مهد علیا ملکه‌ای خوشگذران و عشرت‌طلب بوده‌ که با قتل امیر کبیر که مانع بزرگ کارهای او بود بر وسعت و عمق این عیاشی ها افزوده شد.

مهدعلیا مادر ناصرالدین شاه که بود؟ + عکس دیده نشده

به گزارش سلام نو به نقل از جهان نیوز، مهدعلیا در ۱۶ سالگی به عقد محمدشاه قاجار درآمد و از او صاحب دو فرزند یکی ناصرالدین شاه و دیگری ملک زاده خانم ملقب به عزه الدوله گردید.

بر خلاف بسیاری از زنان دیگر تاریخ، در عین حال که بسیار باهوش، جاه‌طلب و تجمل‌پرست و از زیبایی بی‌بهره بود و علیرغم اینکه بسیار قدرتمند نیز بود اما درباره منفور بودن وی چندین موضوع را تاریخ در باره اش در خود ذخیره کرده است که وی را در ردیف افراد منفور دربار قاجار قرار میدهد.

مادر شاه بودن او را بسیار قدرتمند و متنفذ می کرد و همین امر موجب شد تا وی هرچه بیشتر به سمت فساد و خوشگذرانی و عیاشی های خاص خود برود در نتیجه هر جریان و کسی را که در برابر تمایلات نفسانی او مانعی ایجاد می کرد وی را از سر راه بر می داشت که معروفترین آنها همانگونه که اشاره شد امیر کبیر بود. قطع و یقین اگر امیر کبیر در برابر او مقابله نمی کرد و یا حتی سکوت می کرد شاید سرنوشتی بغیر از آنچه که برای این سیاستمدار بزرگ رقم خورد اتفاق می افتاد.

نکته جالب توجه در مجموعه حوادثی که به قتل امیر کبیر انجامید و بازیگردان اصلی آن نیز مهد علیا مادر شاه قاجار بود این است که حکم قتل امیر کبیر را مهد علیا با کمک سوگلی و زنان حرمسرای شاه و در خوشگذرانی شاه که حالت طبیعی نیز نداشت و با افراط در شرب خمری که زنانش با هدایت مهد علیا به وی خورانده بودند حکم قتل را امضاء کرد. و مهد علیا همان شب و قبل از اینکه هوش و حواس شاه برگردد توسط عواملش اجرا گردید.

مهد علیا ملکه‌ای خوشگذران و عشرت‌طلب بوده‌ که با قتل امیر کبیر که مانع بزرگ کارهای او بود بر وسعت و عمق این عیاشی ها افزوده شد. اغلب موسیقیدان‌ها و رقاصه‌ها را به قصر خود دعوت می‌کرده و با معشوق‌های خویش مشغول معاشقه می‌شده است اما جالب آن که همان مطرب‌ها و رقاصه‌ها خبر این خوشگذارنی‌ها را در شهر پخش می‌کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید