به فرمانداران اعلام شد که جلسات هماهنگی ترافیک شهرستان در خصوص ساماندهی سرویس مدارس در قالب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی(سامانه سپند) را برگزار کرده و نتایج آن را به شورا اعلام کنند.

برنامه شورای هماهنگی ترافیک برای پاییز استان تهران چیست؟

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران از برنامه‌های این شورا برای کنترل ترافیک پاییزی همزمان با فعالیت مدارس خبر داد.

به گزارش سلام نو ابوالفضل دربانی، دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران در خصوص برنامه این شورا برای کنترل ترافیک تهران اظهار کرد: جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان تهران با محوریت بازگشایی مدارس استان تشکیل شد که یکی از خروجی‌های این شورا موظف شدن فرمانداری‌ها به نظارت جدی بر موضوع شناورسازی‌ها برای مدیریت ترافیک معابر بود. 

سامانه «سپند» در کنترل ترافیک نقش ایفا می‌کند

وی گفت: به فرمانداران اعلام شد که جلسات هماهنگی ترافیک شهرستان در خصوص ساماندهی سرویس مدارس در قالب سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی(سامانه سپند) را برگزار کرده و نتایج آن را به شورا اعلام کنند.

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران تشریح کرد: بر اساس سامانه سپند، شرکت‌های حمل و نقلی درخواست خود را در این سامانه ثبت می‌کنند و این درخواست‌ها توسط شرکت تاکسی‌رانی و شهرداری‌ها بررسی و صلاحیت این شرکت‌ها احراز می‌شود؛ پس از این احراز، شرکت‌ها رانندگان خود را معرفی کرده و بعد از تایید صلاحیت رانندگان و ثبت درخواست والدین، سرویس دانش‌آموزان توسط والدین انتخاب می‌شود.

دربانی با بیان اینکه نرخ این سرویس‌ها توسط شورای شهر مصوب می‌شود، از نظارت شورای هماهنگی ترافیک استان بر روند اختصاص سرویس مدارس به دانش‌آموزان خبر داد و ابراز کرد: همچنین شهرداری‌ها باید در اسرع وقت نسبت به شناسایی پیمانکار و بارگذاری مشخصات رانندگان و سرویس‌های حمل و نقل دانش‌آموزان اقدام کنند. 

وی گفت: این سامانه از این جهت که موجب استقبال مردم از سرویس‌های عمومی می‌شود به کنترل ترافیک کمک می‌کند و در غیر این‌صورت و عدم نظارت بر سرویس‌ها و نرخ‌ها و در نتیجه عدم استقبال مردم از سرویس‌های عمومی شاهد حمل و نقل دانش‌آموزان توسط خانواده‌ها توسط خودروهای شخصی خواهیم بود.

شرکت‌های نمایشگاهی از برگزاری نمایشگاه در مهرماه خودداری کنند

دربانی در ادامه گفت: لیست تمام مدارس و مراکز آموزشی و تعداد دانش‌آموزان به تفکیک مقطع تحصیلی در اختیار پلیس راهور تهران بزرگ قرار داده شده است تا این ارگان با تامین و ساماندهی نیروها و گشت‌های خود از گره‌ها ترافیکی و تخلفاتی اعم از پارک نامناسب و غیره جلوگیری نماید.

شهرداری‌ها مسؤول ایمن‌سازی محیط پیرامون مدارس

وی ادامه داد: از طرفی شهرداری تهران و کلیه شهرداری‌های استان موظف شدند که با قید فوریت نسبت به ایمن‌سازی مناطق پیرامونی مدارس و مراکز آموزشی و رنگ‌آمیزی علائم و سرعت‌گیرها و نصب علائم لازم جدید برای جلوگیری از تصادفات و حوادث و کنترل ترافیک اقدام کنند. 

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران افزود: همچنین بر اساس یکی از مصوبات مهم جلسه شورای هماهنگی ترافیک، سازمان نوسازی مدارس تهران موظف شده است که از این پس در نقشه‌های اجرایی ساخت مدارس پیش‌بینی توقفگاه و محل سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان در حیاط مدرسه را در نظر بگیرد؛ البته این طرح  به امسال نمی‌رسد و برای آینده اثرگذار خواهد بود.

ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی، رایگان

دربانی در ادامه این گفت‌وگو از موظف شدن شهرداری‌ها بر اساس ماده 5 قانون حقوق معلولان نسبت به فراهم کردن ناوگان حمل و نقل درون شهری و ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان استثنایی به صورت رایگان خبر داد و گفت: از دیگر اقدامات خوب شهرداری تهران، اضافه کردن ناوگان اتوبوس و تاکسی است که در این راستا در هر منطقه 1000 تاکسی برای استفاده سرویس دانش‌آموزی در نظر گرفته شده و اضافه کردن 6 رام قطار به خطوط مترو است.

هر مدرسه یک پایگاه اورژانس

دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان تهران اضافه کرد: همچنین 6 مرکز معاینه فنی در تهران برای پوشش معاینه فنی سرویس مدارس در نظر گرفته شده است و 300 ناوگان امداد خودرو به صورت ویژه در مهرماه در نقاط پر ترافیک مستقر می‌شوند تا در صورت خرابی وسایل نقلیه به آن‌ها کمک کنند.

اثر 18 درصدی طرح شناورسازی در کنترل ترافیک

دربانی با بیان اینکه موضوع شناورسازی بین ساعت 7 الی 9 در تهران بر اساس مصوبه هیئت وزیران وجود دارد، گفت: این طرح در کنترل ترافیک کماکان موثر است و بطور مثال در سال گذشته بر اساس نظرسنجی‌ها و اطلاعات پلیس راهور و سازمان حمل و نقل ترافیک تهران حدود 15 الی 18 درصد پیک ترافیک کاهش داشته است. 

وی در پایان به اهمیت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و همچنین لزوم تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی تاکید کرد.

پایان پیام/

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید