جاذبه‌های گردشگری تهران تماشایی هستند، همراه باشید تا بدانیم فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: کلوگان در منطقه‌ شمیرانات قرار دارد و دارای طبیعت بکر و زیبا به‌همراه آبشار فوق‌العاده تماشایی است که در هر فصل، به‌ویژه در بهار زیبایی خاص خود را دارد.

این آبشار یکی از بلندترین آبشارهای تهران است که اگر اهل طبیعت‌گردی و پیاده‌روی باشید، این مکان مقصدی مناسب برای شما است؛ چراکه مسیر رسیدن به آن را باید پیاده‌ طی کنید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران

آدرس: ایران، تهران، شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران، روستای کلوگان، آبشار کلوگان

ماشین شخصی: برای رسیدن به روستای کلوگان از اتوبان بابایی شرق تهران وارد جاده لشگرک شوید. پس از پشت سر گذاشتن جاده وارد جاده اوشان- فشم می شوید پس از طی کردن جاده به رستورانی به نام دادا خواهید رسید که کمی جلوتر از آن در سمت راست تان یک جاده فرعی وجود دارد که به آن جاده کلوگان می گویند. انتهای جاده به روستا منتهی می شود.

حمل ونقل عمومی: از طریق اتوبوس، بی آر تی یا مترو در تهران خود را به میدان تجریش برسانید. در میدان، سر خیابان باهنر، ون هایی وجود دارد که به روستای کلوگان می روند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

قبل از شروع هر چیز باید به شما بگوییم که روستای کلوگان کوچه های تنگ و باریکی دارد که در روزهای تعطیل حسابی شلوغ می شوند، مردم روستا نیز به خاطر کم شدن تجمع ماشین و سایر عوامل که در قسمت پیش به آن اشاره کردیم اجازه ورود ماشین به روستا را نمی دهند، بنابراین برای آن که راحت باشید ماشین تان را در اولین جای ممکن پارک کنید و پیاده به راه خود ادامه دهید.

ورودی روستا با یک سراشیبی به نسبت تند شروع می شود، سراشیبی را به سمت پایین بروید تا به مسجد روستا برسید که در آن امکاناتی نظیر سرویس بهداشتی وجود دارد. در کنار مسجد پلی هست که از روی رودخانه روستا می گذرد که باید مسیرتان را از همین جا ادامه دهید.

رودخانه روستا از شاخه های فرعی رودخانه جاجرود بوده که از میان روستا گذشته و صفا و حال خوشی به آن داده است. در حاشیه رودخانه مسیر پاکوب برای رسیدن به دره کلوگان وجود دارد که با ادامه دادن آن آرام آرام از بافت مسکونی و کوچه باغ های روستا فاصله می گیرید.

چندین قدم که به سمت جلو بروید لوله آب چشمه مانندی را خواهید دید که آب آشامیدنی دارد و عده ای به آن چشمه پدر می گویند که می توانید برای ادامه راه تان از آن آب بردارید. حالا وارد مسیری می شوید که خیلی صاف و یک دست نیست و هراز گاهی مجبور می شوید تا از عرض رودخانه عبور کنید و حسابی خیس شوید.

گاهی هم باید با پریدن از روی سنگ ها یا پل هایی که با تنه درختان درست شده اند از رودخانه عبور کنید. در ادامه پس از گذشت 2 ساعت به دره زیبا و شگفت انگیز کلوگان خواهید رسید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

در ورودی روستای کلوگان زنجیر گذاشته شده است و آخر هفته‌ به‌خصوص جمعه‌ها، از ورود خودروهای غیرساکن به داخل روستا جلوگیری می‌شود.

دلیل این کار نیز حضور برخی افراد و ایجاد مزاحمت برای اهالی و همچنین محدودیت فضا است که با ورود خودروهای گردشگران به داخل روستا دیگر جایی برای پارک خودروهای اهالی نمی‌ماند.

بنابراین اگر زمان رسیدن به این مکان جلوی پل ورودی به نگهبان و زنجیر برخوردید، خودروی خود را همان جا کنار جاده‌ی فشم پارک و بقیه راه تا روستا را پیاده طی کنید. از سر جاده تا داخل روستا حدود ۵۰۰ متر راه در پیش دارید.

آبشار کلوگان کجاست

کلوگان که با نام‌های «گلوکان» یا «کلیگان» نیز خوانده می‌شود، از روستاهای خوش آب‌وهوای دهستان رودبار قصران شهرستان شمیران استان تهران است.

در این منطقه، روستاهای با صفای دیگری چون آهار، امامه، شمشک و لالان وجود دارد. آبشار کلوگان یکی از زیبایی‌های روستای کلوگان و از جاهای دیدنی لواسان است که در دره‌ای به همین نام و در نیمه‌ی راه کلوگان به امامه قرار دارد.

آبشار کلوگان در ارتفاع ۲,۰۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد. کلوگان یکی از آبشارهای بلند استان تهران است که ۴۰ متر ارتفاع دارد و به‌صورت پله‌ای به‌سمت پایین جریان دارد. این آبشار در فصل بهار پر آب است و به‌طور معمول از نیمه‌ی تابستان به بعد دیگر به‌به‌جز آب باریکه‌ای از آن دیده نمی‌شود.

آبشار در مسیر یک رودخانه‌ی فرعی قرار دارد که از سمت چپ به رودخانه‌ی اصلی می‌پیوندد. برای رسیدن به پای آبشار باید حدود ۳۰۰-۲۰۰ متر در امتداد رودخانه‌ی فرعی حرکت کنید و از روستا حدود یک ساعت‌ونیم پیاده‌روی لازم است.

در طول مسیر، ضمن لذت بردن از مناظر و چشم‌اندازهای زیبا، چشمه‌های آب را نیز خواهید دید.

فاصله روستای کلوگان تا تهران چقدر است؟

اولین چشمه بعد از حدود یک ساعت پیاده‌روی، تقریبا سر راه قرار گرفته و به‌خوبی دیده می‌شود و چشمه‌ی بعدی، در مسیر رودخانه‌ی فرعی و قبل از آبشار وجود دارد.

این چشمه‌ی کوچک حدود ۱۰۰ متر بعد از ورود به دره و در سمت چپ رودخانه قرار دارد که برای یافتن آن باید کمی دقت کنید.

برای رسیدن به کلوگان باید از طریق بزرگ‌راه شهید بابایی- شرق یا سایر مسیرهای جایگزین، به میدان لشکرک یا میدان قائم بروید و سپس مسیر جاده‌ی فشم را در پیش بگیرید. در کیلومتر هفت جاده‌ی فشم، تابلوی آبی‌ رنگ روستای کلوگان در سمت راست جاده به‌خوبی نمایان است و شما را به‌سمت روستا هدایت می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید