ویدیویی از روایت همسر استاد گلپا خوابی که استاد از اولین کنسرتش با بزرگان گلها در بهشت دید بود قبل از فوتش برای او تعریف کرده بود منتشر شد مورد توجه کاربران قرار گرفت.

روایت همسر گلپا از کنسرتی که استاد گلپا در آخرین خواب قبل از فوتش دید + فیلم

به گزارش سلام نو، اکبر گلپایگانی متولد ۱۰ بهمن ۱۳۱۲ در تهران، خواننده است دیپلمه رشته نقشه برداری است، از دانشگاه افسری ترک تحصیل کرد و مدتی کارشناس بانک مسکن بود، او حالا به استاد گلپا برجسته ترین خواننده اصیل شهرت دارد.

پدر و پدر بزرگش از خواننده های خوبی بودند چهار برادر بنام های عباس، حسن (مدرس آواز و استاد دانشگاه)؛ محمد (خواننده مشهور به گلریز)، محمود (مهندس و مدرس آواز) و یک خواهر بنام مریم دارد.

گلپا علاقه اش به موسیقی از دوم دبستان به سبب هنرمندان زیادی که به منزلشان رفت و آمد می کردند شروع شد، سپس به مدرسه نظام رفت و با نورعلی خان برومند استاد موسیقی و ردیفدان آشنا شد.روزی در باغ یکی از شعرا در مقابل سفیر ایتالیا قطعه ترکی خواند که همانجا با پیشنهاد داوود پیرنیا به برنامه رادیو گل ها دعوت شد و ۱۷ سال در این برنامه اجرای موسیقی داشت.

او در فروردین ۱۳۳۸ در اولین اجرای برنامه رادیو گل ها شعری را بدون ساز خواند و خود را به عنوان خواننده جوان ناشناس معرفی کرد سپس چند روز بعد با آهنگی از محسن یاحقی به شدت طرفدار پیدا کرد.

گلپا برای تحصیلات ابتدا به دانشگاه افسری رفت اما علاقه ای نداشت و از دانشگاه بیرون آمد، سپس در دانشکده نقشه برداری پذیرفته شد وی مدتی بعنوان کارشناس رهنی بانک مسکن مشغول به کار بود و خانه ها را قیمت گذاری می کرد.

اکبر گلپایگانی (گلپا) در سال ۱۳۴۶ وقتی ۳۴ ساله بود با دختری ۱۷ ساله بنام گلرخ گرایلی ازدواج کرد، این دو در یک مهمانی خانوادگی باهم آشنا شدند و بصورت سنتی ازدواج کردند.

گلپا و همسرش دو فرزند دختر بنام ساقی و ساغر هستند، ساقی متاهل و فوق تخصص قلب دارد و آمریکاست، ساغر نیز متاهل، دکترای ریاضیات و در بورس فرانسه فعالیت دارد.

کد خبرنگار: ۲۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید