رسانه‌های لبنانی در تازه‌ترین اخبار خود مدعی دیداری بین سردارد قاآنی، فرمانده سپاه قدس، با سید حسن نصرالله شدند.

فرمانده سپاه قدس با سید حسن نصرالله دیدار کرد

سلام نو – سرویس بین‌الملل: برخی رسانه‌های لبنانی گزارش داده‌اند که سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران روز گذشته با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار کرده است. بنا بر برخی گزارش‌ها سردار قاآنی سه‌شنبه وارد بیروت شد. به گزارش روزنامه لبنانی نداء الوطن، این اولین سفر او از زمان آغاز جنگ غزه نیست.

رسانه‌های ایرانی هیچ گزارش رسمی از سفر سردار قاآنی به لبنان ارائه نکرده‌اند، اما سپاه پاسداران نیز اقدامی در جهت تکذیب این اخبار انجام نداده است.

زمان دیدار قاآنی با سید حسن نصرالله از آن جهت قابل توجه است که درست قبل از سخنرانی مهم سید نصرالله در روز جمعه انجام شده است.

امواج مدیا در گزارشی که در 30 اکتبر منتشر کرد از قول چندین منبع آگاه مدعی شد که« اسماعیل قاآنی یک روز پس از حمله غافلگیرانه جنبش حماس فلسطین به اسرائیل در 7 اکتبر وارد بیروت شد.» امواج در گزارش خود مدعی شد که سردار قاآنی پس از آخرین سفر به لبنان در این کشور مانده است جایی که به گفته منابع امواج «تمرکز ماموریت او روی کمک به هماهنگی رویارویی گسترده تر احتمالی با اسرائیل است.»

با این حال گفته می شود فرمانده سپاه قدس نقشی را بازی می کند که بسیار متفاوت از سلف خود قاسم سلیمانی است. امواج از قول یک منبع امنیتی ارشد مدعی شد که سردار قاآنی پیام رهبر انقلاب را برای سران حماس و حزب‌الله بردند، اما کسی که در این ماجرا تصمیم‌گیر اصلی خواهد بود سید حسن نصرالله است.

امواج در گزارش خود مدعی شد که دو منبع آگاه مطلع از فعالیت‌های اخیر قاآنی در لبنان که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که این جلسات به‌طور خاص به نگرانی‌های فزاینده در مورد اقدامات دولت جو بایدن  در حمایت «نامحدود» اقتصادی، نظامی، سیاسی و امنیتی از تصمیم رژیم صهیونیستی برای نابودی حماس متمرکز بود.

امواج مدعی شد که تهران از متحدان منطقه ای خود خواسته است تا آمادگی خود را برای رویارویی همه جانبه با اسرائیل و آمریکا افزایش دهند.

کد خبرنگار: ۹
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • ابراهیم فرهنگ IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام ؛ سپاه قدس در همه جای عالم نیرو دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید