رئیس جمهور آمریکا در آستانه نشستش با همتای چینی خود گفت، چین «مشکلات واقعی» را تجربه می‌کند.

بایدن: چین مشکلات واقعی را تجربه می‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از ورود شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین به شهر سان‌فرانسیسکو و در آستانه دیدارش با وی مدعی شد، پکن در حال تجربه «مشکلات واقعی» است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رسانه NBC Bay Area روز سه شنبه گزارش داد، شی جینپینگ وارد سان فرانسیسکو شده تا در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه شرکت و با جو بایدن دیدار کند.

شبکه سی.ان.ان گزارش داد، جو بایدن در اظهاراتی پیش از این دیدار ادعا کرد: «شی جین‌پینگ مثال دیگری از این که چطور برقراری مجدد رهبری آمریکا در جهان موثر واقع شد، است. دوستان آنها مشکلاتی واقعی پیدا کرده‌اند.»

به نوشته سی.ان.ان، اشاره بایدن ظاهرا به گرفتار شدن چین به مشکلات اقتصادی شامل بحران در حوزه املاک و بی کاری جوانان بوده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به این صحبت جو بایدن اظهار کرد، هر کشوری دارای مشکلات است.

مائو در یک نشست مطبوعاتی بیان داشت: «فکر می‌کنم کشوری در جهان وجود ندارد که مشکلات نداشته باشد. چین کشوری تحت رهبری حزب کمونیست در مسیر سوسیالیسم با خصیصه‌های چینی بوده و دارای وحدت همگانی است. ما مطمئنیم که به توسعه‌ای بهتر و چشم‌اندازهای درخشان‌تر دست پیدا خواهیم کرد.»

این سخنگوی اظهار امیدواری کرد، آمریکا بتواند مشکلاتش را حل کرده و «زندگی را برای مردم آمریکا بهتر کند.»

سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه مشهور به «اپک» متشکل از ۲۱ کشور منطقه آسیا-اقیانوسیه بوده و اجلاس این سازمان در سال جاری میلادی در شهر سان فرانسیسکوی کالیفرنیا در بازه زمانی ۱۱-۱۷ نوامبر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید