وحیدی به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای جلوگیری از رشد اقتصادی ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال فروپاشی اقتصادی و فلج اقتصادی ایران هستند.

آمریکا فروپاشی اقتصادی ایران را دنبال می‌کند / رقابت های انتخاباتی خوبی خواهیم داشت

وزیر کشور به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای جلوگیری از رشد اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها به‌دنبال فروپاشی اقتصادی و فلج اقتصادی ایران هستند.

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم،احمد وحیدی وزیر کشور در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امروز در حوزه‌های مختلفی جزو چهار پنج کشور برتر دنیا هستیم.

وی با اشاره به معنادار بودن درخشش دانشمندان ایران افزود: عبور از گردنه‌های اقتصادی با سرعت زیادی در دستور کار است، اما دشمن تحریم‌های ظالمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته که تحریم‌های اقتصادی از جمله آن‌هاست.

وحیدی به تلاش دشمنان جمهوری اسلامی برای جلوگیری از رشد اقتصادی ایران اشاره و تصریح کرد: آمریکایی‌ها به‌دنبال فروپاشی اقتصادی و فلج اقتصادی ایران هستند.

وی یادآور شد: باید عزم خود را جزم کنیم تا در این حوزه سربلند بیرون بیاییم و در برابر فشار اقتصادی دشمنان ایستادگی کنیم و روی پای خود بایستیم.

وزیر کشور اضافه کرد: نام‌گذاری شعارهای سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان‌های اقتصادی نشان می‌دهد که از مراحل زیادی عبور کرده‌ایم.

وی گفت: اکنون آمریکا فکر حمله به ایران را از سر بیرون کرده است زیرا توان دفاع در برابر جمهوری اسلامی را ندارد.

وحیدی جمهوری اسلامی را دارای اقتصاد نوزدهم دنیا اعلام و تأکید کرد: ما می‌توانیم از نظر اقتصادی به یک نقطه بسیار مطمئن برسیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای القای نااُمیدی در جامعه ایران افزود: القای اُمید در جامعه از مهم‌ترین نیازهای جامعه به‌شمار می‌رود و برند جوشکاران هفشجانی در چهارمحال و بختیاری نماد ترویج اُمیدآفرینی در جامعه است.

وزیر کشور به نقدینگی بزرگ در اختیار بانک‌های کشور اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف مورد توجه جدی قرار دارد.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری می‌تواند روش‌های مختلف تأمین و جذب زنجیره‌های مالی را شناسایی و از آن برای سرمایه‌گذاری بهره‌گیری کند.

وزیر کشور اضافه کرد: بهره‌مندی از توان هُلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور و همچنین چهارمحال و بختیاری‌های مقیم‌ خارج از ایران با هدف جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی پیاده‌سازی و بومی‌سازی اشتغال در بخش‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: سند پیشرفت و توسعه چهارمحال و بختیاری باید براساس ظرفیت‌های موجود استان باشد.

وحیدی تأکید کرد: آب، منظره‌های زیبا، طبیعت بکر، مردم خون‌گرم و پتانسیل‌های دیگر چهارمحال و بختیاری باید بالفعل و از آن‌ها در راستای تسریع در روند توسعه استان بهره‌گیری شود.

وی شناسایی راه‌های شکفتگی ظرفیت‌های موجود چهارمحال و بختیاری را ضروری دانست و افزود: ارز مورد نیاز واردات باید از صادرات تأمین شود و در این راستا با بانک مرکزی رایزنی می‌کنم.

وزیر کشور به دو زنجیره ارزش ماهیان سردابی و بادام چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: روش‌های افزایش تولید ماهی‌های سردابی با بهره‌مندی از زیرساخت‌های کنونی و کمک از ظرفیت‌های قانونی حفاظت محیط زیست بررسی و عملیاتی می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین راهکارهای افزایش پرورش ماهی در قفس در جوار سدها و حاشیه کارون چهار باید پس از بررسی‌های علمی ارائه و نهایی شود.

وحیدی با اشاره به ظرفیت‌های بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: از این پتانسیل می‌توان به‌عنوان جایگزین در بسیاری محصولات تولیدی دیگر استفاده کرد.

روایت وزیر کشور از پروژه‌ای به قدمت 14 سال که در 6 ماه به بهره‌برداری می‌رسد

وحیدی همچنین در حاشیه بازدید از سد غدیر باباحیدر، اظهار داشت: از پروژه‌های خیلی خوب و متعددی که در استان چهارمحال و بختیاری در حال انجام است، بازدید کردیم که یکی از ویژگی‌های خوب این پروژه‌ها فواصل زمانی اجرای پروژه‌هاست که کم شده است.

وی در خصوص پروژه سد غدیر باباحیدر گفت: این سد که 14 سال سابقه دارد را در مدت 6 ماه اخیر با سرعت گرفتن پروژه توانستند پروژه را به نقاط پایانی برسانند که نشان‌دهنده روحیه جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با حمایت‌های استاندار و با حضور وزارت نیرو  است، بحمدالله که همه در میدان یودند و چنین کار جهادی خوبی شکل گرفت.

وزیر کشور اضافه کرد: پروژه‌های دیگر در استان هم به همین منوال مانند پروژه سد غدیر وضع خوبی داشتند و در حوزه‌های مختلف، حوزه سد، در حوزه نهضت ملی مسکن و سایر پروژه‌ها سرعت خوبی گرفته‌ است.

وحیدی همچنین در خصوص بازدید از کارخانه‌های استان، عنوان کرد: در بازید از کارخانه‌ها  و در بعضی محصولات نیز کارهای ارزشمندی صورت گرفته است، البته دولت باز هم از چنین طرح‌های خوبی که در استان قرار گرفته است، حمایت خواهد کرد.

وی در پایان در خصوص ظرفیت استان چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این استان جای بسیار دارد که در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند و دولت هم از تمام طرح‌ها آن حمایت می‌کند.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه اظهار داشت: یکی از کارهای بسیار ارزشمندی که مسئولین ملی و وزاری محترم انجام داده‌اند، حضور در استان‌ها و بازدید میدانی آنهاست، که با این حضور در استان‌ها و بازدید میدانی، مشکلات را از نزدیک مشاهده می‌کنند و به سرعت بخشی پروژه‌ها و برطرف کردن موانع کمک می‌کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امروز نیز در خدمت وزیر کشور در استان بودیم، از پروژه‌های متعدد بازدید شد و موانع و مشکلات گفته شد، وزیر کشور نیز قول دادند در هیئت دولت مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه سد غدیر باباحیدر 14 سال شروع شده است و در این 6 ماه اخیر سرعت بسیار خوبی داشته است که در پایان آبان ماه آبگیری خواهد شد.

وزیر کشور:

رقابت‌های انتخاباتی خوبی خواهیم داشت

وحیدی همچنین در جمع خبرنگاران  تأکید کرد: انتخابات براساس روند قانونی در حال پیشرفت است و با اتمام کار بررسی‌ها در هیات‌های اجرایی وارد مراحل بعدی خود می‌شود.

وی افزود: گام‌های انتخابات به‌گونه‌ای که قانون مشخص کرده، برداشته شده است و مشکلی از این جهت نیست.

وحیدی تصریح کرد: با فضای خوب انتخاباتی و مشارکت فراگیر و سالم انتخاباتی با رعایت اخلاق خوب انتخاباتی شاهد رقابت خوبی خواهیم بود.

انتهای پیام/7540/.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید