آنتونی بلینکن: نباید هیچ جابه جایی اجباری فلسطینی ها از غزه، نه اکنون، نه پس از جنگ، وجود داشته باشد.

آنتونی بلینکن: غزه نمی تواند توسط اسرائیل یا حماس اداره شود

به گزارش سلام نو به نقل از عصر ایران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در پایان نشست دو روزه گروه ۷ در توکیو، با تکرار موضع کاخ سفید، گفت: پس از پایان یافتن درگیری ها، غزه نمی تواند توسط اسرائیل یا حماس اداره شود.

به گزارش ایرنا از الجزیره بلینکن در گفتگو با خبرنگاران پس از مذاکرات وزرای خارجه گروه ۷ در ژاپن، «عناصر کلیدی» را که برای ایجاد «صلح و امنیت پایدار» ضروری است، فهرست کرد، به نظر می‌رسد که آمریکا مایل به باز کردن گفت‌وگو درباره سناریوهای پس از جنگ است.

او گفت: نباید هیچ جابه جایی اجباری فلسطینی ها از غزه، نه اکنون، نه پس از جنگ، وجود داشته باشد اما باید این اطمینان وجود داشته باشد که از غزه به عنوان بستری برای تروریسم یا سایر حملات خشونت آمیز، استفاده نشده و پس از پایان درگیری، غزه دوباره اشغال نخواهد شد.

این مقام آمریکایی همچنین نسبت به تلاش برای محاصره یا تحریم غزه یا هرگونه کاهش در قلمرو غزه هشدار داد.

به گزارش این رسانه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که اسرائیل پس از جنگ، کنترل امنیت غزه را در دست بگیرد.

با این حال، مقامات آمریکایی روز بعد گفتند: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از «اشغال مجدد غزه توسط نیروهای اسرائیلی» حمایت نمی کند.

بلینکن دیدگاه واشنگتن را تکرار کرد که غزه نمی تواند توسط حماس اداره شود، گروهی که در حال حاضر بر این منطقه حکومت می کند.

وی با اشاره به حمله این گروه به اسرائیل که منجر به بمباران تلافی جویانه غزه شد که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در خاک فلسطین شد، گفت: حضور حماس در غزه به سادگی باعث تکرار ۷ اکتبر (۱۵ مهر) می شود. اکنون، واقعیت این است که ممکن است در پایان جنگ نیاز به دوره‌ای انتقالی وجود داشته باشد اما ما شاهد اشغال مجدد نیستیم و آنچه من از رهبران اسرائیل شنیده‌ام این است که آنها قصدی برای اشغال مجدد غزه ندارند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید