آبشارگردی در ایران جذاب و درجه یک است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم زیباترین آبشار استان بوشهر کجاست.

زیباترین آبشار استان بوشهر کجاست؟

سلام نو ـ سرویس گردشگری:‌ به آبشار شول برازجان، «تل سرکو» هم می‌گویند. مسیر دسترسی به این آبشار آسفالت است؛ بنابراین برای دیدنش اذیت نمی‌شوید. محیط اطرافش هم بسیار سرسبز است؛ پس بساط پیک‌نیک را فراموش نکنید. در محدوده تپه کناری هم پیست موتورسواری ساخته‌اند تا همه چیز برای تفریحی هیجان‌انگیز مهیا باشد.

زیباترین آبشار استان بوشهر؛ آبشار شول

آبشار شول (تل سرکو ) درفاصله حدود ۵ کیلومتری از غرب جاده ارتباطی سعدآباد به وحدتیه و در مجاور جاده آسفالته دسترسی به روستاهای شول ( تل سرکو )و سیاه منصور و برروی رودخانه شاپور واقع گردیده است.

مسیر دسترسی مربوطه تا آبشار هموار و آسفالته بوده که این مهم از ویژگی های منحصر به فرد این آبشار نسبت به زیرراه و فاریاب می باشد .

این سایت با توجه به محل استقرار آبشار که شامل دسترسی مناسب سواره و پیاده و همچنین طبیعت خاص آن دارای محدوده ای تپه ماهور و قسمتی از محوطه تخت و بدون شیب شامل محوطه سبزو حاشیه ورودخانه و نهایتاً آبشار که به صورت دایو طبیعی عمل می کند که روی هم رفته مجموعه ای از کاملترین سایت های گردشگری استان و حتی منطقه ای را شکل داده که در نوع خود بی نظیر است. ضمناً هر کدام از خصوصیات منطقة فوق الذکر انتظارات اقشاری خاص از گردشگران را تامین می نماید .

زیباترین آبشار استان بوشهر کجاست؟

بدین ترتیب که :

۱- دسترسی سهل الوصول به سایت برای کلیه خانواده ها خصوصاً خانوار های فاقد وسیله مزیت اساسی محسوب می گردد.

۲- طبیعت خاص رودخانه با توجه به عمق متنوع آن در فصل بهار و اوایل تابستان از عمق کم حدود cm۵۰ – cm ۳۰ در قبل از پل و حدود cm ۱۰۰ بعد از پل نهایتاً عمق بیش از ۶-۵ متری در پایین دست آبشار می باشد که این ویژگی مجموعة رودخانه و آبشار را برای تفریح و آب تنی و شنای افراد با سنین مختلف و خانواده ها مناسب می سازد .

همچنین طبیعت سبز و سایه دار پایین دست آبشار که با توجه به وضعیت خاص و سایه اندازی آن می تواند پذیرای خانواده ها در ایام تعطیل و آخر هفته حتی در ماههای نیمه گرم تابستان باشد.

۳- محدوده تپه ماهور مجاور که در حال حاضر به عنوان پیست موتور سواری محلی فعال برای تفریح و سرگرمی و ورزش نوجوانان و جوانان منطقه محسوب می شود لذا در مجموعة ۳ آبشار مورد مطالعه برای آبشار شول کاربریها و فعالیت های خاص در جهت تقویت عملکرد ورزشی پیشنهاد گردیده است.

آدرس: استان بوشهر، شهرستان دشتستان، روستای شول

دسترسی راحت به آبشار زیبای شول بوشهر

آبشار شول در موقعیت جغرافیایی N۲۹۲۶۳۵ E۵۱۱۰۲۷ در استان بوشهر واقع است.

آبشار شول (تل سرکوب )درفاصله حدود ۵ کیلومتری از غرب جاده ارتباطی سعدآباد به وحدتیه و در مجاور جاده آسفالته دسترسی به روستاهای شول ( تل سرکوب ) و سیاه منصور و برروی رودخانه شاپور واقع گردیده است.

مسیر دسترسی تا آبشار هموار و آسفالت است.

این سایت گردشگری با توجه به طبیعت خاص آبشار که دارای محدوده ای تپه ماهور، قسمتی از محوطه تخت و بدون شیب شامل محوطه سبز و حاشیه رود خانه و نهایت آبشار که به صورت دایو طبیعی عمل می کند، مجموعه ای از کاملترین سایت های گردشگری استان و حتی منطقه ای را شکل داده که در نوع خود کم نظیر است.

زیباترین آبشار استان بوشهر کجاست؟

دسترسی سهل الوصول به سایت برای کلیه خانواده ها خصوصاً خانوار های فاقد وسیله مزیت اساسی محسوب می گردد.

طبیعت خاص رودخانه با توجه به عمق متنوع آن در فصل بهار و اوایل تابستان از عمق کم حدود ۳۰ تا ۵۰ سانتیمتر در قبل از پل، حدود ۱۰۰ سانتیمتر بعد از پل و نهایتاً عمق بیش از ۶-۵ متری در پایین دست آبشار است که این ویژگی مجموعة رودخانه و آبشار را برای تفریح و آب تنی و شنای افراد با سنین مختلف و خانواده ها مناسب می سازد.

همچنین طبیعت سبز و سایه دار پایین دست آبشار که با توجه به وضعیت خاص و سایه اندازی آن می تواند پذیرای خانواده ها در ایام تعطیل و آخر هفته حتی در ماههای نیمه گرم تابستان باشد.

محدوده تپه ماهور مجاور آبشار در حال حاضر به عنوان پیست موتور سواری برای تفریح و سرگرمی و ورزش نوجوانان و جوانان منطقه محسوب می شود.

دسترسی آسان به آبشار از طریق یک جاده هموار و آسفالته، طبیعت خاص رودخانه با توجه به عمق متنوع آن و امکان موتورسواری در تپه ماهورهای مجاور آبشار، این منطقه را از نظر گردشگری حائز اهمیت نموده است به طوری که همه ساله گردشگران فراوانی از سراسر استان و حتی کشور به این منطقه مراجعه می‌نمایند.

آبشار شول در تمام فصول سال دارای آب می‌باشد اما در فصول زمستان و بهار بسیار پرآب شده و زیبایی بی‌نظیری به خود می‌گیرد.

از این آبشار با نام‌های دیگری همچون آبشار تل سرکو (به دلیل مجاورت با روستای شول یا تل سرکو) و آبشار تلخ‌آب نیز یاد می‌شود.

زیباترین آبشار استان بوشهر کجاست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید