چرا سریال دفترچه یادداشت مهم است؟ این سریال اولین مواجه نزدیک و سریالی مردم با عطاران پس از بیش یک دهه حضور در سینما است. یک دهه گذشته عطاران یکی از تضمین کنندگان گیشه سینما بود و تجربه‌های کمدی و درام متفاوت و جذابی در سینما داشت. حالا اما او دارد به مدیومی باز می‌گردد که در آن اوج گرفت.

دفتر یادداشت، رضا عطاران و یک بازگشت شکوهمند؟

جمعه 26 آبان اولین قسمت سریال دفتر یادداشت با بازی رضا عطاران پخش خواهد شد تا 15 سال بعد از سریال بی‌نظیر بزنگاه عطاران با یک سریال تازه مهمان خانه‌های مردم شود؛ سریالی که این بار به جای صدا و سیما از یک وی‌اودی پخش می‌شود.

دفتر یادداشت سریالی به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و به تهیه‌کنندگی حسین اکبری است. دفتر یادداشت اولین تجربه بازیگری رضا عطاران در سریال نمایش خانگی پس از ۱۰ سال است. نخستین قسمت از این سریال قرار است جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در پلتفرم فیلم‌نت اکران شود. رضا عطاران در کنار حسن معجونی، نعیمه نظام‌دوست، حسین سلیمانی، ریما رامین‌فر، سیامک انصاری، مینا ساداتی، سوگل خلیق و کاظم سیاحی از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

ظاهرا داستان دفتر یادداشت درباره دو دوست شیاد است که یکی از آن‌ها در قامت دکتر قصد اغوا و گول زدن زنان جوان را دارد، سوژه‌ای که از همین حالا می‌توان منتظر حواشی‌اش بود و در واقع همین حالا هم حواشی داشته است!

هر چند داستان دفترچه یادداشت چندان مشخص نیست اما پس از انتشار پوستر و تیزر تبلیغاتی سریال دفتر یادداشت مخاطبان فوراً متوجه شباهت آن به سکانس مشهوری از فیلم مالنا با بازی مونیکا بلوچی شدند. بلوچی در این فیلم نقش زن جوانی به نام مالنا را برعهده داشت که پس از مرگ همسرش در جنگ مجبور به تن فروشی می شود.

دفتر یادداشت، رضا عطاران و یک بازگشت شکوهمند؟

در این سکانس مشهور وقتی مالنا در محیطی عمومی سیگاری به سمت دهان خود می‌ برد، ناگهان دست‌ های چندین و چند مرد با کبریت و فندک روشن به سوی او دراز می شود. به نظر می رسد اولین پوستر و تیزر سریال دفتر یادداشت از این سکانس مشهور الهام گرفته شده است. البته پیش از این هم مهران مدیری در سریال مرد هزار چهره این سکانس را البته نه با فندک و کبریت، که با چندین اسلحه روی صورتش بازسازی کرده بود.

بازگشت پرشکوه عطاران؟

اما چرا سریال دفترچه یادداشت مهم است؟ این سریال اولین مواجه نزدیک و سریالی مردم با عطاران پس از بیش یک دهه حضور در سینما است. یک دهه گذشته عطاران یکی از تضمین کنندگان گیشه سینما بود و تجربه‌های کمدی و درام متفاوت و جذابی در سینما داشت. حالا اما او دارد به مدیومی باز می‌گردد که در آن اوج گرفت.

هنوز مردم به متهم گریخت و «علییییه» و «چرا قیمه‌ها رو می‌ریزی تو ماستا»، خانه به دوش و «هاشم مُرد» و بزنگاه «بررسی و مداقه نهایی رو به عمل بیارم» ارجاع می‌دهند و از شاهکار عطاران در خلق داستان، روایت و طنز حرف می‌زنند. هنوز چُست و چابکی سیروس گرجستانی، استیصال حمید لولایی و کیفیت بازی عطاران در در ذهن مردم باقی مانده است.

در چنین شرایطی انتظار مردم از عطاران بالا است. آن‌ها انتظار دارند شوالیه جذاب کمدی باز هم با اثری جذاب به تلویزیون‌ها، کامپیوترها و گوشی‌های آن‌ها برگردد. آن‌ها منتظر خلق یک آقا ماشالله یا هاشم آقای دیگر هستند؛ شخصیتی برآمده از دل مردم که برای آن‌ها ملموس است؟

«دفتر یادداشت» اولین حضور رضا عطاران در دوران پلتفرم‌ها محسوب می‌شود و از جمعه (۲۶ آبان ۱۴۰۲) با حمایت بازار بزرگ دلگشا، شوش سیتی سنتر و سام الکترونیک از پلتفرم فیلم نت پخش می‌شود.

نگاهی به حامیان این سریال تلویزیونی نشانی از ورود موج جدیدی از سرمایه بخش خصوصی به صنعت سینما و تلویزیون ایران است، اتفاقی که در روزهای کم‌رمق این صنعت می‌تواند نوید بخش اتفاقات مثبتی باشد و با خلق آثار بیشتر و با کیفیت‌تری ختم شود.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید