آژانس فضایی آمریکا ناسا در حال بررسی راه‌هایی برای بازیابی ایمن ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است.

هشدار ناسا/ سقوط ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، پنل مشاوره ایمنی هوافضای آژانس فضایی در یک جلسه توجیهی در روز پنجشنبه، برنامه‌هایی را برای خارج کردن ایستگاه به گونه‌ای اعلام کرد که هیچ تلفات انسانی روی زمین ایجاد نکند؛ یکی از روش‌های بی‌ضرر و دقیقی که آژانس فضایی به آن می‌پردازد، استفاده از «کشنده فضایی» است. یدک کش فضایی یک فضاپیما است که برای انتقال محموله های فضایی از یک مدار به مدار دیگر استفاده می شود. اما این روش به هیچ وجه مقرون به صرفه نیست و به دولت جو بایدن نیاز دارد تا بودجه فضایی خود را افزایش دهد.

ایستگاه فضایی بین المللی در اواخر دهه ۱۹۸۰ با طول عمر در نظر گرفته شده ۱۵ سال ساخته شد. اما ISS در حال حاضر از زمان خود در فضا فراتر رفته و در ۲۴ سال گذشته در مدار بوده است.

پاتریشیا سندرز، رئیس ASAP در جلسه توجیهی گفت: «به ناچار روزی فرا می‌رسد که ایستگاه در پایان عمر خود قرار می گیرد و ممکن است ما نتوانیم آن روز را پیش‌بینی کنیم، غیرقابل تصور است که اجازه دهیم ایستگاه به شکلی کنترل نشده از مدار خارج شود.»

ناسا هشدارد داد/ ایستگاه فضایی بین المللی در معرض خطر سقوط بر روی زمین است!

ناسا گفته است که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ ایستگاه فضایی بین المللی را بازنشسته کند؛ اما برای اطمینان از بازنشستگی ایمن، مانورها و محاسبات دقیقی برای هدایت ایستگاه فضایی بین المللی در هنگام فرود آن لازم است. خارج کردن فضاپیماها برای ناسا چیز جدیدی نیست، اما اندازه سنگین ایستگاه فضایی بین المللی است که خطر بزرگتری دارد و دقت بیشتری را می‌طلبد.

ناسا قصد دارد از یک یدک کش فضایی برای خارج کردن ایستگاه فضایی بین المللی استفاده کند. یدک کش فضایی ایستگاه را به اتمسفر هدایت می‌کند، جایی که در هنگام ورود مجدد شروع به سوختن می‌کند و بر روی قسمتی دورافتاده از اقیانوس به نام پوینت نمو سقوط می‌کند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید