ییلاقات ایران تماشایی و زیبا هستند، با ما همراه باشید تا بدانیم حیرت‌انگیزترین ییلاق تالش کدام است.

حیرت‌انگیزترین ییلاق تالش کدام است؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: ییلاق شکردشت از زیباترین مناطق ییلاقی استان گیلان در حد فاصل شهرهای تالش تا ضیابر واقع شده است، مسیر دسترسی به این منطقه کمی صعب العبور بوده که در روزهای سرد زمستانی مراجعه به آن بسیار خطرناک خواهد بود، این مکان همیشه در لیست بهترین جاذبه های طبیعی تالش با گونه های نادر گیاهی و جانوری، لوکیشن های ناب عکاسی، مناطق ویژه پیک نیک، چشمه سارهای کاملا طبیعی و مسیرهای متعدد کوهنوردی قرار دارد.

شکردشت عروس زیبای تالش

شکردشت که به عروس تالش نیز معروف است، زمانی تفریگاه و منطقه ی ییلاقی پادشاهان بوده که در تمامی فصل های سال زیبایی خاصی دارد خصوصا در فصل بهار که طبیعت زیبای آن شما را حیرت زده خواهد کرد.

ییلاق شکردشت سوباتان منطق ای بکر در ارتافاع کوهستان و در دل ابرهای آسمان می باشد که زمانی این منطقه زیر دریا بوده ولی با پسنشینی دریا به مرور زمان این منطقه به محل سکونت و تفریح انسان ها در آمده.

ییلاق شکردشت که بخاطر حاصلخیز بودن خاک منطقه اش به این نام شهرت گرفته، در فصل بهار دشتی زیبا از شقایق ها را دارد که در دل خود زنبورهای وحشی و عسل طبیعی را جای داده.

حیرت‌انگیزترین ییلاق تالش کدام است؟

از دیگر زیبایی های شکر دشت انبوه درختان افرا و راش است که سرسبزی چشم نواز و آرامش بخشی را به این منطقه بخشیده است.

گیلان که در شمال کشور قرار دارد، دارای فاصله‌ای حدود ۳۳۳ کیلومتر است که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حدود ۳ ساعت در راه خواهید بود.

بعد از رسیدن به این استان زیبا ما با چالش روبه‌رو خواهیم شد که به کدام یکی از زیبایی‌ها و مکان‌های جذاب آن برویم. در گیلان مکان‌های بکر و زیبایی نظیر جادۀ رازآلود اسالم به خلخال، ماسال، تالاب شگفت‌انگیز انزلی، شکردشت یا بهشت شقایق‌ها، جنگل گیسوم، ماسوله، قلعه رودخان، دیلمان و… وجود دارد.

ییلاق شکردشت در استان گیلان و شهرستان تالش قرار دارد. این منطقه که در گذشته مکانی مناسب برای شاهان بوده، به شکر شدت سوباتان نیز شهرت دارد. وجود زمین حاصلخیر، آب‌وهوای خنک و آب کافی، از دلایل علاقه‌مندی شاهان به این منطقه است.

این ییلاق زیبا در گذشته به زیر آب بوده و با گذشت زمان و عقب رانده شدن آب، این منطقه سرسبز و حاصلخیر پدید آمده که پوشیده از درختان راش و افرا است.

ارتفاع زیاد ایجاد شده از سطح دریا، توده‌های ابر را ایجاد میکند که می‌توان در این اقیانوس ابر قدم زد و از آن لذت برد. وجود کلبه‌های روستایی، اقیانوس ابر، دشت شقایق و… منظره بسیار چشم‌نوازی را ایجاد کرده که مکانی فوق‌العاده برای گردش و گذر اوقات فراغت است.

ییلاق حیرت‌انگیز شکردشت کجاست

ییلاق شکردشت در ارتفاعات بالاتر از ۱۷۰۰ متر، در شمال شهرستان تالش قراردارد که به دلیل کوهستانی بودن و سختی مسیر، بیشتر مورد توجه پادشاهان بوده و برای تفریح و شکار به این منطقه می آمدند.
جاده منتهی به دهکده ییلاقی شکردشت، چشم انداز کم نظیری از کوهستان و جنگل انبوه راش و افرا قرار دارد که در بیشتر روزهای فصل بهار و تابستان غرق در مه است.

حیرت‌انگیزترین ییلاق تالش کدام است؟

شکردشت یکی از زیباترین و بکرترین روستاهای تالش است که با آب و هوای مرطوب و خنک کوهستانی‌اش در روزهای بلند تابستان یکی از بهترین پیشنهادهای سفر است.

برای رسیدن به شکردشت باید به‌سمت رشت-انزلی و تالش حرکت کنید؛ اما اگر به‌دنبال مسیر کوتاه‌تری هستید، بعد از رشت از جاده ضیابر به‌طرف تالش بروید تا با طی مسافتی کوتاه به ابتدای ییلاق شکردشت برسید که از اینجا، جاده آسفالت به پایان می‌رسد. ۲۷ کیلومتر آن‌طرف‌تر به این ییلاق جذاب خواهید رسید.

  • آدرس: ایران، استان گیلان، تالش، ۲۹ کیلومتری شهر تالش

از آنجا که جاده‌های شکردشت آسفالت نیست، تردد با خودروی سواری دشوار است؛ به همین دلیل روستاییان این منطقه برای رفت‌وآمد از تراکتور یا وانت نیسان استفاده می‌کنند؛ پس شما نیز برای رفتن به شکردشت، باید از چندصد متر قبل از روستا، قید خودروی خود را بزنید و بقیه مسیر را با پای پیاده طی کنید یا کنار جاده منتظر شوید تا یکی از ساکنان محلی، شما را ببیند و سوار بر نیسانش به شکردشت برساند.

با همه این اوصاف، سکوت و پاکیزگی جاده‌ها به حدی جذاب و دلچسب است که صعب‌العبور بودن آن اصلا به چشم نمی‌آید. به‌دلیل بکربودن این ییلاق، توصیه می‌شود که آب و غذای کافی همراه خود داشته باشید.

از خود شهر تالش حدود دوساعت رانندگی تا شکردشت، فاصله است که با عبور از روستای توریستی جنگلی «کیشون بن» و سپس گذر از جاده زیبای گردنه کوهستانی، در نهایت به ییلاق شکردشت خواهید رسید.

به دلیل وجود انبودی از گل‌های زیبای شقایق در این ییلاق جنگلی و وجود زنوبرها در فصل بهار، ما شاهد استفاده از این گل‌ها تویط زنبورها هستی که عسل طبیعی فوق‌العاده خوشمزه‌ای را تولید می‌کنند. در کنار عسل طبیعی این منطقه،‌ وجود پنیر، شیر، ماست و انواع محصولات لبنی به چشم می‌خورد که با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند.

حیرت‌انگیزترین ییلاق تالش کدام است؟

برای رفتن به سفری چون ییلاق شکردشت و ماندن در این مکان حیرت‌انگیز لازم است تا برخی وسایل ضروری را به‌همراه داشته باشم تا مشکلی برای حضور خود و سپری کردن روزها نداشته باشیم. با توجه به خنک بودن هوا در این منطقه، به همراه داشتن کیسته خواب و چادر مسافرتی از الزامات سفر است. علاوه‌بر این، داشتن لباس گرم به تعداد زیاد، به دلیل رطوبت بالا در این منطقه و احتمال نرم‌دار شدن لباس‌ها نیز از واجبات است.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید