وزیر امور خارجه فرانسه در واکنشی نادر به حملات رژیم صهیونیستی به غزه گفت: تعداد زیادی غیرنظامی در این حملات کشته شده‌اند.

فرانسه: باید از افراد غیرنظامی در غزه محافظت شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، کاترین کولونا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر، با تاکید بر اینکه «شمار زیادی غیرنظامی در حملات رژیم اسرائیل به غزه کشته شده‌اند»، اظهار داشت: باید از مدارس، بیمارستان‌ها، امدادرسانان بشردوست و خبرنگاران [در غزه] محافظت شود.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه که در ۹ نوامبر (۱۸ آبان) به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود، افزود: این کنفرانس ضمن پوشش موضوعاتی درباره قوانین بین‌المللی، نیازهای اساسی از جمله بهداشت، آب، انرژی و غذا، همچنین انجام اقداماتی ملموس برای غیرنظامیان در غزه را نیز پیگیری خواهد کرد.

وزارت بهداشت فلسطین براساس آخرین آمار از افزایش شمار شهدای حملات از هفتم اکتبر (۱۸ مهرماه) تاکنون ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۹ هزار و ۷۷۰ نفر خبر داد و گفت که ۴ هزار و ۸۰۰ نفر از آنها کودک و ۲ هزار و ۵۵۰ نفر از آنها نیز زن هستند. برپایه این گزارش، ۲۴ هزار و ۸۰۸ شهروند فلسطینی نیز در این مدت زخمی شده اند.

هزاران تن تاکنون در بحبوحه بمباران‌های مداوم غزه از سوی رژیم صهیونیستی بارها در بسیاری از شهرهای اروپایی از جمله برلین، پاریس و میلان در خیابان‌ها حضور یافتند و خواستار توقف این جنگ نابرابر علیه مردم غزه شدند.

با وجود اینکه بسیاری از دولت‌های غربی از رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند اما مردم کشورهای مختلف ضمن ابراز نگرانی درباره حملات و بمباران‌های اسرائیل که موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم بی‌گناه غزه شده‌ است، حمایت دولت‌هایشان از این جنایات را نیز محکوم کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید