جاذبه‌های طبیعی کرمانشاه هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند، همراه باشید و درباره زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید، بدانید.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: وجود رشته‌کوه‌های زاگرس در اطراف کرمانشاه باعث بوجود آمدن جاذبه‌های گردشگری طبیعی بسیاری در این شهر شده است.

مکان‌های طبیعی کرمانشاه از غارها تا سراب‌ها همگی از عجایب طبیعت هستند که در دل کوه‌های کرمانشاه بوجود آمده‌اند.

آشنایی با کرمانشاه دیدنی

استان کرمانشاه یکی از پرجاذبه‌ترین مناطق ایران محسوب می‌شود؛ زیرا نزدیک به ۴۰۰۰ جاذبه ددر این استان وجود دارد. شهر کرمانشاه مرکز این استان و همچنین پرجمعیت‌ترین و بزرگترین شهر کردنشین ایران است.

اگر سلیقه‌ سفری متنوع را دارید، سفر به کرمانشاه برایتان لذت‌بخش و متنوع خواهد بود، زیرا می‌توانید با دیدن آثار باستانی و تاریخی در دالان تاریخ ایران چرخی بزنید و سپس با لمس طبیعت این منطقه، پهنه‌های بکر و بیکران کشور را ببینید.

جاهای دیدنی کرمانشاه چه از لحاظ تاریخی چه از لحاظ طبیعی بسیار است و جمع کردن آن در یک مطلب کار دشواری است . در استان کرمانشاه ۳۰۰۰ اثر تاریخی برآورد شده‌ است که ۷۱۶ اثر آن به ثبت آثار ملی و یک اثر به ثبت اثر جهانی رسیده است. در این میان بیستون به ثبت جهانی رسیده ‌است.

در همه جای استان آثار گرانبهایی دیده می‌شود.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید

برای بازدید از اماکن تاریخی و همچنین طبیعی کرمانشاه سفر خود را از همدان شروع کنید زیرا که بسیاری از جاذبه‌های بکر و دیدنی کرمانشاه قبل از رسیدن به شهر و در جاده منتهی به کرمانشاه است که جاده‌ای تماشایی و جذاب است.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه

آبشار دشه

هر چقدر از زیبایی طبیعت کرمانشاه بگوییم، کم گفته‌ایم. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، بازدید از آبشار دشه را در برنامه‌هایتان بگذارید. این آبشار یکی از جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه است و از بلندی‌های زاگرس جاری می‌شود. در پای آبشار می‌شود از باغ‌های انار و گردو دیدن کرد. آبشار دشه بعد از عبور از باغ‌ها به پاوه‌رود می‌پیوندد و در ادامه به رودخانه سیروان می‌رسد.

آدرس: استان کرمانشاه، شمال غربی شهرستان پاوه.

آبشار تافه

در سال‌های اخیر به‌خاطر بارندگی‌های بسیار آبشاری در منطقه محافظت‌شده بیستون جاری شده است. آبشار تافه یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه است که چندین سال خشک شده بود؛ اما در حال حاضر حیاتی دوباره به منطقه بیستون بخشیده است. این آبشار باید از مسیری ده پلکانی بگذرد تا به پای کوه برسد. در پایه کوه حوضچه‌ای از آب زلال آبشار شکل گرفته است. در مسیر رسیدن به آبشار، دشت‌هایی سرسبز با پوششی از انواع درخت‌ها را می‌بینید. کمی در این مسیر رؤیایی توقف کنید و مناظر شگفت‌انگیزش را در خاطرتان ثبت کنید.

آدرس: استان کرمانشاه، شهر کرمانشاه، منطقه محافظت‌شده بیستون.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید

آبشار دریبر

زمانی که از جاده پرپیچ نوسود بگذرید، آبشاری تماشایی توجهتان را به خودش جلب می‌کند. آبشار دریبر از زیباترین جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه است که از رشته کوه شاهو به‌سمت پایین سرازیر می‌شود. سکوهای بلند و کوتاه، حرکت مسیر آب را به‌خوبی نشان می‌دهند. اطراف این منطقه را پوشش انبوهی از درخت‌های بلوط، زالزالک و مازو پوشانده‌اند. در این بخش فضای مناسبی برای استراحت و پیک‌نیک هست و چشم‌اندازی تماشایی به آبشار دریبر دارد.

آدرس: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه.

آبشار نودشه

در ادامه رود سیروان، آبشاری تشکیل می‌شود که آن را نودشه نامیده‌اند. آبشار نودشه یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه است که از بلندی‌های اطراف روستای نودشه جاری می‌شود. نودشه از روستاهای مرزی کرمانشاه است. مسیر دسترسی به این روستا سخت است؛ اما صحنه‌های تماشایی از صخره‌ها و دامنه سرسبز کوه‌هایش شما را شگفت‌زده می‌کند. در روستای نودشه هم طبیعتی بکر با چشم‌اندازهایی بی‌نظیر انتظارتان را می‌کشد تا از آن‌ها دیدن کنید.

آدرس: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، روستای نودشه.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید

آبشار شیلماو

شیلماو از دیگر جاهای دیدنی اطراف کرمانشاه است. این آبشار از دامنه رشته کوه آتشگاه سرچشمه می‌گیرد. آبشار شیلماو از بین صخره‌ای جاری است که اطرافش را درخت‌های تنومندی پوشانده‌اند. فصل بهار و تابستان بهترین زمانی است که می‌توانید برای بازدید از این آبشار به روستای خانقاه بروید. یادتان باشد که در این سفر به لباس، کفش و ابزار مناسب هم نیاز دارید. روستای خانقاه در ۳کیلومتری غرب شهرستان پاوه است.

آدرس: استان کرمانشاه، سه‌کیلومتری غرب شهرستان پاوه، روستای خانقاه.

مجموعه آبشارهای شرکان

در هر گوشه از شهر پاوه آبشاری روان است که طبیعت زیبای کرمانشاه را نشان می‌دهد. در شمال غربی پاوه و در روستای شرکان، چند آبشار از دامنه کوه دالانی جاری هستند. «سولوکافرا» بلندترین آبشار این مجموعه است و و بلندایش به ۳۰ متر می‌رسد. آبشار دیگری به اسم «وزن» کنار این آبشار است که کمترین میزان آب را دارد. این مجموعه آبشار در کنار هم قابی تماشایی از طبیعت را برایتان می‌سازند. می‌توانید در ۳۰کیلومتری شهر نوسود مجموعه آبشارهای شرکان را پیدا کنید.

آدرس: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، روستای شرکان.

زیباترین آبشارهای کرمانشاه که باید دید

آبشار پیران

آبشار زیبا و فوق العاده جذاب پیران در نزدیکی روستای شالان و ۹ کیلومتری سرپل ذهاب در استان کرمانشاه واقع شده است. جالب است بدانید که آبشار پیران با ارتفاع حدود صد متر بلندترین آبشار ایران لقب گرفته است. وقتی که آبشار پیران کرمانشاه از فراز صخره ای بسیار عظیم به پایین سرازیر می‌شود منظره ای خارق العاده از طبیعت بکر را به نمایش می‌گذارد. همچنین در نزدیکی آبشار پیران، ویرانه‌های قصر یزدگرد قرار دارد که قدمت آن به دوران ساسانی مربوط می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید