چه کسب‌وکارتان را تازه راه انداخته‌اید و چه سال‌هاست فعالیت می‌کنید، بدون تبلیغات موثر و اصولی نمی‌توانید انتظار رشد داشته باشید. در بهترین حالت، شما می‌توانید همان درآمد همیشگی را داشته باشید؛ البته اگر رقبا اجازه دهند!

با این روش‌ها فروش کسب و کار خود را متحول کنید

اگر کار و کاسبی شما راکد است، می‌تواند به دلیل نداشتن برنامه‌ای مشخص برای افزایش فروش باشد. روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در این مقاله طبق تجربه، بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. برای افزایش سرعت رشد کسب‌وکارتان تا آخر با ما همراه باشید.

فروش، مشکل همیشگی کسب‌وکارها 

کسب‌وکارهای نوپا باید فروش داشته باشند تا بتوانند سرپا بمانند. از طرفی، حتی اگر فروش هم به راه باشد، افزایش آن ضروری است؛ چراکه سهم کسب‌وکار از بازار به این مسئله بستگی دارد و رقبا به‌راحتی جای ما را پر می‌کنند.

باید بتوانیم از راه‌های مختلفی و با چیدن استراتژی درست هم در ابتدای کار و هم در حین فعالیت، فروش را مدام بالا نگه داریم.

با وجود تفاوت‌های فراوان بازاریابی و فروش، نباید هدف اصلی یعنی ایجاد جریان درآمدی و افزایش فروش در کسب و کار را فراموش کرد. هر ۲ تیم باید برای این کار تلاش کنند.

بازاریابی، گام اول افزایش فروش

بدون یافتن بازاری مناسب که نمی‌توانیم بفروشیم! هدف اصلی بازاریابی هم پیداکردن بهترین بخش بازار است؛ بخشی که هم به محصول ما نیاز دارند و هم آن‌ها برای ما سودآورند. 

مدل STP در اینجا به کمک ما می‌رسد:

  • بازار را به بخش‌های مختلف تقسیم می‌کنیم
  • تصمیم می‌گیریم کدام بخش را هدف بگیریم
  • جایگاه خودمان را در بازار تعیین می‌کنیم؛ یعنی ما را به چه چیزی بشناسند

برای مثال، قیمت پایین‌تر، کیفیت مطلوب، ایمنی، ماشین‌های سریع، خدمات مشتری فوق‌العاده، خدمات درمانی یکپارچه در یک ساختمان و… از مواردی است که کسب‌وکارهای مختلف را به آن‌ها می‌شناسیم.

پس از آن، به سراغ این می‌رویم که ببینیم محصولمان چیست، چه قیمتی برای آن بگذاریم، کجا عرضه و در نهایت، آن را چطور پروموت کنیم.

در بحث پروموت (ترویج) کسب‌وکار، تبلیغات با هدف افزایش فروش ظاهر می‌شود که در بخش بعدی مفصل دربارهٔ آن صحبت می‌کنیم.

البته همه‌چیز فقط تبلیغات در رسانه‌های مختلف مثل تلویزیون، سایت‌های پربازدید و حتی دیوارهای پاساژ نیست.

مثلاً می‌توان به سئو و بازاریابی محتوایی اشاره کرد که با کمک آن‌ها، می‌توانید در صفحهٔ نتایج جست‌وجو (معدن مشتری) ظاهر شوید. 

با این روش‌ها فروش کسب و کار خود را متحول کنید

تبلیغات مؤثر، کلید افزایش آگاهی کاربران از سرویس و خدمات 

حقیقت ماجرا این است که بدون اینکه کسی شما را بشناسد، نمی‌توانید بفروشید. پروموت محصول یا خدمت در رسانه‌های تحت‌مالکیت خودتان یکی از راه‌های تبلیغ است؛ ولی کافی نیست!

شما باید با کمک روش‌های دیگر - چه آنلاین و چه آفلاین - به بازار هدف اطلاع دهید کسب‌وکار شما وجود دارد و توجه بخش هدف خود را جلب کنید.

تبلیغات وقتی موثر است که شما بدانید مخاطب هدفتان کیست؛ یعنی سن، شغل، وضعیت تاهل، درآمد، رفتار، علایق و نیاز او را به‌خوبی بشناسید. بدانید چه چیزی باعث می‌شود محصولی را بخرد و اغلب چطور خرید می‌کند.

برای مثال، وقتی بدانید او اغلب در کدام مسیر در تردد است، بیلبوردهای تبلیغاتی خود را در آن مسیر می‌گذارید. 

خلاصه اینکه تبلیغات تصادفی حتی با وجود میلیاردها تومان هزینه هم نتیجهٔ مطلوبی به دنبال ندارد. 

انواع کانال‌های تبلیغاتی جذاب، پربازده و زودبازده

وقت آن است که ببینیم کدام کانال‌ها زودتر از بقیه شما را به آرزوی‌تان می‌رسانند. ما در اینجا فقط ۴ روش زودبازده و پربازده را معرفی می‌کنیم.

۱. تبلیغ در گوگل، سریع و مطمئن 

اغلب مردم قبل از خرید، یک جست‌وجو در گوگل هم انجام می‌دهند تا هم با قیمت‌ها آشنا بشوند و هم رقبای مختلف را با یکدیگر  مقایسه کنند. 

۲ راه دارید: سئو یا تبلیغات در گوگل. برای اینکه از طریق سئو در صفحهٔ نتایج ظاهر شوید، حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارید؛ ولی با تبلیغات در گوگل، به‌محض ساخت کمپین به صفحهٔ نتایج گوگل راه پیدا می‌کنید.

این تبلیغات معمولاً وقتی نمایش داده می‌شوند که کاربر عبارتی خریدمحور یا تحقیق‌محور را جست‌وجو کند. به همین خاطر، فردی محصول را می‌بیند که قصد خرید دارد. 

از طرفی، چون از نظر ظاهری شبیه سایر نتایج هستند، مردم به آن‌ها به چشم پیشنهادی مطمئن از سمت گوگل نگاه می‌کنند. 

۲. تبلیغات هدفمند + ریتارگتینگ با یکتانت

۳ نوع کمپین هدفمند یکتانت برای هدف شما مناسب‌اند:

  • تبلیغات موضوعی

تبلیغ شما بر اساس موضوع در دیگر سایت‌ها نشان داده می‌شود. برای مثال، فرض کنید مخاطب در حال مطالعه فواید لامپ‌های کم‌مصرف باشد. اگر در همین صفحه با تبلیغ حراج لامپ‌های ال‌ای‌دی مواجه شود به احتمال فراوان روی آن کلیک خواهد کرد.

  • تبلیغات کلیدواژه‌ای

تبلیغ کسب‌وکار شما بر اساس کلیدواژه صفحات مختلف نمایش داده می‌شود. مثلاً‌ برای تبلیغ خدمات دندان‌پزشکی، مشخص می‌کنید تبلیغ فقط در صفحه‌هایی با کلیدواژه‌هایی مثل «پروتز دندان»، «دندان‌پزشکی»، «سلامت دهان»، «کلینیک دندان‌پزشکی» و… نمایش داده شود.

  • تبلیغات رفتارمحور

از بین گروه‌های مخاطبان مختلف مثل «والدین کودکان خردسال»، «زنان خانه‌دار»، «مذهبی‌ها» و… فردی را انتخاب می‌کنید که می‌تواند مشتری شما باشد.

چرا این ۳ کمپین به فروش بیشتر منجر می‌شوند؟ ساده است! تبلیغ شما را کسانی می‌بینند که به محصول یا خدمت علاقه یا نیاز دارند.

برای مثال، والدین دانش‌آموزان دهم و یازدهم به خواندن صفحه‌هایی با موضوع‌ سیاسی، اجتماعی، سرمایه‌گذاری، خودرو، بیمه و ورزشی علاقه دارند. نمایش تبلیغ کلاس کنکور یا دوره‌های آموزشی مرتبط با دانش‌آموزان در این صفحه‌هاست که برای شما موثر است و نه صفحه‌های سایت‌های تکنولوژی.

ولی این پایان ماجرا نیست! با کمک تبلیغات ریتارگتینگ می‌توانید هرکسی را که به سایت یا لندینگ پیج تبلیغات یک بار سر زده است، دوباره هدف بگیرید.

تبلیغات ریتارگتینگ کمک می‌کند دوباره و پس از چند روز، تبلیغ محصول را در سایت‌های پربازدید به کسی نشان دهید که یک بار از آن دیدن کرده است. به این ترتیب، حتی یک نفر را هم از دست نمی‌دهید!

با این روش‌ها فروش کسب و کار خود را متحول کنید

۳. تبلیغات پیامکی، ارزان و قدرتمند

یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش فروش استفاده از کانال پیامک است. در این روش، تبلیغ شما به دست هزاران نفر در لحظه می‌رسد و فقط به‌ازای ارسال پیامک هزینه می‌کنید.

یکتانت در این زمینه هم شرایط هدفمندکردن کمپین را فراهم کرده است تا بتوانید به مخاطب خودتان نزدیک‌تر شوید.

برای مثال، رستورانی در شهر اصفهان می‌تواند پیامک را فقط برای افراد همین شهر ارسال کند. نمونهٔ دیگر؟ فروشگاه‌های لوازم آرایشی به گروه «علاقه‌مند به خرید لوازم آرایشی» پیامک می‌فرستند.

در تبلیغات پیامکی نیاز نیست حتماً لندینگ پیج داشته باشید و می‌توانید کاربر را مستقیماً به تماس تلفنی تشویق کنید. پس از آن، او را به خرید محصول قانع کنید.

۴. تبلیغات در دیجی‌کالا و اسنپ‌فود

چه کسی در این سایت‌ها زندگی می‌کند؟ کسی که به‌دنبال خرید محصول یا انتخاب خدمتی است. دیجی‌کالا به شما اجازه می‌دهد تبلیغ محصول فروشگاه خود در این سایت را در صفحهٔ سایر محصولات و همچنین صفحهٔ نتایج جست‌وجو نمایش دهید.

اسنپ‌فود هم شرایط تبلیغات در صفحهٔ نتایج جست‌وجو را برای رستوران‌ها فراهم کرده است. به این ترتیب، وقتی کسی غذا، نوشیدنی یا رستورانی را جست‌وجو کند، تبلیغ رستوران شما در صدر نتایج ظاهر می‌شود.

البته تبلیغات در دیجی‌کالا و اسنپ‌فود یک عیب بزرگ دارد: ظرفیت نمایش محدود. شما فقط به کسی دسترسی دارید که به این سایت‌ها سر می‌زنند و نه کل کاربران اینترنت.

چه کسب‌وکارتان را تازه راه انداخته‌اید و چه سال‌هاست فعالیت می‌کنید، بدون تبلیغات موثر و اصولی نمی‌توانید انتظار رشد داشته باشید. در بهترین حالت، شما می‌توانید همان درآمد همیشگی را داشته باشید؛ البته اگر رقبا اجازه دهند!

پس همین امروز با چیدن استراتژی تبلیغات درست به سراغ کانال‌هایی بروید که شما را به مخاطب هدف و می‌رسانند و باعث افزایش فروش می‌شوند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید