سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تلاش کرد ارتکاب جنایت‌های جنگی از سوی رژیم صهیونیستی در غزه را توجیه کند.

توجیه جان کربی درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل: جنگ همین است غیرنظامی‌ها کشته می‌شوند

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشست خبری شامگاه پنجشنبه ارتکاب جنایت‌های جنگی از سوی رژیم صهیونیستی را توجیه کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،جان کربی در پاسخ به سوال خبرنگاری که خواستار توضیح درباره اظهارات روز گذشته جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا شده بود تلاش کرد کشته شدن غیرنظامیان در حملات رژیم صهیونیستی را امری عادی و بخشی از واقعیت‌های جنگ جلوه دهد.

جو بایدن روز گذشته درباره شهادت شمار زیادی از غیرنظامی‌های فلسطینی در حملات جنگنده‌های اسرائیلی گفته بود که به آمارهایی که فلسطینی‌ها ارائه می‌کنند اعتماد ندارد. او در عین حال، ضمن اذعان به جان باختن عده زیادی از غیرنظامی‌ها گفته بود که این تلفات بخشی از هزینه‌های جنگ هستند.

یک خبرنگار در نشست خبری شامگاه پنجشنبه از جان کربی پرسید: «رئیس‌جمهور علاوه بر اینکه گفت به آمارهای کشته شده‌ها اعتماد ندارد پا را فراتر گذاشت و گفت که کشته شدن افراد بی‌گناه جزو هزینه‌های جنگ است. شما هم همین را گفتید.»

جان کربی در پاسخ گفت: «بله، من هم همین را گفته‌ام.»

خبرنگار در ادامه پرسید: «فکر نمی‌کنید این عقلانی نیست؟ داخل آن انتقادهای سختی وجود دارد. به عنوان مثال، شورای روابط اسلام-آمریکا روز گذشته گفت که از این اظهارات آشفته شده و از رئیس‌جمهور خواست که بابت آن عذرخواهی کند. آیا رئیس‌جمهور عذرخواهی خواهد کرد؟»

کربی گفت: «نه. چیزی که سخت است نحوه‌ای است که حماس دارد از آدم‌ها به عنوان سپر انسانی اسفاده می‌کند. چیزی که سخت است گروگان گرفتن ۲۰۰ نفر و اضطراب دادن خانواده‌های آنها و منتظر نگاه داشتنش است. چیزی که سخت است حمله به یک جشنواره موسیقی و قتل عام کسانی است که می‌خواستند فقط عصر را خوش بگذارنند. می‌توانم این را همینطور ادامه بدهم. اینها سخت هستند.»

کربی اضافه کرد: «و باید درباره اینکه تلفات غیرنظامیان اتفاق افتاده صادق بود و احتمالاً تلفات بیشتری هم در راه است اما جنگ همین است. بی‌رحمانه است، پرآشوب است، زشت است. من این را قبلاً گفته‌ام، رئیس‌جمهور هم دیروز گفت.»

به گزارش فارس، جان کربی در ادامه مدعی شد که کشته شدن هر یک از غیرنظامی‌ها یک تراژدی است و باید از اتفاق افتادن هر یک از آنها جلوگیری کرد. او مدعی شد آمریکا برای کاهش دادن این تلفات با طرف اسرائیلی در تماس است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید