این سازه در همان منطقه گورستان قرار دارد که کارگران به طور اتفاقی در سال ۱۸۹۹ در طی یک پروژه ساخت جاده آن را کشف کردند. تنها دو ساختمان دیگر در این ابعاد بین آلمان و دانمارک پیدا شده است.

کشف گنجینه‌ای عظیم از عصر برنز

باستان‌شناسان موفق به کشف تالاری در ابعاد بسیار بزرگ و ارتفاع ۱۰ متر شدند که احتمال می‌دهند توسط خانواده سلطنتی ساخته شده باشد.

به سلام نو به نقل از ایلنا، باستان‌شناسان در آلمان بقایای یک سالن عظیم را کشف کردند که احتمالاً حدود ۳۰۰۰ سال پیش توسط خانواده سلطنتی استفاده می‌شد. 

این سازه عظیم که در نزدیکی برلین کنونی قرار دارد، با طرحی به ابعاد ۱۰۲ در ۳۳ فوت (۳۱ در ۱۰ متر)، بزرگترین بنای باستانی شناخته شده در نوع خود در منطقه است. بنا بر گفته باستان‌شناسان، این بنا بین قرن‌های ۱۰ و ۹ قبل از میلاد در طول عصر برنز نوردیک (۲۲۰۰ تا ۵۰۰ قبل از میلاد) ساخته شده است. 

ایمو هسکه (باستان‌شناس دانشگاه گئورگ آگوست گوتینگن در آلمان) که در ماه مارس به همراه تیمش این سالن را پیدا کرد، گفت: ما از اندازه این ساختمان متحیر شدیم. محققان به این کشف لقب «کشف حیرت انگیز» دادند. 

محققان فکر می‌کنند که این ساختمان زمانی به عنوان سالن اجتماعات پادشاه هینز، فرمانروای پریگنیتز، که اکنون منطقه‌ای در شمال آلمان است، استفاده می‌شد. با این حال، در مورد پادشاه، که داستان او تا به امروز یک راز باقی مانده است، چیز زیادی نوشته نشده است. 

بررسی بیشتر تالار نشان داد که دیوارهای ساختمان با استفاده از تخته‌های چوبی، چوب و داوب (تکنیک ساختمانی که یک ماده چسبنده مانند خاک و خاک خیس را بین نوارهای بافته‌شده مشبک چوبی قرار می‌دهد) ساخته شده و با گچ سفالی تکمیل شده است. سقف با کاه یا کاهگل پوشانده شده بود. 

به دلیل ارتفاع ساختمان که ۲۳ فوت (۷ متر) بود، محققان فکر می‌کنند که این سازه دارای چندین طبقه است. علاوه بر تالار باقی مانده، باستان‌شناسان یک شومینه واقع در مرکز و یک ظرف مینیاتوری که احتمالاً برای مراسم استفاده می‌شد را کشف کردند. 

این سازه در همان منطقه گورستان قرار دارد که کارگران به طور اتفاقی در سال ۱۸۹۹ در طی یک پروژه ساخت جاده آن را کشف کردند. تنها دو ساختمان دیگر در این ابعاد بین آلمان و دانمارک پیدا شده است.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید