مربی تیم ملی جودوی نابینایان و کم‌بینایان درباره حواشی ایجاد شده برای وحید جدی و ادعای بینا بودن این ورزشکار گفت: او کم‌بیناست نه نابینا و مشکلی برای موتورسواری و حتی رانندگی ندارد. حتی می‌تواند در مسابقات افراد سالم نیز شرکت کند اما نظر خودش بعد از انجام تست پزشکی و گرفتن کلاس، این بود که در مسابقات جودوی نابینایان و کم‌بینایان شرکت کند.

مربی جودوکاران کم‌بینا: از شایعه‌سازان شکایت می‌کنیم / وحید جدی وی کم‌بیناست و مشکلی برای موتورسواری و حتی رانندگی ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، علیرضا امینی، با بیان این که وحید جدی تا سال ۲۰۲۴ برای شرکت در مسابقات از نظر کلاس بندی پزشکی مشکلی ندارد، اظهار کرد: کسانی که ادعا می‌کنند وحیدجدی و امید جعفری به خاطر نداشتن کلاس اجازه شرکت در بازی‌های پاراآسیایی را به آن ها ندادند باید بگویم که این جودوکاران تا سال ۲۰۲۴ کلاس بندی بین‌المللی دارند و مشکلی برای شرکت در مسابقات نداشتند. حتی اسامی آنها در لیست قرعه کشی بود، پس چطور می‌توانند عنوان کنند که از دهکده بازی‌ها به دلیل نداشتن کلاس اخراج شدند. قطعا برای دفاع از حق و حقوق این جودوکاران شکایت خواهیم کرد.

وی درباره بحث دوپینگ این دو جودوکار نیز گفت: حدود ۱۵ روز مانده به بازی‌های پاراآسیایی هانگژو از طرف نادو ایران به آخرین اردوی آمادگی تیم ملی جودو آمدند و از هر ۸ ورزشکار اعزامی به هانگژو تست دوپینگ گرفتند. در روز مراسم افتتاحیه ایمیلی از طرف فدراسیون پزشکی ایران دریافت کردیم مبنی بر این که ماده غیرمجازی در ادرار این دو جودوکار دیده شده که از نظر ما تا زمانی که مشخص شود این دو ورزشکار دوپینگ کرده‌اند یا خیر؟ تعلیق هستند.

مربی تیم ملی جودو نابینایان و کم بینایان خاطرنشان کرد: این دو ورزشکار منعی برای شرکت در مسابقات نداشتند اما پس از صحبت با مسوولین کمیته ملی پارالمپیک و مشورت با ورزشکار، شرایط را این طور دیدیم که در مسابقات شرکت نکنند و از دهکده خارج شوند.

وی افزود: فعلا این دو ورزشکار تعلیق هستند تا زمانی که وضعیت دوپینگ آن ها تعیین تکلیف شود. اگر تست آن ها مثبت نباشد مشکلی برای شرکت در مسابقات آینده ندارند.

امینی در پاسخ به این پرسش که خیلی ها معتقدند که جدی اگر کم‌بیناست چطور رانندگی می‌کند؟ گفت: وی کم‌بیناست نه نابینا و مشکلی برای موتورسواری و حتی رانندگی ندارد. حتی می‌تواند در مسابقات افراد سالم نیز شرکت کند اما نظر خودش بعد از انجام تست پزشکی و گرفتن کلاس، این بود که در مسابقات جودوی نابینایان و کم‌بینایان شرکت کند. شاید وی پیش از این قهرمان جهان بوده اما وقتی چند پزشک متخصص فدراسیون جهانی او را برای شرکت در مسابقات جودوی کم‌بینایان تایید می‌کنند و به او کلاس می‌دهند یعنی مشکلی برای شرکت در رویدادهای جودوی کم‌بینایان ندارد.

وی در پایان اظهار کرد: وحید جدی ورزشکار بااخلاق و حرفه‌ای است، نباید با این گونه حواشی آبروی چنین ورزشکار بااخلاقی را زیر سوال ببریم.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید