وانگ یی وزیر خارجه چین در سفر به ایالات متحده با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و گفت وگو کرد.

 بلینکن با وزیر خارجه چین دیدار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، بلینکن در این دیدار با همتای چینی خود، گفت: من بسیار خوشحالم که به وزیر خارجه چین در ایالات متحده خوش آمد می‌گویم و مشتاقانه منتظر گفت وگوهای سازنده در طی دو روز آینده هستم.

وانگ نیز با اشاره به اینکه به دعوت وزیر خارجه آمریکا از این کشور بازدید می‌کند، اظهار کرد: چین و آمریکا، دو کشور بزرگ هستند و اگرچه در بعضی موارد اختلاف نظر دارند اما در عین حال دارای منافع مشترک مهم و نیز با چالش‌هایی روبرو هستند که باید با هم به آنها پاسخ دهیم.

وی افزود: بنابراین چین و ایالات متحده نیاز به گفت وگو دارند و نه تنها باید گفت وگو را از سر بگیریم، بلکه این گفت وگوها باید عمیق و جامع باشد تا از این طریق بتوانیم درک متقابل را افزایش و سوءتفاهم و قضاوت نادرست را کاهش دهیم.

وانگ همچنین با بیان اینکه دو کشور چین و آمریکا باید پیوسته به دنبال گسترش زمینه‌های مشترک باشند، تاکید کرد: باید همکاری‌هایی را دنبال کنیم که به نفع هر دو طرف باشد تا بتوانیم در روابط میان چین و آمریکا ثبات ایجاد کرده و مسیری را دنبال کنیم که به توسعه سالم و پایدار روابط میان دو کشور بینجامد.

دیپلمات ارشد چین قرار است روز جمعه در کاخ سفید با جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده دیدار کند و انتظار می‌رود در ماه آینده نشستی بین روسای جمهور دو کشور برگزار شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید