نردبان‌ها از مفیدترین ابزارهای خانگی و صنعتی هستند از این رو با ما همراه باشید و درباره خرید بهترین نردبان خانگی بدانید.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

سلام نو پلاس: نردبان‌ها (Ladder) ابزاری ضروری برای کارهایی هستند که نیاز به دسترسی به ارتفاعات بالاتر دارند. آن‌ها توسط طیف گسترده‌ای از افراد و مشاغل استفاده می‌شوند.

برای انجام دادن بعضی از کارها مانند رنگ کردن دیوار و سقف خانه حتما به وسیله ای مانند نرد بان نیاز خواهیم داشت بدون داشتن این وسیله امکان رنگ کردن دیوارها و سقف وجود نخواهد داشت این وسیله کاربردهای دیگری نیز دارد که شما در مواقع لزوم می توانید از آن استفاده کنید.

نردبان خانگی

نردبان خانگی کمک می کند تا بتوانیم به اجسام قرار گرفته در ارتفاع بالا دسترسی آسان پیدا کنیم این وسیله یکی از کاربردی ترین ابزار هنگام خانه تکانی منزل است برای پاک کردن دیوار و وسایلی که در اتفاع بالا قرار گرفته اند نیاز است تا از این وسیله استفاده کنیم با بالا رفتن از پله های این ابزار به راحتی می توان کارهای خانه تکانی را بدون مشکل انجام داد این وسیله برای خانه هایی که پله برای رفتن به پشت بام ندارند نیز کاربرد دارد این پلکان بلند یکی از ابزار کاربردی منزل هستند که از قدیم تا به همین امروز برای انجام کارهای خانه مورد استفاده قرار می گرفته اند.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

این وسیله علاوه بر استفاده کردن در منزل در جاهای دیگر نیز کاربرد دارد خیلی از مشاغل مانند جوشکاری برای جوش دادن آهن آلات نیازمند قرار گیری در ارتفاع بالا هستند به همین علت به این وسیله پلکانی نیاز خواهند داشت این وسیله دارای مدل های مختلفی در بازار می باشد که از لحاظ تعداد پله و اندازه با یکدیگر متفاوت هستند برای استفاده های خانگی نیازمند انتخاب مدلی مناسب هستیم تا به وسیله آن بتوانیم کارهای خانه را انجام بدهیم.

نردبان خانگی علاوه بر ارزان قیمت بودن، کاربرد بیشتری دارد! نردبان خانگی از جنس آهن و آلومینیوم ساخته می‌شود، در نتیجه مقاومت بیشتر و درعین حال قیمت کمتری نسبت به نردبان‌های چوبی بزرگ دارد، دوما سبک تر است و به علت تاشو بودن فضای کمتری را نیز در خانه اشغال می‌کند.

( البته نردبان آهنی وزن بیشتری دارد ). نردبان تلسکوپی تاشو بهترین نوع نردبان خانگی است که فضای کمی اشغال می‌کند و ارتفاع قابل تنظیم دارد.

در هنگام خرید اینترنتی، موردی که حتما باید به آن توجه کنید ارتفاع است.

برای تمیزکاری، نصب لوستر و چراغ یا حتی برای رنگ آمیزی دیوارها و سقف از نردبان خانگی در اندازه‌های مختلف ۵ و ۷ طبقه استفاده می‌شود.

نردبان بلند صنعتی مثل نردبان مخابراتی یا نردبان‌های تلسکوپی یک طرفه یا دو طرفه نیز در صنایع برق یا صنایع مخابرات برای دسترسی به نقاط مرتفع‌تر کاربرد دارد.

ظرفیت وزنی نردبان خانگی معمولا از طریق برچسبی که روی آن چسبانده شده، مشخص می‌شود. بهتر است نردبانی با حداقل توان ۱۰۰ کیلوگرم تهیه کنید، تا در برابر استفاده افراد مختلف مقاوم باشد.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

نکات خرید نردبان خانگی

توجه به جنس بدنه

نکته مهمی که هنگام خرید این وسیله باید به آن دقت کرد جنس بدنه می باشد این وسیله را از جنس های مختلفی مانند چوب ، آهن ، آلومینیوم و پلاستیک تولید می کنند نرد بان هایی که از جنس آهن ساخته می شوند بدنه ای بسیار محکم و قوی دارند و هنگام استفاده کردن به خوبی فشار وزن را تحمل می کنند و از ایمنی خوبی نیز برخوردار می باشند مدل های آهنی انتخاب بسیار مناسبی برای استفاده کردن در داخل منزل هستند.

توجه به نوع

این وسیله پلکانی را بصورت ساده و تاشو تولید می کنند نرده بان های ساده که همان مدل های معمولی هستند که همگی ما با آنها آشنا هستیم نرد بان های تاشو قابلیت تا شوندگی دارند و برای مصارف داخل منزل بسیار مناسب می باشند چرا که به دلیل قابلیت تاشو بودن فضای کمتری از منزل را اشغال می کنند و همچنین حمل و جابجا کردن آنها بسیار آسان است نرده بان های تاشو را بصورت تلسکوپی نیز تولید می کنند که این مدل نیز کاربردی بسیار مناسب و آسان دارد.

توجه به ظرفیت وزنی

یکی دیگر از نکات مهم خرید این وسیله میزان ظرفیت وزنی آن است هر کدام از نرد بان های موجود در بازار قادر به تحمل کردن میزانی وزن هستند بیشتر از میزان ظرفیت خود را نمی توانند تحمل کنند و در صورت فشار زیاد امکان دارد شکسته شوند به همین علت بر اساس میزان وزن خود مدلی مناسب را انتخاب کنید نرد بان هایی با حداکثر وزن قابل تحمل ۱۲۰ کیلوگرم برای مصارف خانگی بسیار مناسب می باشند.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

توجه به میزان ارتفاع

هنگام خرید به میزان ارتفاعی که نرده بان ایجاد می کند توجه داشته باشید و بر اساس مکانی که قرار است از آن استفاده نمایید مدلی کاملا مناسب را از لحاظ ارتفاع خریداری کنید برای مصارف خانگی نرده بان هایی با میزان ارتفاع ۲ متر بسیار مناسب خواهد بود نرده بان های خیلی بلند برای مصارف خارج از منزل مناسب هستند.

توجه به وزن

از لحاظ وزنی نرد بان های خانگی با یکدیگر فرق دارند و به دو دسته سنگین و سبک تقسیم می شوند بهتر است برای انجام دادن کارهای منزل مدلی سبک وزن را انتخاب کنید نرده بان های سبک به آسانی حمل و جابجا می شوند و فشار کمتری را به بدن شما وارد می کنند.

توجه به پله ها

این وسیله از تعدادی پله برای بالا رفتن ساخته شده است پله ها را بصورت پهن و باریک طراحی می کنند نرد بان هایی با پله های پهن دارای پوششی از جنس پلاستیک یا پی وی سی هستند که این پوشش مانع از لیز خوردن پاها هنگام بالا رفتن از پله ها می شود پله های پهن به شما کمک می کنند تا تعادل بهتری هنگام ایستادن داشته باشید و به شکل بهتر و ایمن تری بتوانید کارهای منزل خود را انجام دهید.

توجه به قفل ارتفاع

همیشه بارها تاکید شده اول ایمنی بعد کار به همین منظور هنگام خرید حتما از ایمن بودن وسیله اطمینان حاصل نمایید و سپس اقدام به خرید کردن کنید یکی از قابلیت هایی که باعث افزایش ایمنی نرد بان می شود داشتن قابلیت قفل ارتفاع است این قفل مانع از برهم خوردن تعادل نرده بان هنگام استفاده کردن می شود و از افتادن و آسیب رسیدن به بدن شما جلوگیری می کند پس حتما از کارکرد درست این قفل قبل از استفاده کردن اطمینان حاصل کنید.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

توجه به پایه

یکی از قسمت های اصلی این وسیله پایه ها هستند پایه های نرد بان باید از مقاومت مناسبی برخوددار باشند تا هنگام بالا رفتن از پله ها بتوانند به خوبی تعادل وسیله را حفظ کنند و اجازه افتادن آن را ندهند نرد بان هایی که پایه هایی محکم و مقاوم دارند به خوبی فشار وارده را تحمل می کنند و اجازه بر هم خوردن تعادل نرده بان را هنگام استفاده کردن نمی دهند به همین علت حتما از محکم بودن پایه های وسیله اطمینان حاصل کنید.

برای مصارف خانگی دارای مدل های دو پله،سه پله،چهار پله،پنج پله،شش پله، هفت پله و هشت پله میباشد.

معمولا مدل های خانگی دارای پله های پهن و تحمل وزن تا ۱۴۰ کیلوگرم هستند.

همچنین مدل خانگی میتواند از جنس آهن و یا آلومینیوم باشد که مدل آهنی دارای وزن بیشتر و سنگین تر است.

نردبان تلسکوپی

همانطور که از نامش پیداست، این مدل نردبان بسیار شبیه به یک تلسکوپ است. چنین مدلهای نردبانی از آلومینیوم ساخته می شوند و معمولاً ارتفاع آنها دو تا چهار متر است.چون که تا می شوند ، فضای نگهداری بسیار کمی نیاز دارند.

علت نام‌گذاری این نردبان‌ها، قرارگیری ستون‌های نردبان درون یکدیگر است. نردبان تلسکوپی یک نردبان تاشو است که به صورت فنری در خود جمع شده و کوچک می‌گردد.

البته توجه داشته باشید که این ویژگی همانقدر که میتواند کاربردی باشد، درصورت بی‌کیفیت بودن و عدم رعایت اصول استاندارد در ساختار، می‌تواند خطر آفرین باشد.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

یک نردبان تاشو محسوب میشود که بصورت فنری در خودش جمع میشود و تا ۸۰ سانتیمتر کوچک میگردد.

به دلیل وزن سبک و کوچک شدن، این مدل را میتوان براحتی حمل نمود و همچنین در خودرو جای داد.

بدنه این نردبان از جنس آلومینیوم است که از کشور چین و تایوان وارد میشود.

نردبان تلسکوپی خارجی، دارای قدرت بالایی میباشد که تا ۱۳۰ کیلوگرم وزن را تحمل میکند.

همچنین از این مدل برای سقف استفاده میشود که به آن نردبان سقفی هم میگویند.

تلسکوپی هم بصورت یکطرفه (تکیه به دیوار ) و هم دوطرفه (هشتی) موجود میباشد که در اندازه های مختلف میباشد.

نردبان تاشو

ارتفاع نردبان رد بستگی به کاری دارد که می خواهید انجام دهید.

در خانه استاندارد کنونی، ارتفاع سقف بین 2 متر تا 3 متر است، البته در خانه قدیمی ، ارتفاع سقف می تواند به 5 متر برسد، باید طبق محیطی که قصد دارید از نردبان استفاده کنید طبق نیاز خود نردبان بخرید.

در انبارها و گلخانه ها معمولاً با توجه به نسبت ارتفاع قفسه انتخاب می شود.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

  • نردبان را روی سطحی محکم و صاف قرار دهید.
  • نردبان را در فاصله‌ای ایمن از دیوار یا شی دیگری قرار دهید.
  • همیشه از دو دست برای بالا و پایین رفتن از نردبان استفاده کنید.
  • هرگز از نردبان در شرایط نامناسب مانند باد شدید یا باران استفاده نکنید.
  • قبل از استفاده از نردبان، آن را برای هرگونه آسیب بررسی کنید.

برای نگهداری صحیح از نردبان، نکات زیر را دنبال کنید:

  • تمیز کردن بعد از هربار استفاده
  • نگهداری در محیط خشک و خنک
  • محافظت در برابر آسیب‌های فیزیکی
  • تعمیر یا تعویض نربان آسیب دیده

نردبان تاشو دست دوم

در هنگام خرید نردبان حتی نردبان کارکرده و دست دوم مثل نردبان مخابراتی دست دوم ، حتما به مقدار

وزنی که این محصول تحمل میکند توجه ویژه داشته باشید.

معمولا مقدار وزنی که هر نردبان تحمل میکند روی خود نردبان در قالب یک برچسب توضیح داده شده است.

نردبان های صنعتی در ایران معمولا وزن 160 کیلو کمی بالاتر یا پایین تر را تحمل میکنند.

نردبان هایی با کاربری های دیگر و نردبان های خانگی تحمل وزن کمتری را دارند.

شما باید ابتدا به کاربری نردبان و سپس تحمل وزنی که نردبان مورد نظر شما دارد توجه ویژه داشته باشید.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

از دیگر نکات مهمی که هنگام خرید نردبان باید به آن دقت کرد و توجه نمود ارتفاع نردبان مورد نظر است.

اگر حتی قصد خرید نردبان دست دوم را نیز دارید باید به میزان ارتفاعی که نردبان مخابراتی

مورد نظر به شما میدهد توجه داشته باشید.نردبان های خانگی ارتفاع کمتر و نردبان های حرفه ای و صنعتی

مقدار ارتفاع بیشتری را برای شما پوشش میدهند.

مارک های معروف مناسب برای خرید نردبان عبارتند از نردبان ماندگار ، مهرنگار ، راد ، آلوم پارس پله آسان کار که جزء پرفروش ترین نردبان های بازار هستند.

برای استفاده از نردبان نو یا دست دوم خود بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید تا هنگام استفاده از نردبان دچار مشکل یا سانحه نشوید.

این نکات را باهم مرور میکنیم.اما نکته ای که همواره به آن تاکید کردم این است که از خرید نردبان دست دوم صرف نظر کنید چون که ممکن است تبعات بدی به همراه داشته باشد.

فروشگاه ضی صنعت انواع نردبان ها را در کاربری های مختلف با کمترین هزینه و ارزان ترین قیمت در اخیتار شما عزیزان قرار داده است .

حتی قیمت های این فروشگاه برای خرید یک نردبان نو از مدل های دست دوم و کارکرده به صرفه تر و منطقی تر است.

در هنگام استفاده از نردبان ،به ویژه اگر نردبان مخابراتی دست دوم باشد ، ممکن است زیرپایه هایی که جهت جلوگیری از سر خوردن تعبیه شده آسیب دیده باشد و کارایی نداشته باشد پس حتما از یک تکیه گاه استفاده کنید.

خرید بهترین نردبان خانگی + نردبان تاشو

اگر نردبان مخابراتی دست دوم یا نوی خود را در جایی قرار میدهید که احتمال لغزش داشته باشد حتما از وسیله ای جهت جلوگیری از لیز خوردن استفاده کنید.

برای بالا بردن ارتفاع نردبان مخابراتی دست دوم یا نو فرقی نمیکند به هیچ وجه روی نردبان جعبه قرار ندهید.یا اینکه نباید پله ی اول نردبان را روی الوار قرار دهید.

به هیچ وجه در هنگام کار با نردبان مخابراتی دسته دوم یا نوی خود در محلی قرار نگیرید که درب به تعداد زیاد باز و بسته میشود. این مسیله ممکن است خطرآفرین باشد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید