۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: 55472185

بوشهر جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد در این میان با ما همراه باشید تا بدانیم آبپخش بوشهر کجاست.

آبپخش بوشهر کجاست؟

سلام نو _ سرویس گردشگری: منطقه‌ای آبپخش استان بوشهر مانند بسیاری از شهرهای کشور عزیزمان ایران پر از منابع طبیعی ارزشمند و مردمانی بی نظیر است. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید از طبیعت بکر آن قطعاً لذت خواهید برد.

درختان سرسبز و نخلستان‌های سر به فلک کشیده جلوه بسیار دیدنی‌ای به این منطقه داده است که هیچ مسافری را بدون توقف اجازه عبور نمی‌دهد.

وجود کانال‌های پر آب در دو طرف ورودی شهر جذابیت این شهر را دوچندان کرده است.در این سفر از غذاهای خوشمزه و محصولات محلی این شهر استفاده کرده و خاطره شیرین این سفر را هرگز فراموش نخواهید کرد.

لازم است اشاره شود که تعدادی از مسافران طی این سالها با روشن کردن آتش در نزدیکی نخل‌ها باعث آسیب به این منطقه شدند. پس اگر قصد سفر به این منطقه را دارید حتماً مراقب محیط زیست و چگونگی استفاده از این طبیعت بکر باشید.

آبپخش کجاست

شهر آبپخش از شهرهای گرم و جنوبی ایران به شمار می‌رود که ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۲۵ تا ۱۲۰ متر است.

این شهر ۶۰ کیلومتر با بوشهر و ۱۶ کیلومتر هم با برازجان فاصله دارد.

با توجه به آب‌وهوای گرم و نیمه بیابانی که این منطقه دارد و همچنین وجود رودخانه شاپور و سد شبانکاره، شرایط برای کشاورزی و نخلستان‌های وسیع و پر بار فراهم شده است.

آبپخش بوشهر کجاست؟

در باغ‌ها و نخلستان‌های این شهر جوی‌های زیادی وجود دارد که هم باعث آب‌رسانی به باغ‌ها، نخلستان‌ها و مزارع شده و هم این منطقه را به یک منطقه توریستی پرطرفدار تبدیل کرده‌اند.

جالب است بدانید وسیع‌ترین نخلستان‌های کشور در استان بوشهر قرار دارند و نخلستان‌های آبپخش بزرگ‌ترین و پهناورترین آن‌ها به شمار می‌روند؛ به طوری که ۳۵ درصد از کل خرماهایی که در این استان برداشت می‌شود محصول نخلستان‌های آبپخش هستند.

برای رفتن به این شهر باید ابتدا به استان بوشهر بروید؛ سپس وارد جاده‌ای که جنوب و شمال آن را به هم وصل می‌کند، شوید. به این جاده معروف، جاده‌ برازجان-گناوه می‌گویند که از شهر آبپخش هم گذر می‌کند. بعد از این که از برازجان گذشتید و به سمت گناوه حرکت کردید و بعد از طی مسافت بیست کیلومتر به این شهر زیبا خواهید رسید. در همان ابتدای شهر در دو طرف جاده نخلستان‌های باشکوه، با قد و قامتی بلند پیش چشمان شما دلبری می‌کنند!

قدم زدن در میان نخلستان‌های انبوه با جوی‌های پر از آب یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریح‌هایی است که می‌شود تجربه کرد. در روز حتی اگر هوا گرم هم باشد، می‌توانید زیر سایه این نخل‌ها قدم بزنید و تفریح کنید. این منطقه آب‌وهوای بسیار مطلوب و دلپذیری دارد.
شب‌های این نخلستان هم بسیار زیباست. اگر شب به نخلستان بروید انگار که وارد دنیای دیگری شده‌اید. با قدم زدن در سکوت شب، در کنار نخل‌های بلند و باشکوه، آرامش عجیبی به شما دست می‌دهد. گویی که نخل‌ها از همهمه‌ روز خسته شده‌اند و اکنون به خواب رفته‌اند!

این نخلستان‌های سرسبز و پر طراوت، آبپخش را به یک شهر محبوب و پرطرفدار در بوشهر تبدیل کرده‌اند. آب‌وهوای متبوع و باطراوت و زیبایی این منطقه تنها بخشی از فواید این نخلستان‌هاست. صاحبان این نخلستان‌ها درآمد خوبی هم از آن‌ها به دست می‌آورند و سالیانه از این نخلستان‌ها حدود شصت هزار تن خرما برداشت می‌کنند.

آبپخش بوشهر کجاست؟

آبپخش استان بوشهر

هوای معتدل پاییز و زمستان، چشمه‌های آب معدنی، تالاب‌های کم نظیر، ویژگی‌های ژئومورفولوژی و زمین شناسی منحصر به فرد، پوشش گیاهی نواحی گرمسیری، جانوران خاص مناطق خشک و جاذبه‌های تاریخی و اجتماعی این منطقه همگی دست به دست هم داده‌اند که آبپخش بوشهر یکی از مناطق باارزش و دارای پتانسیل گردشگری و پرجاذبه بوشهر شود.

منطقه آبپخش واقع در استان بوشهر به علت بهره گیری از کانال‌های پر آب که از رودخانه شاپور سرچشمه می‌گیرد طبیعتی بسیار زیبا و چشم نوازی به خود گرفته است. وجود نخل‌های زیاد منظره بسیار دلنوازی به بافت این شهر بخشیده است.

به دلیل این سرسبزی و طراوت آبپخش به نگین سرسبز بوشهر معروف است. وجود آب فراوان و انبوه نخل‌ها در این منطقه نظر هر مسافری را به خود جلب می‌کند.

پارک خضرا به عنوان بزرگترین پارک گردشگری استان بوشهر هر روزه میزبان صدها مسافری است که از این دیار عبور می‌کنند.

این پارک دارای فضای سبز گسترده و بسیار وسیعی است. درختان سرسبز در این پارک باعث شده تا مسافران و گردشگران به راحتی بتوانند برای لذت بردن از فضای آرام و زیبای این پارک از سایه آن استفاده کنند.

به علت نزدیکی به بندر و ساحلی و شرجی بودن هوا بیشتر مردم آبپخش بوشهر از لباس نخی استفاده می‌کنند.

نوع و پوشش مردم این منطقه یکی از جذابیت‌های بصری شهر به حساب می‌آید. دختران و زنان اهل آبپخش پیراهن بلند دورچین و همراه با عبای سیاه، مقنعه نازک و سیاه رنگ، روبنده، شلوار چیت و نوعی کفش صندل مانند به نام کوش استفاده می‌کنند.

آبپخش بوشهر کجاست؟

آبپخش بوشهر یک شهر فرهنگی با مردمی فرهنگ دوست است. پیشینه مردم آبپخش در هنر و ادب بسیار درخشان است.

آبپخش در حوزه هنر توانایی‌ها و پتانسیل‌های بالایی دارد و هنرمندان بزرگی در این خطه پرورش یافته‌اند. از افرادی مانند خداداد رضایی، سید ابوالقاسم موسوی، جعفر کازرونی، بابک بهادرپور، عبدالخالق درخشان می‌توان در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی نام برد.

در رشته خطاطی هنرمند فقید حاج سید محمود هدایت یکی از افراد سرشناس این حوزه محسوب می‌شود که اهالی این بخش است.

در رشته نقاشی خانوم نخعی و آزاد و جناب آقای قائدزاده آثار بی بدیلی را خلق کرده‌اند. آبپخش بوشهر از لحاظ هنری جایگاه خوبی در استان دارد و باید خیلی بیشتر به این حوزه توجه شود تا هنرمندان بیشتری پرورش یابد.

کد خبرنگار: ۲۶
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • عبدالرسول کشتکاری IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    6 0
    درمعرفی یه بخش یا شهر کوچک اول به شهرستان ان بخش یا شهر باید اشاره شود نه مستقیم به استان .استان بوشهر شهرستان دشتستان شهر یا بخش آپخش معرفی کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید