وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از انتخاب استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران شد

به گزارش سلام نو، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری، با اعلام خبر انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۱۴۰۲، گفت: در مرحله نخست ۱۵۰ شهر ثبت‌نام کردند که از بین این شهرها ۱۲ شهر به عنوان «دوستدار کتاب» معرفی شدند و از بین شهرهای دوستدار کتاب «سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران» انتخاب شد.

وی در خصوص دلیل برگزاری رقابت بین شهرها برای انتخاب پایتخت کتاب اظهار داشت: جنبه تبیینی، ترویجی، تبلیغی و فرهنگ سازی این طرح برای وزارت ارشاد بسیار مهم است.

اسماعیلی افزود: انتخاب پایتخت کتاب، امکان بسیج منابع و ظرفیت‌ها را برای رسیدن به هدف اصلی که افزایش سرانه مطالعه کتاب و افزایش تعداد مراجعه کنندگان به کتابخانه هاست، مهیا می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ارائه طرح‌های خلاقانه برای تشویق مردم به کتابخوانی را یکی از معیارهای مهم در انتخاب پایتخت کتاب برشمرد و گفت: چهار داور شرایط داوطلبان پایتخت کتاب را از جنبه‌های مختلف ارزیابی کردند. سمنان سال گذشته و امسال نامزد کسب «پایتختی کتاب ایران» بود و طرح‌های متنوعی در بخش‌های مختلف شامل کتابخانه اینترنتی و پستی، لیگ کتابخوانی و نذر کتاب در سال‌های اخیر در شهرستان‌های این استان اجرا شده است؛ لذا شرایط لازم را دارا بود و در نهایت به عنوان پایتخت کتاب معرفی شد.

گفتنی است برای انتخاب سمنان به عنوان پایتخت، بیش از ۱۵۰ نشست بین داوران و کارشناسان برگزار شد.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید