بر اساس پیش‌بینی سامانه‌های جهانی، شش استان طی ۵ روز آینده شاهد بارش برف خواهند بود.

بارش برف در ۶ استان‌ در روزهای آینده

‌به گزارش سلام نو به نقل از فارس، همزمان با کاهش دما در کشور و فعال شدن سامانه‌های بارشی، پای برف به شهرستان‌های کشور باز می‌شود.

بر این اساس مطابق با پیش‌بینی‌های سامانه‌های جهانی بر اساس مدل GFS از پیش‌بینی عمق برق کوتاه‌مدت خبر از بارش برف در مناطق شمالی و مرکزی ایران می‌دهد.

*جزئیات بارش برف به تفکیک شهرستان‌های ایران

بر اساس این اطلاعات ۶ استان البرز، مازندران، تهران، اردبیل، سمنان و گلستان طی ۵ روز پیش رو بارش برف را تجربه خواهند کرد. بیشترین بارش برف پیش‌بینی‌شده مرتبط با ۳ شهرستان طالقان، سرعین و چالوس است. از طرفی شهرستان‌های شمیرانات، گرگان، آمل، تنکابن، اردبیل و مشکین شهر در کنار ۷ شهرستان بابل، نور، فیروزکوه، کرج، دامغان، سراب و شاهرود احتمالا طی ۵ روز پیش رو شاهد بارش برف خواهند بود.

به گزارش فارس، مرز میان استان‌های تهران و مازندران طی دو روز گذشته پذیرای بارش برف بوده و پیش‌بینی می‌شود با تداوم این بارش‌ها شاهد دستیابی به ذخایر مناسب آبی در کشور باشیم.

*کاهش برق پیامد تغییرات اقلیمی در ایران است

در این راستا عباس علمداری، کارشناس مسائل اقلیمی  گفت: یکی از مهم‌ترین تبعات تغییرات اقلیم و افزایش دمای هوا، تغییر در نحوه بارش و کاهش سهم برف بوده که زمینه مشکلات گسترده از جمله از میان رفتن یخچال‌های طبیعی را فراهم می‌کند.

بر اساس به‌روزترین پیش‌بینی‌های بلندمدت اقلیمی گستره ایران در ۶ ماه پیش رو با احتمال ۵۰ تا ۷۰ درصد بارندگی فراتر از متوسط ۲۱ سال گذشته را تجربه خواهد کرد. همچنین با احتمال ۴۵ تا ۶۰ درصد طی ماه‌های آینده متوسط دمای کشور نیز فراتر از مقدار نرمال محاسبه شده است.

پایان پیام/‌

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید