قیمت طلا و سکه روز گذشته نوسانات محدودی را پشت سر گذاشت. در پایان معاملات دیروز فلز گران‌بها، برخی قطعات سکه افزایشی و برخی کاهشی بودند. به نظر می‌رسد این روند متناقض متاثر از حرکات دلار و طلای جهانی باشد.

کاهش قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ | قیمت طلا و سکه چند؟

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه آسیا، قیمت دلار در روز گذشته نوسانات محدودی را تجربه کرد و سبب شد موجی خفیف در بازار طلا و سکه نیز به راه بیفتد. این در حالی بود که قیمت طلای جهانی هم این روزها کاهشی است و از سقف دو هزار دلاری فاصله زیادی گرفته است. این دو اهرم روز گذشته حرکاتی ناموزون را در بازار طلا و سکه رقم زدند و مسیر قطعات سکه را جدا کردند.

متغیرهای موثر بر قیمت طلا

کارشناسان بازارهای مالی معتقدند اگرچه قیمت طلا و سکه از قیمت دلار بازار آزاد و قیمت طلای جهانی اثر پذیرفته و کاهشی شده است اما به دلیل بزرگ شدن حباب قیمت طلا و سکه در سال گذشته، حالا با هر تلنگر، بخشی از این حباب بزرگ تخلیه می‌شود و از همین رو بازار گاه شاهد افت ملموس قیمت در قطعات سکه است.

عبدالله مشکانی، کارشناس بازارهای مالی در همین باره به تجارت‌نیوز گفته است: «در ماه‌های گذشته ربع سکه با دلار ۱۵۰ هزار تومانی هم معامله شد و سکه امامی هم با دلار ۹۰ هزار تومانی معامله شد. بنابراین علت اصلی ریزش بیشتر قیمت سکه، حبابی است که تخلیه می‌شود. بخشی با قیمت دلار پایین می‌آید و بخشی نیز تخلیه حباب است.»

بر همین اساس به نظر می‌رسد فرمان قیمت‌ها در بازار طلا وسکه هنوز هم در دست دلار و انتظارات تورمی است؛ ضمن آنکه نباید از اثر قیمت طلای جهانی و میزان تقاضای موجود در بازار طلای ایران هم غافل شد.

قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه

دیروز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی افزایش ۱۱ هزار تومانی داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۹۵۹ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار تنها قطعه‌ کاهشی روز سه شنبه بود و با کاهش هشت هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله شد.

طی دو روز گذشته نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر و با همان قیمت‌های روز یکشنبه معامله شدند. این قطعات به ترتیب با قیمت‌های ۱۵ میلیون و ۲۵۰ و ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش حباب سکه در روند کاهشی سایر قطعات

روز گذشته قیمت طلا نیز کاهش داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۲۴ هزار تومانی با رقم ۱۰ میلیون و ۴۲۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۶ هزار تومان ارزان شد و به رقم دو میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید.

در بیست و سومین روز آبان حباب تمام قطعات سکه غیر از سکه گرمی نزولی شد. حباب سکه امامی ۷۷ هزار تومان، سکه بهار ۴۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۳۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۷ هزار تومان کاهش داشت. امروز حباب سکه‌گرمی افزایش ۴۲ هزار تومانی داشت.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید