اگر یک هفته در حالت ناشتا یک لیوان آب ولرم و آب‌لیمو را بنوشیم، باید منتظر تغییراتی در بدن باشیم.

فواید و مضرات نوشیدن ناشتای آب و آب‌لیمو

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، نوشیدن یک لیوان آب ولرم و آب‌لیمو پس از بیدار شدن، راهکاری برای پاک‌سازی بدن محسوب می‌شود.

البته برخی افراد، این نوشیدنی را برای معده مضر می‌دانند اما بهتر است بدانیم که اگر یک هفته در حالت ناشتا این نوشیدنی را بنوشیم باید منتظر تغییراتی در بدن باشیم.

در ادامه این مطلب به فواید عادت به نوشیدن آب و آب‌لیمو اشاره خواهیم کرد که به ترتیب عبارتند از:

فواید نوشیدن ناشتای آب و آب‌لیمو

۱ تسهیل در هضم و دفع چربی‌ها

لیمو به‌رغم طعم ترشی که دارد، جزو خوراکی‌های قلیایی است و به‌خصوص در دوران کاهش وزن توصیه می‌شود؛ زیرا حالت اسیدیته بدن را تنظیم می‌کند. لیمو برای کاهش التهابات بدن نیز بسیار موثر است، هضم را تسهیل می‌کند و دفع چربی‌ها را تحریک می‌کند. لیمو از نظر فعال‌ کردن ترشح صفرا در کبد شهرت دارد که در جذب ریزمغذی‌ها، تنظیم متابولیسم چربی‌ها و تصفیه خون موثر است.

۲حفظ شادابی پوست

خوردن آب و مقداری آب لیمو در حالت ناشتا به پاک‌سازی پوست کمک می‌کند و باعث شادابی بیشتر پوست می‌شود. لیمو موجب بسته‌شدن مجاری پوست می‌شود و در کاهش بروز آکنه نیز موثر است.

۳ تنظیم قند خون

اسیدیته لیمو هضم قندها را به تاخیر می‌اندازد و مانع از افزایش ناگهانی قند خون می‌شود. همچنین با احساس گرسنگی ناشی از افزایش و کاهش ناگهانی قند خون نیز مقابله می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کم می‌کند.

هشدار:

یادتان باشد که در کنار فواید بسیاری که نوشیدن آب و آب‌لیمو در حالت ناشتا دارد، اگر فرد مبتلا به مشکلات کلیه و کیسه صفراست یا به‌طور مداوم از سوزش معده رنج می‌برد، بهتر است از این نوشیدنی صبحگاهی صرف نظر کند؛ زیرا لیمو ممکن است این مشکلات را تشدید کند. همچنین، پس از صرف این نوشیدنی بهتر است بلافاصله دندان‌ها با آب شسته‌ شود زیرا لیمو به‌تدریج تاثیراتی در تحلیل مینای دندان دارد. نوشیدن آب و آب‌لیمو در حالت ناشتا هم برای کودکان کمتر از ۴ سال توصیه نمی‌شود؛ زیرا به سیستم گوارشی‌ آن‌ها آسیب می‌رساند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید