نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان ملل، اسمش سازمان ملل است و الا این دستگاه و تشکیلات بی‌خاصیت‌ترین دستگاه تصمیم‌گیرنده است.

برخی امروز جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کنند / سازمان ملل بی‌خاصیت‌ترین تشکیلات تصمیم‌گیرنده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، اسماعیل کوثری، درباره سفر حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه به سازمان ملل درخصوص مسئله فلسطین و دستاوردهای وی از این سفر گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان به سازمان ملل از این جهت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد که وی حقایق و وقایع اتفاق افتاده را بدون پوشش، بدون ترس و واهمه بیان و حقیقت مطلب را برای شنوندگان و مردم دنیا بازگو کرد؛ چراکه بسیاری از افراد سیاسی‌کاری کرده و به خاطر موقعیت‌ خودشان مسائل را پنهان می‌کنند. اگر حقیقت گفته نشود مردم فلسطین و غزه که در اصل مظلوم واقع شده‌اند بازهم مظلوم واقع می‌شوند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که برخی امروز جای مظلوم و ظالم را عوض می‌کنند، اظهار داشت: مشاهده می‌کنیم کسانی که جنایت‌کارترین تصمیم‌گیرندگان و آدم‌های روی زمین هستند مدعی می‌شوند که چرا حماس عملیات انجام داد؟ در صورتی که این‌ها ۷۵ سال است همه فلسطینی‌ها را آواره کردند. بمب‌های متعدد بر سر این مردم می‌ریزند. وحشتناک‌ترین وضعیت را برای کودکان خردسال و زنان به وجود آورده‌اند و حتی می‌گویند باید طوری شود که مردم غزه یک کلام حرف نزنند و اعتراض نکنند. آقای امیرعبداللهیان باید در این دیدارها بسیار واضح، روشن، صریح و شفاف حقانیت مردم فلسطین را برای همه بگوید، ایشان می‌تواند برای مردم حقیقت‌جوی دنیا آگاهی‌بخشی کند.

وی درباره قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در حمایت از مردم غزه و واکنش‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی و عصبانیت آنها از این بیانیه، اظهار کرد: سازمان ملل، اسمش سازمان ملل است و الا این دستگاه و تشکیلات بی‌خاصیت‌ترین دستگاه تصمیم‌گیرنده است. می‌گویند اکثریت باید رأی دهند؛ خب اکثریت رأی دادند، اکثریت به اتفاق رأی دادند که باید جلوی این جنایت گرفته شود اما وقتی جلوی این جنایت‌ها گرفته نشود و یک جرثومه فساد مانند رژیم اشغالگر قدس یا آمریکایی‌ها به شکلی آن را وتو کنند و هیچ اقدامی صورت نگیرد، این نشان‌دهنده بی‌خاصیتی سازمان ملل است. لذا اینچنین است که باید ساختار دنیا تغییر کند تا این‌گونه نباشد که ۱۲۰ کشور رأی بدهند که جلوی این جنایت‌ها گرفته شود اما یک کشور بتواند آن را وتو کند و در نهایت این‌چنین بخواهد جنایت‌ها و کشت و کشتارهای مظلومین را ادامه دهد، این ساختار؛ ساختار غلطی است.

کوثری در پاسخ به اینکه چقدر لازم است ایران در حوزه دپیلماسی قوی عمل کند تا وارد بازی غرب که خواهان کشاندن پای ایران به درگیری‌ها است نشود، گفت: بالاخره واقعیت بر این اساس است، از اول و قبل از انقلاب حضرت امام فرمودند ما طرفدار مظلوم هستیم و در مقابل زورگویان و ظالمین ایستادگی می‌کنیم و این چیزی نیست که پنهان کنیم. لذا اینجاست که باید بگویم این مسئله باید تداوم پیدا کند تا حق به حقدار که مردم فلسطین باشند، برسد. ان‌شاالله این پیروزی‌ها ادامه پیدا کند تا مستکبرین و صهیونیسم بین‌الملل متوجه شود دیگر دوران زورگویی، زیاده‌خواهی و چپاول گذشته است و مردم با آگاهی خودشان ایستادگی و استقامت جبهه مقاومت را تشکیل می‌دهند تا به حق‌شان برسند.

کد خبرنگار: ۲۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید