رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: آزمون استخدامی ویژه معلولان تا پایان امسال برگزار می‌شود.

 استخدام معلولین در سال ۱۴۰۲ / زمان برگزاری آزمون استخدامی ویژه معلولان اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، علی محمد قادری در نشست برگزاری نخستین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت گفت: سازمان امور اداری و استخدامی عزم جدی دارد که آزمون مستقلی را برای معلولان تا پایان امسال برگزار کند.

وی با اشاره همکاری دستگاه‌های اجرایی دولت سیزدهم برای حل مشکلات جامعه معلولان اظهار داشت: قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، راهبردهای بکارگیری جامعه هدف را مشخص کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حضور بیش از ۴۵ دستگاه اجرایی در این نشست، آن را نقطه عطفی دانست و پیشنهاد داد که نمایندگان حاضر بازدیدی از شیرخوارگاه‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی داشته باشند.

قادری با اشاره به اینکه از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور هشت و نیم میلیون نفر دارای معلولیت هستند، گفت: درصد قابل توجهی از آنها در تراز استخدام و شاغل شدن هستند.

چهار معاون وزیر به دادگاه فراخوانده شدند

وی تصریح کرد: در چند روز گذشته افرادی که در نظام اداری کشور به استخدام معلولین توجه نکردند، مشمول ترک فعل دستگاه‌های نظارتی قرار گرفتند و چهار معاون وزیر براساس این تخلفات به دادگاه مراجعه کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با یادآوری اینکه قانون حمایت از حقوق معلولین مبنای انجام وظایف دستگاه‌های مختلف است، به مشکل محدودیت منابع اشاره کرد و گفت: معاون اول رئیس جمهور تاکنون سه جلسه با موضوع معلولان با حضور وزرا برگزار کرده است در حالی که در دولت قبل تنها یک جلسه در این زمینه برگزار شده بود.

قادری از پیگیری الزامات قانون حمایت از معلولان در زمینه استخدام، بهداشت و کسب مهارت های فنی و حرفه ای خبر داد و گفت: در آزمون استخدامی ویژه معلولان افرادی که دارای مدارک تحصیلی از کارشناسی تا پسادکتری هستند، شرکت می‌کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دختری با معلولیت نابینایی در کنکور پزشکی قبول شده است، افزود: اگرچه مناسب‌سازی رشته پزشکی برای نابینایان در کشور ما وجود ندارد اما در دنیا چنین اقدامی صورت گرفته است.

وی به کسب به مقام نایب قهرمانی پاراآسیایی از سوی معلولان ایران اشاره کرد و گفت: قهرمانان معلول، ۱۳۱ مدال گرفتند. ۴۱ نفر از آنها زن بودند.

قادری به برگزاری اجلاس منطقه ای با موضوع حقوق معلولان در ماه‌های آینده اشاره کرد و گفت: بهزیستی موظف است هرچند سال یکبار در زمینه پیگیری حقوق معلولان به سازمان ملل گزارش دهد که نسبت به اجرای قانون چه کاری انجام داده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تامین مسکن معلولان را نیز مورد اشاره قرار داد و از دستگاه‌های اجرایی خواست تا در این زمینه یاری کنند.

تصادفات جاده‌ای سالیانه ۶۰ هزار معلول برجای می‌گذارد

قادری با اشاره به سوانح جاده‌ای و تلفات انسانی ناشی از آن گفت: هر سال ۳۰۰ هزار تصادف در جاده‌های کشور اتفاق می‌افتد که به صورت متوسط ۶۰ هزار معلول را به سبد بهزیستی وارد می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: صد هزار دانش آموز استثنایی داریم که اگر حداقل های نظام آموزشی و حمل و نقل و بهداشت نباشد، این کودکان در خانه می مانند و دچار مشکلات عدیده‌ای خواهند شد.

وی آمار فرزندان دارای بیماری اوتیسم را در کشور وحشتناک دانست و گفت: طبق استاندارد جهانی از هر ۲۸۶ کودک دختر، یکی از آنها ممکن است طیف اوتیسم باشد. این آمار در پسران خیلی بالاتر است. این کودکان باید مدرسه بروند و نظام مناسب‌سازی در جامعه برای آنها به وجود بیاید.

قادری موضوع سالمندی جامعه را نیز متذکر شد و گفت: تا ۳۳ سال آینده حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد جمعیت کشور سالمند هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید