هرگز نباید فکر کنید که این افراد، افسانه هستند و شما فردی عادی هستید که هرگز نمی‌توانید به چنین موفقیت‌هایی برسید! این افراد هم روزی در جایگاه شما بودند و شکست‌هایی بسیار بزرگ را هم تجربه کرده‌اند. ولی کم نیاورند، به دنبال راه‌حل گشتند و ادامه دادند.

بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳

بهترین تریدرهای جهان، کسانی هستند که بتوانند در کنار ضررها و ریسک‌های موجود در بازار، راهی برای رشد خود پیدا کرده و به سود برسند. آن‌ها توانسته‌اند به بهترین شکل،‌ دانش و تجربه‌شان را با هم ادغام کرده و در نهایت از آن برای سودآوری استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا با ثروتمندترین و موفق‌ترین تریدرهای بازارهای مالی آشنا شویم؛ با ما تا انتها همراه باشید.

وارن بافت؛ یکه‌تاز در عرصه ترید

«وارن بافت» (Warren Buffett) با ثروتی معادل ۱۱۷ میلیارد دلار در بالای فهرست بهترین تریدهای جهان قرار می‌گیرد. او از ۱۱ سالگی وارد دنیای ترید شد و زمانی که فقط ۱۳ سال سن داشت، برای کسب‌وکار کوچکش و سودهایی که در بازار سهام کرده بود، اظهارنامه مالیاتی پر کرد.

روش موردعلاقه وارن بافت برای ترید، سرمایه گذاری ارزشی است. در این روش، او شرکت‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار داده و ارزش واقعی آن‌ها را کشف می‌کند. در نتیجه این بررسی، اگر متوجه شود که این ارزش از چیزی که در جریان است،‌ بیشتر باشد، آن سهم را می‌خرد.

ویژگی‌هایی مانند صبوری، دیدگاه بلندمدت، فعالیت در موقعیت‌هایی که آن‌ها را می‌فهمد و نسبت به آن‌ها مهارت دارد و دریافت مشاوره از افراد مطلع از نقطه قوت‌هایی است که سهم بالایی در موفقیت او داشته‌اند.

جیم سایمونز؛ نخبه‌ی مسیرساز

ریاضیدان و نظریه‌پرداز معروف جیمز سایمونز (Jim Simons) نیز یکی از بهترین تریدرهای جهان است. او که به استفاده از روش سرمایه‌گذاری کمی (Quantitative Investing) معروف است، الگوی بسیاری از افراد برای به‌کارگیری این روش در معاملاتشان بوده است.

سایمونز از طرفداران «سیستم هج» است و در همین راستا، شرکتی به نام «Renaissance Technologies» را با هدف فعالیت تخصصی در این سیستم به صورت صندوق‌های سرمایه‌ گذاری، راه‌اندازی کرده است.

شاید جالب باشد که بدانید جیمز سایمونز که اکنون در سن ۸۷ سالگی به سپر می‌برد، ثروتی معادل ۳۰.۷ میلیارد دلار دارد.

جورج سوروس؛ کارکشته و با تجربه

در فهرست برترین تریدهای جهان، نام جورج سوروس (George Soros) به عنوان کسی که از دهه نود میلادی در حوزه ترید فعالیت دارد، می‌درخشد. او در سال ۱۹۹۲، با شکست بانک مرکزی انگلستان و کسب سود یک میلیارد دلاری، بر سر زبان‌ها افتاد.

او با ورود به دنیای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ و کسب سود تقریبا ۲۰۰ میلیون دلاری، بار دیگر نشان داد که حتی در بسترهای جوان مالی و با وجود نوسان شدید قیمت ارز دیجیتال هم می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

سورس همچنان در ۹۳ سالگی و با ثروتی حدود ۶.۷ میلیارد دلار، هنوز هم در حال سرمایه‌گذاری و ترید در بازارهای مالی است. بسیاری از افراد، راز موفیت این استاد بزرگ را استفاده از سیستم هج، فروش‌های کوتاه‌مدت و تحلیل بنیادی در بازارهای مالی می‌دانند.

بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳

ری دالیو؛ تریدری با روش خاص در معامله

ری دالیو (Ray Dalio) ، در سال ۲۰۲۳، با ثروتی حدود ۱۵.۴ میلیارد دلار، به عنوان یکی از برترین تریدهای جهان شناخته می‌شود. همچنین او یکی از بنیان‌گذاران و مدیران عامل شرکت سرمایه‌ گذاری «Bridgewater Associates» است.

شیوه خاص او در ترید بر پایه استفاده از کارکردهای «اقتصاد رفتاری» و اصولی که بر بازارها حاکم است کار می‌کند. لازم به ذکر است که او کتابی در زمینه اقتصاد رفتاری، پول، بازارهای مالی و سیاست نوشته و در آن اصول ترید و تحلیل خود را توضیح داده است؛ مطمئنا مطالعه این کتاب خالی از لطف نیست و می‌تواند نکات آموزنده متفاوتی برای شما داشته باشد.

پل تودور جونز؛ پیشگوی زبردست

«پل تودور جونز» (Paul Tudor Jones) با ثروتی حدود ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳،‌ یکی دیگر از تریدرهای صاحب سبک در جهان است. او در تجارت، سرمایه گذاری، معامله در بازارهای آتی و فارکس دستی بر آتش دارد و به دلیل پیش‌بینی‌های خوبی که انجام می‌دهد، شهرت بسیار زیادی کسب کرده است.

مشهورترین پیش‌بینی او «جمعه سیاه» بود که در نتیجه آن، بسیاری از افراد دچار ضررهای هنگفتی شدند و در مقابل نیز جونز به سود هنگفتی رسید. شاید جالب باشد که بدانید او از طرفداران دو آتشه‌ی «تحلیل تکنیکال» است.

استنلی دراکنمیلر؛ یک معامله‌گر بلندپرواز

استنلی دراکنمیلر (Stanley Druckenmiller) با ثروتی حدود ۶.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳، به عنوان یکی از موفق‌ترین و بلندپروازترین تریدرهای بازارهای مالی و فارکس شناخته می‌شود. همچنین از او به عنوان یکی از مدیران نخبه‌ی سرمایه‌گذاری یاد می‌شود.

استنلی که بنیان‌گذار شرکت مدیریت سرمایه «Duquesne Family Office» است، به دلیل مدیریت هوشمندانه، تصمیم‌گیری استراتژیک و داشتن برنامه ترید، به عنوان یکی از معروف‌ترین تریدرهای جهان شناخته می‌شود. بسیاری از افراد، دو بال پرواز او برای موفقیت در بازارها را تحلیل تکنیکال و بنیادی می‌دانند.

بهترین تریدرهای جهان در سال ۲۰۲۳

بروس کوونر؛ متخصص بازارهای آتی

بروس کوونر (Bruce Kovner)، بنیان‌گذار شرکت «Caxton Alternative Management» است که با ثروتی حدود ۷.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳، در فهرست برترین تریدرهای جهان قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که زمینه تخصصی کوونر، تجارت در بازارهای آتی و فارکس است که در آن از تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال برای انجام معامله‌ها استفاده می‌کند.

جان پالسون؛ تریدری آینده‌نگر

جان پالسون (John Paulson)، یکی از تریدرهای آینده‌نگر بازارهای مالی است که به دلیل تحلیل‌های دقیق و تصمیم‌های منطقی که در سرمایه گذاری می‌گیرد، به شهرت رسیده است. او که اکنون ۶۷ سال سن و حدود ۳.۵ میلیارد دلار ثروت دارد توانست در سال ۲۰۰۸، با پیش‌بینی درست شکست بازار مسکن، سود زیادی  کسب کرده و به شهرت برسد.

همچنین او یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه گذاری به نام «Paulson & Co» را راه‌اندازی کرده است که خود نیز مدیریت آن را برعهده دارد. پالسون تاکید زیادی بر سرمایه‌گذاری بلند مدت داشته و به دنبال معامله در بخش‌هایی است که می‌داند در آینده رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

بیل لیپشوتز؛ یک تریدر اتفاقی

اولین آشنایی بیل با دنیای سهام، به ارثیه مادربزرگش برمی‌گردد؛ در آن زمان، او به جای پول نقد، سهامی به ارزش ۱۲۰۰۰ دلار را به عنوان ارث دریافت کرد. سپس با علاقه‌ای که بازار بورس پیدا کرده بود آن را به ۲۵ هزار دلار رساند.

هر چند که کمی بعد با تصمیمی اشتباه همه آن پول‌ها را به باد داد؛ اما این موضوع و پتانسیلی که برای به دست آوردن ثروت در این بازارها نهفته بود، او را به تلاش کردن تشویق کرد.

در حال حاضر، او با ۲ میلیارد دلار ثروت و به دلیل تلاش فراوانش بعد از آن شکست بزرگ، به یکی از بهترین تریدرهای فارکس تبدیل شده است.

جای شما در این فهرست، خالی است

هرگز نباید فکر کنید که این افراد، افسانه هستند و شما فردی عادی هستید که هرگز نمی‌توانید به چنین موفقیت‌هایی برسید! این افراد هم روزی در جایگاه شما بودند و شکست‌هایی بسیار بزرگ را هم تجربه کرده‌اند. ولی کم نیاورند، به دنبال راه‌حل گشتند و ادامه دادند. شما هم اگر بخواهید حتما می‌توانید مسیر موفقیت ویژه‌تان را با دستان خودتان بسازید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید