انتشار فیلم کوتاهی با عنوان «پرسه ۲ خرس قطبی و سفید رنگ در منطقه آب پری در جنگل های غرب مازندران» مورد توجه کاربربان فضای مجازی قرار گرفت.

خرس قطبی در جنگل‌های مازندران + عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، از روزهای اخیر تاکنون فیلمی کوتاه از گشت و گذار ۲ خرس سفید در جنگل های مازندران در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که باعث بروز سوالاتی در فضای حقیقی و مجازی شده است که آیا در جنگل های مازندران به جز خرس قهوه ای که همواره از نام برده می شود، خرس سفید هم وجود دارد؟

از جمله مهم‌ترین پیام منتشر شده در فضای مجازی درباره این موضوع از سوی کاربران طرح همین پرسش است که رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به این سوالات کاربران فضای مجازی پاسخ داده است.

کوروس ربیعی گفت: در ایران ۲ نوع خرس قهوه ای و سیاه زیست می کنند که از این ۲ نوع، خرس قهوه ای از غرب تا شرق جنگل های استان در مناطق جنگلی و ارتفاعات حضور دارند.

وی گفت: به جز خرس قهوه ای گونه دیگری از خرس در مازندران وجود ندارد.

رییس اداره حیات وحش مازندران اضافه کرد: افزود: خرس های سفیدی که برخی از مردم در جنگل های مازندران دیدند به احتمال سفیدی موی آن براثر کهنسالی شان است.

وی بااشاره به اینکه تاکنون خرس مبتلا به بیماری پوستی در جنگل های مازندران دیده نشده است، خاطرنشان کرد: شاید خرس های سفید دیده شده در جنگل ها موارد نادر مبتلا به این وضعیت باشند.

به گفته ربیعی تنها خرس سفید، خرس های قطبی هستند که محل سکونت و زندگی آنها مناطق سردسیر قطب است.

خرس قهوه ای یکی از گوشتخوارانی است که تلاش های حفاظتی و پژوهشی گسترده ای در در سرتاسر حوزه انتشار این گونه در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی اروپا، آسیا و آمریکای شمالی به آن اختصاص یافته است. با این حال، این گونه در محدوده قفقاز و خاورمیانه به شدت کمتر از سایر بخش های محدوده پراکنش خود مورد بررسی قرار گرفته است.

از سال ۱۳۸۵ خرس قهوه ای به عنوان یکی از گونه های گوشتخواران بزرگ جثه ایران در برنامه های مطالعاتی انجمن یوزپلنگ ایرانی بوده و برنامه های متعددی برای حفظ آن در مناطق مختلف ایران، بخصوص منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی و استان لرستان به عنوان ۲ نماینده البرز و زاگرس درحال اجرا می باشد. تیم مستندسازی انجمن نیز طی سال های اخیر درحال تولید مستندی درباره زندگی این زیرگونه کمتر شناخته شده کشورمان می باشد.

محیط زیست مازندران، بیش از ۳۵۵ گونه پرنده، ۱۷ گونه خزنده، ۹ گونه دوزیست، ‌۲۷ گونه مار، سه گونه لاک پشت، ‌۶۳ گونه پستاندار و ۷۰ گونه ابزیان آبهای داخلی تنوع جانوری دارد.

خرس قطبی در جنگل‌های مازندران + عکس

کد خبرنگار: ۲۸
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانیم و همیشه برای ایران IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    خرس قطبی نیست بلکه احتمالا بخاطر آلبینیسم ( نوعی بیماری ژنتیکی ) هست که به واسطه آن در بدن ( موجودات و در اینجا خرس ) رنگدانه ملانین تولید نشده و یا تولید آن کاهش می‌یابد. در واقع نوع و میزان ملانین بدن تعیین کننده رنگ پوست، مو و چشم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید