در ویدیو زیر شاهد تصاویری از مشاهده یک قلاده پلنگ در فیروزکوه خواهید بود.

شبگردی یک قلاده پلنگ گرسنه در فیروزکوه + فیلم

به گزارش سلام نو، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه از مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در پناهگاه حیات وحش کاوه‌ده خبر داد.

داریوش فرخی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش کاوه‌ده موفق به تصویر برداری از یک قلاده پلنگ شد.

وی با اشاره به اینکه این شهروند بلافاصله پس از تصویربرداری موضوع را به محیط زیست شهرستان اطلاع و فیلم را در اختیار ماموران اجرایی این اداره قرار داد، تصریح کرد: همراهی شهروندان در حفاظت از حیات وحش بخصوص گونه‌های حمایت شده و در معرض خطر انقراض وکمک به تکمیل زنجیره حراست و صیانت از محیط زیست بسیار مهم و تاثیرگذار است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه در پایان از شهروندان خواست در صورت رویت گونه‌های وحشی از جمله گربه‌سانان، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم، جوانب ایمنی در برخورد با حیات وحش را رعایت کرده و موضوع را به سرعت به اولین پاسگاه محیط بانی یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

پلنگ از گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض بوده و سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از این گونه ارزشمند، برنامه عمل مدیریتی و حفاظتی تهیه و تدوین کرده و این برنامه عمل در استان تهران در مرحله اجرا است. در هفته‌های پیش هم یک پلنگ در شهرستان دماوند دیده شده و این بیانگر موثر بودن حفاظت‌های محیط زیستی است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید