همین مسئله باعث شده است که وکلا در گروه ملکی تخصصی تر عمل می کنند. در کلام ساده تر شما برای انتخاب وکیل ملکی مناسب و مجرب باید نیاز واقعی خودتان را بدانید. این شناخت درست نیاز قانونی به شما این قدرت و امکان را می دهد که بتوانید بهترین وکیل ملکی را انتخاب کنید.

وکیلی که برای اختلافات مربوط به املاک به خدمت گرفته می شود، وظایفی بر عهده دارد که موکلین باید از آن ها آگاه باشند. این وظایف عبارتند از:

  • با توجه به این که هنگام تنظیم قرارداد بین وکیل و موکل که به وکالت نامه معروف است بندهایی ثبت و بین طرفین به امضا می رسد، بهترین وکیل موظف است که به تمامی آن ها بدون هیچ کم و کاستی عمل کند.
  • یک وکیل حرفه ای در مورد امور ملکی اطلاعات و دانش مورد نیاز را دارد و در صورت عدم اطلاع از مورد خاصی باید در خصوص آن مطالعه و تحقیق به عمل آورد.
  • وظیفه دیگر یک وکیل ملکی این است که در تمامی جلسات دادگاه در کنار موکل خود باشد و او را تنها نگذارد.
  • همچنین باید از به حاشیه راندن پرونده و انجام اقداماتی برخلاف مصلحت موکل خود ممانعت کند.
  • بهترین وکیل در ایران به خوبی می داند که تنها مجاز است طبق توافق اولیه درخواست حق الوکاله کند و در طول پرونده تحت هیچ شرایطی نباید درخواست دیگری داشته باشد.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی

بهترین وکیل ملکی وکیلی است که بتواند با ترفندهای حقوقی بهترین مسیر را برای موفقیت انتخاب و در کمترین زمان ممکن آن را به نتیجه مطلوب برساند گفتیم که موضوعات ملکی برخلاف سایر موضوعات حقوقی بسیار حساس و پیچیده است و تنها وکیلی که تجربه و تبحر کافی را در زمینه موضوعات ملکی داشته می تواند به عنوان بهترین وکیل ملکی انتخاب شود.

حساسیت این امر بدین خاطر است که ملک و املاک از جمله دارایی های انسان است و ارتباط با حقوق مالی او داشته است گاهی اوقات این حق قانونی مالک ممکن است از تصرف مالکانه فرد خارج و تحت اختیار متصرفی که هرگز نسبت به آن حق استفاده نداشته قرار بگیرد در اینجا مالک ما بایستی با استناد به سند مالکیت قانونی خود اثبات کند که حق قانونی نسبت به ملکش داشته و به دیگری حق تنفیذ جهت بهره برداری نداده است و از مرجع قضائی ذیصلاح خواستار گرفتن حق مالیش باشد؛ چرا که این ملک از دارایی های مثبت اوست؛ اما چنانچه مالک ما در اینجا اقدامات قانونی لازمه را نداند و علیه متصرف اقدام به طرح شکایت در جهت اثبات مالکیت خود نکند علاوه بر آنکه حق قانونیش تضییع شده، خسارات مالی جبران ناپذیری نیز به او وارد می گردد.

به بیان دیگر شما به عنوان شخصی که قرار است اقدام به طرح دعوی در حوزه امور ملکی کنید بایستی تسلط کامل به قوانین ملکی داشته باشید تا بتوانید این مسیر ناهموار و پر و پیچ خم را بگذرانید و بهترین نتیجه را عاید خود کنید.

یک وکیل ملکی خوب وکیلی است که علاوه بر داشتن تبحر کافی به قوانین ملکی، در حوزه دعاوی ملکی کسب تجربه کرده و توانسته سابقه کسب کند و از پس پرونده های پیچیده ملکی برآید. پس در انتخاب یک وکیل خوب ملکی حتما سوابق و تجربه کاری او را هم مدنظر داشته باشید.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

حضور وکیل ملکی نه تنها بعد از بروز دعاوی ملکی که حتی در بسیاری موارد پیش از طرح دعوا و اختلاف نیز می‌تواند با همکاری در امور حقوقی موکلین خود احتمال بروز برخی اختلافات را کاهش دهد تا مباحث ملکی و مالی به نحو مسالمت ‌آمیزتر و با آرامش بیشتری حل ‌و ‌فصل شوند و سرانجام مطلوبی را با وکیل ملکی بدست آورید.

وکلای دادگستری، در تمام زمینه های حقوقی، ملکی، کیفری، خانواده و سایر پرونده های حقوقی، امکان ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت را دارند، اما وکیل ملکی در جهان امروزه بخصوص در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، با توجه به چالش های متفاوت ملک و بالا رفتن قیمت املاک در سراسر جهان به عنوان وکیل دعاوی ملکی و وکیل ملکی که در امور ملک تخصص دارد، تعریف و جایگاه ویژه ای دارد.

وکیل ملکی بر تمام مواد قانونی و آیین نامه های ثبت بنا به تجربه ای که دارد، دید روشن و با اشرافی به مسائل حقوقی دارا است به طوری که وکیل ملکی حتی قضایای بسیار پیچیده را همچون حفظ املاک از تجاوز و تعدی، تقسیم املاک مشترک، حقوق املاک، کسب درآمد از املاک و موارد حقوقی و تخصصی درباره املاک را به درستی حل میکند.

بهترین وکیل ملکی در تهران

وکیل متخصص ملکی نیز، مانند هر فرد متخصص دیگری، باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشد تا افرادی که در مورد معاملات ملکی و دیگر موارد مربوط به املاک به مشکل می‌خورند، بتوانند با اطمینان خاطر از نتیجه‌ی مطلوب، رسیدگی به دعوای ملکی خود را به آن‌ها بسپارند.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

  1. تجربه: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک وکیل متخصص ملکی دارد، تجربه‌ی بالای او در رسیدگی به دعاوی و مسائل مربوط به املاک و اراضی است که باعث می‌شود تا وی بتواند با درصد موفقیت بالاتری در تمامی دعاوی ملکی عمل کرده و نتیجه‌ی مطلوب کسب کند.
  2. دانش حقوقی: از دیگر ویژگی‌های وکلای متخصص ملکی، دانش حقوقی و تسلط وی درزمینهٔ‌های مختلف حقوقی، کیفری و ثبتی مربوط به املاک است. یک وکیل متخصص ملکی باید به قوانین و مقررات مربوطه، آرای وحدت رویه مرسوم در دادگاه‌ها، نظریات اساتید برجسته حقوقی و دکترین حقوقی و همچنین به عرف هر منطقه مسلط باشد.

درصورتی‌که برای حل مسائل حقوقی یا کیفری مربوط به اموال غیرمنقول خود از یک وکیل متخصص ملکی استفاده نمایید، احتمال اینکه با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان، به نتیجه‌ی مطلوب خود دست‌یابید بسیار بیشتر می‌شود.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

با توجه به پیچیدگی و تنوع این‌گونه دعاوی و همچنین دانش کم افراد، ممکن است اشخاصی در قالب وکیل متخصص ملکی، به پرونده‌ی شما رسیدگی کرده و بدون اطلاع از راه و روش و چگونگی رسیدگی به هر نوع از دعاوی ملکی، قادر به کسب نتیجه‌ی مناسب نشوند و علاوه بر اینکه زمان زیادی را با عدم‌کفایت خود هدر می‌دهند، ممکن است ضرر اولیه را افزایش داده تا موکل مجبور باشد برای حل مشکل ایجادشده، هزینه و زمان بیشتری صرف کرده و هزینه‌های یک وکیل دیگر را هم تقبل کند.

علاوه بر آن با توجه بااینکه حق‌الزحمه وکیل، وابسته به نتیجه‌ی کسب‌شده نمی‌باشد، هزینه‌ی زیادی هم برای حق‌الزحمه وکیل پرداخت کند؛ بنابراین بهتر است با دقت و تأمل بیشتری به انتخاب وکیلی که واقعاً درزمینهٔ ملکی تخصص دارد اقدام کنید.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

مشاوره رایگان وکیل ملکی

معاملات ملکی دارای طیف گسترده ای هستند که شامل خرید و فروش، رهن و اجاره، تنظیم قرارداد و ثبت ملک میشوند.

علاوه بر معاملات ملکی شما میتوانید در خصوص دعاوی ملکی نیز که شامل دعوی تخلیه، دعوی فروش ملک مشاع، دعوی تقسیم و افزار ملک مشاع، دعوی خلع ید، الزام به تنظیم سند رسمی و الزام به اخذ گواهی پایان کار میشود نیز مشاوره حقوقی رایگان دریافت کنید.

املاک در جامعه ما از جمله با ارزش ترین دارایی فرد محسوب میشود و معاملات آن بسیار حساس و مهم میباشد، هر گونه سهل انگاری در معاملات ملکی ممکن است باعث ضرر یکی از طرفین شود.

امروزه به دلیل عدم وقت کافی و هزینه های گزاف وکیل بسیاری از مردم با مشاورین حقوقی ارتباط برقرار میکنند و از انها مشاوره میگیرند.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

مشاوره حقوقی ملکی تلفنی رایگان چند سالی است که بوجود آمده است و بسیاری از موسسات حقوقی این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده اند.

یکی از برتری های مشاوره حقوقی ملکی تلفنی بر مشاوره حضوری این می‌باشد که اشخاص از سراسر نقاط کشور میتوانند با مشاوران حقوقی ارتباط برقرار کنند و از آنها مشاوره دریافت کنند اما یک عده هستند که مشاوره حضوری و برقراری ارتباط چهره به چهره با مشاوران را ترجیح میدهند.

در مشاوره حضوری شما باید قبل از مراجعه وقت قبلی بگیرید، گاهی مشاوران وقتشان پر است و شخص باید تا مدت ها منتظر بماند و ممکن است هنگامی وقت مشاور خالی شود، که شما دیگر نیازی به مشاور نداشته باشید.

شخصی میتواند به شما مشاوره حقوقی ملکی تلفنی رایگان بدهد که در رشته حقوق یا فقه حقوق تحصیل کرده باشد، از آنجاکه مشاوره حقوقی یک امر تخصصی و نیازمند تجربه میباشد،شما باید از مجرب بودن و تخصص مشاور اطمینان کافی داشته باشید.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

در قسمت های فوق نیز به این نکته اشاره کردیم که پرونده هایی که مضمون انها امور ملکی است،دارای پیچیدگی و دشواری های زیادی میباشند.

افرادی که در این زمینه تخصص کافی ندارند، در روند رسیدگی به آن دچار مشکلاتی خواهند شد. همچنین امور ملکی قوانین گسترده ای دارد و نیازمند تخصص زیادی میباشد.

بدین ترتیب میتوان گفت که مشاوره حقوقی املاک رایگان الزامی میباشد، در صورت شما از بروز مشکلات که ممکن است در روند رسیدگی بوجود اید جلوگیری خواهید کرد.

بسیاری از وکلا در زمینه خاصی تخصص کافی دارند، وکیل ملک شخص است که در حوزه ملک به وکالت مشغول است.

دانش و تخصص لازم را در زمینه املاک دارد. همچنین او در کلیه پرونده های ملکی دانش و اطلاعات کافی و مفیدی دارد.

وکلای متخصص در زمینه دعاوی ملکی و روند رسیدگی به آن تسلط کافی دارند که در موفقیت پرونده های ملکی موثر می‌باشد.

این موضوع را مدنظر داشته باشید با توجه به اینکه پرونده های ملکی دارای ارزش ریالی بالا می باشد به هیچ عنوان بدون آگاهی کامل از قوانین حقوقی ملکی داشته باشید و کوچکترین اشتباه در این حوزه ممکن است به ضرر و زیان بزرگی برای شما تبدیل شود به همین علت اگر در حوزه ملکی دارای پرونده حقوقی می باشید حتما ابتدا از یکی از وکلای ملکی مشاوره دریافت نمایید و سچس تصمیم بگیرید که آیا قصد دارید پرونده خود را به کدامیک از وکلا بسپارید.

وکیل ملکی چیست؟ + مشاوره رایگان وکیل ملکی

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید