۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 55474959

آبشارگردی هیجان‌انگیز و جذاب است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم زیباترین آبشار گیلان کجاست.

زیباترین آبشار گیلان کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: آبشار ویسادار از زیباترین جاهای دیدنی رضوانشهر در استان گیلان است.

این آبشار سومین آبشار مرتفع گیلان به حساب می‌آید و در میان جنگل‌های زیبای رضوان شهر قرار دارد. شکل منحصربه‌فرد دیواره‌های اطراف آبشار ویسادار مناظری زیبا در دل جنگل ایجاد کرده است.

آبشار ویسادار از روی تخته سنگ‌های بلند سرازیر می‌شود و به حوضچه زیرین آن می‌ریزد.

ارتفاع آبشار ویسادار به ۱۵ متر می‌رسد و دیوار صخره‌ای آبشار حالت لایه لایه دارد و در قسمت‌هایی از دیواره‌ها بر اثر فرسایش، پلکان ایجاد شده است.

حالت سنگ‌های اطراف آبشار فضایی نیم‌دایره در حوضچه پایین برای شنا ایجاد کرده‌اند.

عبور نور از میان روزنه‌های شاخ و برگ درختان و بازتاب آن از حوضچه آبشار در میان هیاهوی آب، ترکیبی بسیار دلپذیر می‌سازند. جنگل اطراف آبشار ویسادار نیز به‌دلیل تراکم بالای درختانش، هوای مطبوعی دارد و برای قدم زدن بسیار مناسب است.

در گذشته آبشار ویسادار کمتر شناخته شده بود؛ اما امروزه از پر طرفدارترین جاذبه‌های طبیعی در گیلان است.

گردشگران زیادی برای آبتنی در حوضچه بکر آبشار ویسادار در فصل‌های گرم سال به این منطقه می‌روند.

روبه‌روی آبشار ویسادار، پلی فلزی تعبیه کرده‌اند که چشم‌اندازی زیبا از محیط اطراف و آبشار دارد.

زیباترین آبشار گیلان کجاست؟

آشنایی با آبشار ویسادار

آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی استان گیلان است که با ظاهری منحصربه‌فرد در جنگل های بکر شمال خودنمایی می‌کند. این جنگل‌ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده‌اند. در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی در سفر به استان گیلان از این آبشار زیبا دیدن می‌کنند.

آبشار ویسادار در گیلان در منطقه رضوانشهر قرار گرفته و به دلیل ارتفاعی که دارد از آن به عنوان سومین آبشار مرتفع گیلان یاد می شود. شکل خاص دیواره ی صخره ای این آبشار ویژگی منحصر به فرد آن است که در کمتر آبشاری دیده می شود، فضای اطراف آبشار و دسترسی راحت به آن امکان خلق یک روز خوب را به خانواده ها می دهد. جالب است بدانید که ایران حدود ۳۹۲ آبشار فصلی و ۲۸۷ آبشار غیر فصلی دارد که بیشتر این آبشارها در استان لرستان قرار گرفته اند. اما استان های شمالی ایران هم از این قاعده خارج نیستند و همواره آبشارهای آن ها در حال فعالیت هستند.

به زبان تالشی کلمه ای به نام ویسادار وجود دارد که معنای آن سایه درخت بید است، به منظور رسیدن به آبشار ویسادار باید از جنگلی عبور کنید که پر از درختان درخت بید سر به فلک کشیده می باشد. مطابق با آنچه که کارشناسان بیان کرده اند هیچ قطعیتی بابت این موضوع وجود ندارد و نمی توانیم با قطعیت تمام بگویم علت نام گذاری این آبشار به همین دلیل بوده است. حدود ۲۰ دقیقه باید در این جنگل حرکت کنید که به آبشار ویسادار در گیلان برسید، حضور در این جاده می تواند روحتان را تلطیف کند و انرژی های منفی را از آن دور کند.

زیباترین آبشار گیلان کجاست؟

آبشار ویسادار کجاست

زیبایی این آبشار باعث شده تا ویسادار به جلوه‌ای مسحور کننده از طبیعت گیلان تبدیل شود و هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به سوی خود بکشاند. اگر شما هم به بازدید از جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید، ویسادار مقصد ایده‌آلی خواهد بود.

ویسادار در استان گیلان و در نزدیکی شهر رضوانشهر قرار گرفته است. این آبشار با شهر پره ۱۶ کیلومتر و با تالش ۳۰ کیلومتر فاصله دارد. فاصله این جاذبه طبیعی با شهر رشت نیز حدود ۶۰ کیلومتر است. بنابراین بد نیست در سفر خود سری هم به شهر رشت بزنید.

شما باید به رضوانشهر بروید؛ برای این منظور رهسپار رشت شوید و از آنجا به آستار رفته و پس از عبور از بندرانزلی مسیر خود را به سمت رضوانشهر ادامه دهید. پس از رسیدن به رضوانشهر راهی پره‌سر شوید؛ فاصله این دو شهر حدود ۱۷ کیلومتر است.

اگر می‌خواهید از سمت تهران راهی آبشار شوید باید مسیر قزوین رشت را انتخاب کنید. قبل از رسیدن به رشت مسیر خود را به سوی فومن تغییر دهید. از فومن به صومعه سرا و سپس به پره‌سر بروید.

در شهر پره‌سر از سه راه احمد به سمت روستای سِکَرَه سرا یا صیقل‌سرا بروید. با گذر از این روستا و روستای اووییار وارد یک جاده جنگلی زیبا می‌شوید که به روستای لمیر می‌رسد. زمانی که به آبشار نزدیک می‌شوید دیگر از جاده آسفالت خبر نیست و حدود ۲۰ دقیقه باید پیاده‌روی کنید تا به آبشار ویسادار برسید.

زیباترین آبشار گیلان کجاست؟

ویسادار در هر فصل زیبایی خاصی دارد؛ اما با توجه به این‌که پره‌سر آب‌وهوای معتدل خزری دارد، بهترین زمان برای سفر به ویسادار ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد، شهریور و اوایل مهر است. این منطقه در بهار و تابستان هوای خنکی دارد که سفر را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

فصل پاییز طبیعت اطراف آبشار بسیار رنگارنگ و زیبا است؛ اما گاهی به علت بارش فراوان باران مسیر صعب‌العبور می‌شود. درفصل زمستان نیز این منطقه پوشده از برف می‌شود و عبور از جاده جنگلی در این زمان نه تنها دشوار بلکه خطرناک خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید