۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
کد خبر: 55473522

دریاچه چیتگر مملو از جاذبه‌های مهیج است از این رو با ما همراه باشید تا بدانیم تفریحات دریاچه چیتگر چیست.

تفریحات دریاچه چیتگر چیست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: دریاچه‌ها، خواه طبیعی و خواه مصنوعی یکی از زیباترین و بهترین جاذبه‌های گردشگری هر شهری به شمار می‌آیند. جمع شدن مقداری زیادی از آب در یک مقیاس نسبتا بزرگ به همراه خود امکانات گردشگری بسیاری را خواهد آورد.

اگر یک دریاچه طبیعی باشد ممکن است نتوان به شکل دلخواه امکانات توریستی را گرد آن ایجاد کرد؛ اما هنگام احداث یک دریاچه مصنوعی، از همان ابتدا تمهیدات و بسترهای لازم جهت ایجاد یک محیط گردشگری کامل فراهم می‌شود.

چند تفریح خاص در دریاچه چیتگر

شهربازی

در شهربازی کنار دریاچه شما انواع و اقسام بازی‌های هیجان‌انگیز و دستگاه‌های جالب بازی را خواهید یافت. این شهربازی به روزترین بازی‌های دنیا رو به مجموعه خود اضافه می‌کند و از امنیت بالایی برخوردار است. در این شهربازی می‌توان از سافاری پارک وحشت، پیست پرش در آسمان، چرخ و فلک بزرگ دریاچه و ... استفاده کرد. وسایل شهربازی چیتگر در ضلع شمال، شرق و غرب دریاچه چیتگر قرار دارند که برای تمامی افراد خانواده با هر سن و سلیقه‌ای مناسب هستند.

تفریحات دریاچه چیتگر چیست؟

رول گلایدر

رول گلایدر در دریاچه چیتگر تجربه یک زیپ‌لاین را به شما می‌دهد. این زیپ‌لاین ریلی با تکنولوژی پرواز کنترلی همراه است و تنها مجموعه‌ای که در آن رول گلایدر وجود دارد، دریاچه چیتگر تهران است. این بازی درست در کنار سرسره‌های سقوط آزاد و قسمت شمالی دریاچه قرار دارد. محدودیت سنی این بازی برای افراد بالای هشت سال است و خطر بسیار کمی دارد. هنگام پرش از این دستگاه شما حداقل ۱۲۰ سانتی‌متر و حداکثر ۱۹۵ سانتی‌متر ارتفاع را تجربه خواهید کرد. البته برای استفاده از آن باید وزنی مابین ۳۰ کیلوگرم تا ۱۴۰ کیلوگرم داشته باشید. حرکت روی ریل این زیپ لاین شبیه به حرکت ترن هوایی است؛ اما هیچ کابینی وجود ندارد و این شما هستید که کاملا در هوا معلق‌اید. به همین دلیل هیجان بیشتری نسبت به ترن هوایی خواهد داشت. این وسیله بسیار مهیج و پرطرفدار است.

کارتینگ دریاچه چیتگر

رانندگی با ماشین‌های مسابقه و در فضایی که امن است و امکان آسیب بسیار کمی وجود دارد، برای غالب افراد بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. عاشقان سرعت و مسابقات ماشین‌سواری می‌توانند به دریاچه چیتگر بیایند و از امکاناتی که برای آن طراحی و اجرا شده است لذت ببرند. این مکان عنوان یکی از بهترین پیست‌های کارتینگ موجود در کشور را با خود به یدک می‌کشد. پیست کارتینگ دریاچه چیتگر کاملاً با استانداردهای جهانی مطابقت دارد. اگر به دنبال فضایی هستید تا سرعت بالا بدون توجه به علائم و محدودیت‌های راهنمایی و رانندگی را تجربه کنید، پیست کارتینگ دریاچه چیتگر بهترین انتخاب شما خواهد بود. این پیست در کنار باجه بلیط در بخش غربی دریاچه واقع شده است.

تفریحات دریاچه چیتگر چیست؟

هرم هیجان (سینما پرواز)

اغلب وسایل بازی اطراف دریاچه چیتگر جهت کیفیت و امنیت بیشتر توسط کمپانی‌های اروپایی طراحی و اجرا شده‌اند. هرم هیجان یا سینمای شش بعدی دریاچه چیتگر نیز محصول کمپانی «زیمنس آلمان» است. در این مجموعه تفریحی، هر چهار نفر وارد یک هرم شده و روی کابین مخصوص سوار می‌شوند. کابین در ارتفاع دو متری از زمین به‌صورت کاملا معلق به پرواز در می‌آید. در حال معلقی که دارید، افکت‌های طوفان، رعدوبرق، باران، مه و غبار و جلوه‌های ویژه بصری نیز همراه می‌شود. استفاده از این وسیله برای افراد بالای ۱۲ سال مجاز است.

تفریحات مهیج دریاچه چیتگر

علاوه بر طبیعت زیبای دریاچه چیتگر، تفریح‌های متعددی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است که هرکس به فراخور سلیقه و علاقه خود می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و لذت ببرد. برای آشنایی با برخی از آن‌ها و اطلاع از قیمت تفریحات دریاچه چیتگر با ما همراه باشید.

قایق سواری در چیتگر

یکی از تفریحات مفرح دریاچه چیتگر، قایق سواری است که برای این منظور می‌توانید از اسکله غربی یا شرقی استفاده کنید؛ به‌ویژه که امکان تماشای ماهی‌ها و پرنده‌های دریاچه نیز این لذت را دوچندان می‌کنند. اسکله شرقی در سمت بام لند و اسکله غربی در سمت بلوار میلاد قرار دارد.

تفریحات دریاچه چیتگر چیست؟

کل دریاچه دارای بیمه است و هنگام سوارشدن به قایق، جلیقه نجات در اختیار شما قرار می‌گیرد. ضمن اینکه به افراد بالای ۹۰ کیلوگرم، خانم‌های باردار و کودکان زیر ۱۴ سال (به‌تنهایی) اجازه قایق سواری داده نمی‌شود. شنا در این دریاچه ممنوع است.

قیمت قایق پدالی دو نفره، سه نفره و چهار نفره برای مدت‌زمان ۳۰ دقیقه به‌ترتیب ۳۰، ۴۰ و ۵۰ هزار تومان است. قایق موتوری (یک تا پنج نفر) ۹۰ هزار تومان و کاتامارا یا قایق اتوبوسی برای یک دور در دریاچه ۱۵ هزار تومان تمام می‌شود.

ماهیگیری در دریاچه چیتگر

ماهیگیری نیز یکی از تفریح‌های جذاب اسکله بام لند و دریاچه چیتگر است. امکان استفاده از خدمات و امکانات کلوپ ماهیگیری برای علاقه‌مندان فراهم است. همچنین با عضویت در این کلوپ امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها وجود دارد.

دوچرخه سواری دریاچه چیتگر

دوچرخه سواری از ورزش‌ها و تفریح‌های جذابی است که در محیطی زیبا همچون دریاچه چیتگر لذت فراوانی دارد. پیست دوچرخه سواری چیتگر امکان استفاده از دوچرخه های پیشرفته دنده ای یا برقی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده است.

بخش‌هایی در ورودی غربی و شرقی دریاچه به کرایه دوچرخه اختصاص دارد. هزینه کرایه دوچرخه به مدل دوچرخه بستگی دارد و از ساعتی ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان متغیر است. همچنین باید بدانید که به‌ازای ۲۰ تا ۶۰ دقیقه تاخیر در تحویل دوچرخه، هزینه‌ای معادل یک ساعت برای شما حساب می‌شود. داشتن گواهینامه، کارت ملی یا کارت پایان خدمت هوشمند برای کرایه دوچرخه ضروری است.

تفریحات دریاچه چیتگر چیست؟

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • اصغر اذری IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    پیشنهاد من برای تامین اب دریاچه چیتگر از اب دریای خزر میتوان استفاده کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید