بازار معلم خصوصی‌ها برای دانش‌آموزان مقطع پنجم و ششم دبستان و دوره متوسطه اول این روزها داغ‌تر از همیشه است .

افزایش تقاضا برای گرفتن معلم‌ خصوصی مقطع دبستان/ هزینه تدریس ساعتی یک میلیون تومان!

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد ۱۰۰، افزایش تقاضا برای گرفتن معلم‌های خصوصی سبب شده است هزینه دریافت این خدمات با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شود. برخی معلم‌ها که توانسته‌اند در این فضا اسم و رسمی برای خود دست و پا کنند و به معلم‌های کنکوری مشهور هستند، به دلیل داغی بازار به این مقاطع تحصیلی نیز رو آورده‌اند .

بسیاری از متقاضیان دریافت معلم خصوصی برای دروسی چون ریاضی در مقطع دبستان و قیزیک و شیمی و عربی و زبان در مقطع اول متوسطه، دلیل این تقاضا را آنلاین بودن مدارس در دوره‌ی کرونا و تضعیف بنیه‌ی درسی دانش‌آموزان می‌دانند.

هزینه‌ی تدریس ریاضی دبستان از ۱۵۰ هزار تومان آغاز و تا ۵۵۰ هزار تومان، بسته به نوع تدریس و سطح دانش‌آموز افزایش دارد.

بسیاری از این معلم‌ها تضمین‌هایی برای قبولی در مدارس تیزهوشان و سمپاد می‌دهند به این ترتیب که اگر دانش‌آموز قادر به قبولی در این مدارس شود، شهریه‌ی کامل را دریافت می‌کنند و اگر دانش‌آموز نتواند این آزمون‌ها را پشت سر بگذارد، طبیعتا کف شهریه از والدین دریافت خواهد شد .

در حالی که طی سال‌های گذشته بارها و بارها شعارهایی در خصوص حذف کنکور داده شده اما به نظر می‌رسد تب کنکور مقاطع تحصیلی ششم دبستان و نهم را نیز در بر گرفته و بسیاری از والدین بر این گمان هستند که باید فرزندان خود را به شکلی آموزش دهند که در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوند .

هزینه یک ساعت تدریس شیمی و فیزیک و زیست که دروسی تخصصی محسوب می‌شود در مقطع متوسطه‌ی اول بنا بر توافق از محدوده‌ی دویست هزار تومان آغاز می‌شود اما تا یک میلیون تومان نیز پیشروی دارد . برخی از معلم‌هایی که تضمین تیزهوشانی دارند، حتی برای یک ساعت تدریس یک میلیون تومان و پانصد هزار تومان شهریه دریافت می‌کنند.

یکی از مهمترین مولفه‌ها در تعیین شهریه، این روزها انلاین بودن یا حضوری بودن کلاس‌هاست. کلاس‌های آنلاین و گروهی هزینه کمتری برای خانوارها دارد و کلاس‌های حضوری هزینه‌ای بالاتر را برای خانوارها در بردارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید