یک نهاد سازمان ملل اعلام کرد: به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه، یک کودک فلسطینی کشته و دو تن مجروح می‌شوند.

سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی کشته می شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک نهاد سازمان ملل امروز (دوشنبه) در گزارشی تکان‌دهنده اعلام کرد که به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه، یک کودک فلسطینی کشته و دو تن مجروح می‌شوند.

آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل متحد در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد: در جنگ (غزه) به طور میانگین در هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته شده و دو تن مجروح می‌شوند.

در این گزارش آمده است: حفاظت از غیرنظامیان در مناقشات تنها یک آرمان یا ایده‌آل نیست؛ بلکه وظیفه و تعهدی است که انسانیت همه ما.

آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (اونروا) پرکارترین نهاد سازمان ملل متحد در نوار غزه است. این نهاد در مدارس خود در غزه حدود ۶۷۰ هزار فلسطینی را که بر اثر حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند، پناه داده است. از آغاز جنگ جدید غزه دست‌کم ۷۰ تن از نیروهای این سازمان در حملات نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات - که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته - قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

همچنین وزارت بهداشت غزه امروز در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۶۰۰۰ تن از آنان کودک و زن هستند.

امروز جنگ غزه در حالی وارد سی‌ویکمین روز خود از زمان آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شد که نیروهای اشغالگر همچنان به دلیل حملات مقاومت، عملیات زمینی خود را به‌کندی پیش بردند. با این وجود، ارتش رژیم صهیونیستی امروز هم به حمله هوایی به تأسیسات غیرنظامی و مسکونی نوار غزه ادامه داده و حملات خود را به مناطق پیرامون بیمارستان‌ها تشدید کرد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید