لاهیجان مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری است با ما همراه باشید و درباره مهم ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان که باید دید، بدانید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان که باید دید

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر زیبا و دیدنی لاهیجان، با تاریخی کهن، چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و همجواری با یکی از قلل کشور، از زیباترین مناطق گردشگری در شمال است که جمع بسیاری از مسافران را در ایام مختلف سال، به‌ویژه روزهای نوروز و ایام فصل تابستان، به میهمانی فرا می‌خواند.

لاهیجان، که به عروس گیلان، سرزمین چای معطر و شهر بهارنارنج شهرت دارد، روی سرزمینی هموار و جلگه‌ای احداث شده است که به نظر می‌رسد به‌دلیل ایجاد رسوب‌هایی است که از رودهای گیلان، برجای مانده است. جالب است بدانید که این شهر در اوایل قرن هشتم هجری قمری و در سال ۷۰۵ توسط «اولجایتو» فتح و محل حکومت «کیائیان» شد.

جاذبه های طبیعی لاهیجان

  • تالاب سوسستان: یکی از جاهای دیدنی لاهیجان که حتما باید به تماشای آن بروید تالاب سوستان است. در اطراف این تالاب انبوهی از درختان، نیزارها و انواع پوشش گیاهی به چشم می‌خورد. به‌علاوه این تالاب به دلیل آب و هوای خوب و آب شیرینی که دارد زیستگاهی برای انواع پرندگان و آبزیان شده است. تالاب سوستان در یکی از روستاهای دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان قرار دارد. برای بازدید از این تالاب به سمت انتهای خیابان شقایق، جاده کناری دانشگاه، معدن شن بروید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان که باید دید

  • ساحل لاهیجان: از دیگر دیدنی های لاهیجان گیلان می‌توان به ساحل آن اشاره کرد. ساحل لاهیجان به طول 10 کیلومتر و از سه منطقه امیرآباد، سحرخیز محله و جیرباغ تشکیل شده است. جالب است بدانید ساحل لاهیجان تمیزترین و سالم‌ترین ساحل استان گیلان محسوب می‌شود.
  • استخر لاهیجان: در بخش شرقی لاهیجان و در دامنه‌های شیطان کوه استخر لاهیجان در زمینی به مساحت ۱۷ هزار هکتار ساخته شده است. این استخر نیز یکی از جاهای دیدنی لاهیجان گیلان و مکانی تفریحی به حساب می‌آید. آنچه که در این استخر توجه همگان را به خود جلب می‌کند وجود یک جزیره زیبا در مرکز استخر است که به وسیله یک پل سیمانی به حاشیه جنوبی استخر وصل می‌شود.
  • بام سبز: مشهورترین قسمت لاهیجان بام سبز است. بام سبز بر فراز مجموعه‌ای از درختان و تپه‌های سبز قرار گرفته و با هوای بسیار تمیزش یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی لاهیجان به حساب می‌آید. علاوه‌بر آن از سال ۱۳۸۴ تله کابین بام سبز (تله کابین احرار) با دو ایستگاه و ۲۲ کابین نیز به راه افتاده و جذابیت منطقه را چند برابر کرده است. با سوار شدن بر تله کابین می‌توانید چشم اندازی زیبا و بی نظیر از مزارع چای و برنج را تماشا کنید و لذت ببرید و از غرفه‌های خوراکی، صنایع دستی، کافی شاپ و... در ایستگاه‌ها استفاده کنید. از دیگر جذابیت‌های این بام وجود بیش از هزار پله سیمانی در دامنه کوه است که به بام منتهی می‌شود.
  • کوه و آبشار شیطان کوه: از دیگر جاهای دیدنی لاهیجان می‌توان به شیطان کوه با ارتفاع حدود 60 متر اشاره کرد که در بخش شرقی لاهیجان واقع شده است. اخیرا یک آبشار زیبای مصنوعی نیز از آن سرازیر شده که آب آن به وسیله پمپاژ از آب استخر لاهیجان تامین می‌شود. برخی می‌گویند شیطان کوه لفظ تغییر یافته شاه نشین کوه است؛ ولی نام شیطان کوه به قدری بین مردم منطقه جا افتاده است که اکثر مغازه‌ها و واحدهای صنفی منطقه، نامشان را از لفظ شیطان گرفته‌اند.

مهم ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان که باید دید

  • تالاب بین المللی امیرکلایه: یکی دیگر از دیدنی‌های لاهیجان گیلان تالاب امیرکلایه است که به مساحت ۱۲۳۰ هکتار و عمق کمتر از دو متر در بخش شمالی این شهر سرسبز قرار دارد. از دیدنی‌های این تالاب می‌توان به لاله تالابی، نیلوفر آبی سفید رنگ، انوا ع ماهی‌ها و پرندگان مهاجر (در زمستان) اشاره کرد. همچنین از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این تالاب این است که علی رغم نزدیک بودن آن به دریا، آبی شیرین دارد. این تالاب از کنارگذر چمخاله به کیانشهر قابل دسترسی است.

جاذبه های گردشگری لاهیجان

موزه تاریخ چای و آرامگاه کاشف السلطنه

از جاذبه‌های طبیعی پرشمار لاهیجان و مناطق دیدنی لاهیجان که بگذریم، باید آرامگاه «محمد میرزا قاجار قوانلو» معروف به «کاشف السلطنه» و البته موزه تاریخ چای را در اولویت اول خود قرار دهید. کاشف السلطنه فرزند ارشد «اسد الله میرزا نایب السلطنه» (یکی از مقامات بلند رتبه دربار قاجاریه) بود. وی نخستین رواج دهنده چای در ایران شناخته می‌شود. به همین دلیل در گذشته به او لقب «چای‌کار» و امروزه، «پدر چای ایران» را اختصاص داده‌اند.

مسجد چهار پادشاهان لاهیجان

اگر فکر می‌کنید انسان رویاپردازی هستید، احتمالا با ملاقات مسجد چهار پادشاهان از جاذبه های گردشگری لاهیجان سفری کوتاه به دوران تیموریه و صفویه خواهید داشت. به باور برخی مورخان و بومیان قدیمی، بقعه چهار پادشاهان لاهیجان که نزدیک میدان وحدت و اول خیابان کاشف این شهر قرار گرفته، مجموعه‌ای از قبور چند تن از خاندان کیاست که در جنگ رشت در سال ۷۹۱ هجری قمری کشته شدند.

حمام گلشن

میدان وحدت که بسیاری از جاهای دیدنی لاهیجان را در خود جای داده است، مسیر اصلی دسترسی شما به حمام تاریخی و متعلق به دوران قاجاریه به نام حمام گلشن محسوب می‌شود. هرچند که برخی از قسمت‌های نمای بیرونی حمام گلشن به دلیل مرمت نامناسب دچار آسیب شده است اما هنوز در این حمام جذابیت‌های فراوانی برای تماشا وجود دارد.

مهم ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان که باید دید

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید